Tack! Så inget krav på förare i förarsätet (eller ens i bilen) alltså.
Edit: finns det ens sådana tillstånd någon annanstans i världen, i motorvägsfart?
Edit 2: måste vara beskrivet i Teslas ansökan och villkoren här är bara tillägg.
Moderator: Redaktion
Tack! Så inget krav på förare i förarsätet (eller ens i bilen) alltså.
Ericsson har ju testat med att köra bilar över 5g i Kista-trakten. Det var flera år sedan.FinaFisken skrev: ↑18 okt 2025 11:03Tack! Så inget krav på förare i förarsätet (eller ens i bilen) alltså.
Edit: finns det ens sådana tillstånd någon annanstans i världen, i motorvägsfart?
Edit 2: måste vara beskrivet i Teslas ansökan och villkoren här är bara tillägg.
Waymo har ju testat förarlöst på motorväg med anställda som passagerare i baksätet i över två år i USA och de kommer att deploya (för allmänheten) där inom kort tror jag.FinaFisken skrev: ↑18 okt 2025 11:03finns det ens sådana tillstånd någon annanstans i världen, i motorvägsfart?
Det finns krav i tillståndet på att det måste finnas en förare, men denne måste inte befinna sig i bilen.FinaFisken skrev: ↑18 okt 2025 11:03Tack! Så inget krav på förare i förarsätet (eller ens i bilen) alltså.
Edit: finns det ens sådana tillstånd någon annanstans i världen, i motorvägsfart?
Edit 2: måste vara beskrivet i Teslas ansökan och villkoren här är bara tillägg.