Snart borde rimligtvis alla beställda bilar vara skeppade. 20k var väl den senaste siffran jag såg. Det är ju inte precis så att den säljer som smör i EU.
Beställer jag en bil i dag, så är det leverans i Mars....
Är det så att Tesla bygger lager i Europa? Ska bli jätteintressant att se försäljningssiffrorna för februari. Det kan nog se lite illa ut, tyvärr. Beställer man en bil i USA, så är det enligt designstudion leverans i februari
Känns som de har kapacitet i fabriken.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Snart borde rimligtvis alla beställda bilar vara skeppade. 20k var väl den senaste siffran jag såg. Det är ju inte precis så att den säljer som smör i EU.
Beställer jag en bil i dag, så är det leverans i Mars....
Är det så att Tesla bygger lager i Europa? Ska bli jätteintressant att se försäljningssiffrorna för februari. Det kan nog se lite illa ut, tyvärr. Beställer man en bil i USA, så är det enligt designstudion leverans i februari
Notera att han skriver 4000 Teslor. Skulle kunna vara 3000 Model 3 och resten Model S/X
MS & MX fraktas mig veterligen i containers och inte rullande, för att slippa importavgifter.
Japp, men minst en av de andra båtarna har även haft MS & MX i lasten. (tror de gick till Norge, att de skickas i delar är för att minska EU import tull från 10% till 5% (eller vad det nu var för procentsatser))
Model 3 reserverad 2016-04-01.
Model 3 LR AWD Röd med vit inredning, EAP+FSD, 18" beställd 2018-12-06, levererad 2019-03-26
"Din bil är på båten som inte kommit än." lät det när jag ringde Tesla igår och bl.a. frågade om bilen blivit matchad än. Undra om de har koll på vilken bil som är på vilken båt?
Model 3 LR AWD, Red multicoat, EAP
Reservation: 31/3 -16
Beställning: 6/12 -18
Levererad: 18/3 -19
"Din bil är på båten som inte kommit än." lät det när jag ringde Tesla igår och bl.a. frågade om bilen blivit matchad än. Undra om de har koll på vilken bil som är på vilken båt?
Nej... Men det är ju väldigt enkelt att svara så.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Notera att han skriver 4000 Teslor. Skulle kunna vara 3000 Model 3 och resten Model S/X
MS & MX fraktas mig veterligen i containers och inte rullande, för att slippa importavgifter.
Japp, men minst en av de andra båtarna har även haft MS & MX i lasten. (tror de gick till Norge, att de skickas i delar är för att minska EU import tull från 10% till 5% (eller vad det nu var för procentsatser))
Bilar till Norge och Schweiz skickas "hela", ingen eftermontering i Tillburg.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Fick veta från tesla idag att min bil finns på båt 4. Är det den som kommer fram nu till helgen?
Hade du fått VIN också, som de delade med sig av? Fått slutfaktura mm?
Fick det berömda samtalet i morse och då sa han att min bil fanns på båt 4. Jag ska få fakturan under dagen men det dröjer nog för att de ska lägga till FSD. Jag ser inget på mitt konto än.
Friday 10:20 am Pier 80 SFO. Chatted with a car loader. 1k-1.5k cars per ship. Loading 8-10 hrs day. "It's been insane lately, there's 2 more ships waiting." 10 trucks unloading, Fremont must be cranking. Lot now 3/4 capacity. No slowdown.
Model 3 reserverad 2016-04-01.
Model 3 LR AWD Röd med vit inredning, EAP+FSD, 18" beställd 2018-12-06, levererad 2019-03-26
Denna vecka (måndag-fredag) har det registrerats 293 st Model 3 i Norge varav 86 st registrerades på torsdagen. Gissningsvis har nästan lika många levererats.
Denna vecka (måndag-fredag) har det registrerats 293 st Model 3 i Norge varav 86 st registrerades på torsdagen. Gissningsvis har nästan lika många levererats.