Elon tackar dig!Skee skrev:Ok köper 1 aktie. Skyller på grupptryck.
Aktien TSLA
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Re: Aktien TSLA
Jag överväger att blanka lite. Känns som det kommer en dipp nu efter 750.Jerker skrev:Vi har inte pratat så mycket om blankarna på sistone. Nu måste det väl ändå vara många som sitter rejält pyrt till.
Efter ha gjort en av mina bästa aktieaffärer i kronor räknat när jag sålde på 420 och 479 så Känner man sig nu som årets förlorare...
Vi som står kvar på perrongen och vinkar när snabbtåget passerat för flera dagar sedan gläds såklart åt er som är kvar i matchen
Vi som står kvar på perrongen och vinkar när snabbtåget passerat för flera dagar sedan gläds såklart åt er som är kvar i matchen
Bara kliva på igen. Det gick bra.josve skrev:Efter ha gjort en av mina bästa aktieaffärer i kronor räknat när jag sålde på 420 och 479 så Känner man sig nu som årets förlorare...
Hepps. Vilken tur att jag klickade på reload innan jag lade köpordern. Tangerade just 770.dstr skrev:Jag överväger att blanka lite. Känns som det kommer en dipp nu efter 750.Jerker skrev:Vi har inte pratat så mycket om blankarna på sistone. Nu måste det väl ändå vara många som sitter rejält pyrt till.
Ursäkta om jag nu blir lite för mycket ON topic, men mitt i allt snack om framtida tillverkning har det kanske gått någon förbi här i tråden om AKTIEN, att den faktiskt är över 750$.
....alltså. Jag blir inte kompis med nyheterna på forumet. När jag klickar på tråden händer det (alltför) ofta att jag hamnar på typ sidan 3 och därför skickar en kommentar helt i nattmössan. Så även denna gång när jag nu hittar mitt inlägg omgivet av andra inlägg som faktiskt handlar om aktien...
....alltså. Jag blir inte kompis med nyheterna på forumet. När jag klickar på tråden händer det (alltför) ofta att jag hamnar på typ sidan 3 och därför skickar en kommentar helt i nattmössan. Så även denna gång när jag nu hittar mitt inlägg omgivet av andra inlägg som faktiskt handlar om aktien...
Senast redigerad av Walker, redigerad totalt 1 gånger.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
-
granlundii
Med den här farten tar det inte länge innan Tesla är världens högst värderade biltillverkare

Nissan Leaf 2014
- Teslaspolen
- Teslaägare
Vart står vi den 29:e februari? Någon som vågar sig på en gissning?
Spränger vi 900 tills dess, eller halkar vi tillbaka på 450?
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Kollar man på fundamenta så är väl typ 20-50$ rimligt, men det funkar ju bara på bolag som mognat klart. Jag gissar ändå på en rejäl slakt av kursen innan sommaren. Kanske runt Q1-rapporten. Jag köper/blankar dock inte aktier som är så volatila... spelar inte på börsen utan använder den som spargris
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Vad skulle behövas för det med aktuell kurs på Toyota?granlundii skrev:Med den här farten tar det inte länge innan Tesla är världens högst värderade biltillverkare![]()
![]()
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Toyotas börsvärde är runt 200mdr USD. Teslas aktie måste upp till cirka 1110 för att gå om. Så det är en bit kvarBjelke skrev:Vad skulle behövas för det med aktuell kurs på Toyota?granlundii skrev:Med den här farten tar det inte länge innan Tesla är världens högst värderade biltillverkare![]()
![]()
-
Jan-Erik Sebestyen
Typ ett par dagar med 15 procents uppgång.helix skrev:Toyotas börsvärde är runt 200mdr USD. Teslas aktie måste upp till cirka 1110 för att gå om. Så det är en bit kvarBjelke skrev:Vad skulle behövas för det med aktuell kurs på Toyota?granlundii skrev:Med den här farten tar det inte länge innan Tesla är världens högst värderade biltillverkare![]()
![]()
- RagWal
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Om 3 dar.helix skrev:Toyotas börsvärde är runt 200mdr USD. Teslas aktie måste upp till cirka 1110 för att gå om. Så det är en bit kvarBjelke skrev:Vad skulle behövas för det med aktuell kurs på Toyota?granlundii skrev:Med den här farten tar det inte länge innan Tesla är världens högst värderade biltillverkare![]()
![]()
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
https://trine.com/just-invested/170729
Hur mycket tror ni aktien skulle falla om Elon tryckte på sälj 34.000.000 aktier nu

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
-
Jan-Erik Sebestyen
Fast det var ju inte förrän 2024, nu går så fort att inte ens Elon hänger medLarsL skrev:Ska väl upp till $4000 enligt ARK.
-
Verdi
Ja men då så. Säkert inga rekyler heller.LarsL skrev:Ska väl upp till $4000 enligt ARK.
Jag tog en liten negativ position nu bara för att det är roligt att gambla lite. Får se hur det går.
Det kan han inte göra. Insider trades måste ju anmälas långt på förhand.Pontus skrev:Hur mycket tror ni aktien skulle falla om Elon tryckte på sälj 34.000.000 aktier nu![]()
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Varför känns funding secure 420 dollar så avlägset??
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Går inte att blanka Tesla som svensk.dstr skrev:Jag överväger att blanka lite. Känns som det kommer en dipp nu efter 750.Jerker skrev:Vi har inte pratat så mycket om blankarna på sistone. Nu måste det väl ändå vara många som sitter rejält pyrt till.
Däremot kan man köpa Bear-certifikat eller "syntetiskt" blanka via tex IG Markets.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Bland de sjukaste rusningar jag sett efter mer än 25 år som aktiv på börsen... Inte sååå mycket fundamenta som ändrats heller. Fascinerande, men kanske ännu mer fascinerande att många tycks sugna på köp efter denna megauppgång.
https://evexperten.se
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021