Nya iX3 har 46120-celler.
Det är antagligen svårt att bygga en bil som inte ser ut som en skyskrapa på höjden med såna celler.
BMW ska väl göra 4680 också, sparar 4cm på höjden, men kostar lite kapacitet förstås.
Inte för att det framgår på den här bilden om det är 46120 eller 4680 men tycker allt den är lite nättare i formatet, även om den såklart är svulstigare än en klassisk 3-serie. Den är klart högre över huv och bakände [Min u.]:
För övrigt har Autoevolution lagt upp några "spionbilder" tagna i Sverige.
Men på det stora hela så tycker jag den verkar lovande designmässigt, för att vara en elbil!
Som jag förstår det, så är en del av det för att få till en övergång vid huv/vindruta som ger lägre luftmotstånd. Sen vet jag inte om jag tycker att den är så mycket högre över bakänden…
Den känns ju ”tjockare” med en högre midja än tidigare fossiler. […
Det här lär väl bli den mest radikala omgörningen av 3-seriens design någonsin. Känns som det är rätt svårt att säga något om designen utifrån en sån – vad det verkar – rätt rejält maskerad bil som den som syns i det här vintertestfotografiet ovan. I så fall är väl den här bilden från första posten i tråden bättre:
…men tror nog trots allt att man kommer få vänta tills man ser en i verkligheten innan man kan ge ett slutgilitigt omdöme.