Polestar 2
Moderator: Redaktion
Re: Polestar 2
Digital key funkade direkt. 3mån sen leverans på musikanläggningen och nyckeln, men det var kanske därför det var halva priset på leasingen (mot vad det är nu) 
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Sedan uppdateringen ovan så har jag en sjukt irriterande bug. När man backar så gäller höger sidospegel ner sig när för man ska slippa skrapa fälgar, det är nice, men sedan uppdateringen så både missar bilen att fälla ner, samt att fälla tillbaka. Ibland funkar det om jag lägger i R och D och R och D fram och tillbaka , men just glömt att fälla upp märker jag ofta när jag kommit iväg en bit och jag ser bara en sidlinje i spegeln istället för ev trafikanter.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Hur har ni det med stenskott på PS2? Jag körde nästan ett år utan sprickor i rutan (3000mil), men nu har jag fått 3 rejäla på 5 dagar, ena skapade en rejäl spricka så rutan måste bytas, men jag hoppas kunna vänta till maj. På model 3 så hade jag lika många i snitt, men färre spräckta rutor. Väldigt lite statistiskt underlag dock 
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- OfarligTesla
- Teslaägare
Någon som privatleasat en Polestar och har lite tanker på hur det fungerat? Var det smidigt eller började de bråka om saker?
Är generellt skeptisk till privatleasing då det känns som man måste “fråga om lov” ifall man t.ex. vill lägga en keramisk behandling på bilen för att få den lätttvättad osv.
Är generellt skeptisk till privatleasing då det känns som man måste “fråga om lov” ifall man t.ex. vill lägga en keramisk behandling på bilen för att få den lätttvättad osv.
Det är väl ganska många vid det här laget som privatleasat en Polestar 2. Jag leasade första årsmodellen och vid återlämnandet fick jag inget avdrag, trots att två fälgar hade mer repor än vad som var godkänt enligt skötseldokumentet. Så för mig var det inga problem.OfarligTesla skrev: ↑09 feb 2026 15:54Någon som privatleasat en Polestar och har lite tanker på hur det fungerat? Var det smidigt eller började de bråka om saker?
Men att köpa en begagnad kan nog vara en minst lika bra affär, jag tror restvärdet på dessa kommer fortsätta stå sig bra. Att ha tillgång till Volvos serviceverkstäder gynnar Polestars värde i längden.
ID4 GTX 340 hk MY25
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Tricket är kanske att inte fråga?
Kör du mycket finns det kostnadseffektivitet, vet ej hur det är om man kör lite. Har en svart ute för övertag men den är bara ”bra” om du kör 2500-3000mil/år
Hade den nyss på service och bad dom kolla vad som behövde åtgärdas innan återlämning och det var inget, så jag tror inte polestar leasing är stenhårda direkt.
Kör du mycket finns det kostnadseffektivitet, vet ej hur det är om man kör lite. Har en svart ute för övertag men den är bara ”bra” om du kör 2500-3000mil/år
Hade den nyss på service och bad dom kolla vad som behövde åtgärdas innan återlämning och det var inget, så jag tror inte polestar leasing är stenhårda direkt.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- OfarligTesla
- Teslaägare
Tacktoppo skrev: ↑10 feb 2026 07:02Det är väl ganska många vid det här laget som privatleasat en Polestar 2. Jag leasade första årsmodellen och vid återlämnandet fick jag inget avdrag, trots att två fälgar hade mer repor än vad som var godkänt enligt skötseldokumentet. Så för mig var det inga problem.OfarligTesla skrev: ↑09 feb 2026 15:54Någon som privatleasat en Polestar och har lite tanker på hur det fungerat? Var det smidigt eller började de bråka om saker?
Men att köpa en begagnad kan nog vara en minst lika bra affär, jag tror restvärdet på dessa kommer fortsätta stå sig bra. Att ha tillgång till Volvos serviceverkstäder gynnar Polestars värde i längden.
Ja det är det kanske.Remuz skrev: ↑10 feb 2026 07:40Tricket är kanske att inte fråga?
Så mycket kör vi inte, klart under 1000 mil per år är beräknat. Har du kikat på vad Polestar vill ha för att avbryta privatleasing i förtid? Undrat om det är allt återstående eller om det är billigare.