Re: Dragkrok borta ur konfiguratorn
Postat: 24 apr 2021 12:40
Jo, men då får de ha en bättre mer modern variant! Nuvarande känns så gammal 80-tal att jag inte orkar bry mig om den.Teslaspolen skrev:Gör dragkrok till standard istället...
Jo, men då får de ha en bättre mer modern variant! Nuvarande känns så gammal 80-tal att jag inte orkar bry mig om den.Teslaspolen skrev:Gör dragkrok till standard istället...
Spelar väl ingen roll? Dragkroken måste ju inte bli bättre bara för att den blir standard.martinot skrev:Jo, men då får de ha en bättre mer modern variant! Nuvarande känns så gammal 80-tal att jag inte orkar bry mig om den.Teslaspolen skrev:Gör dragkrok till standard istället...
Är man konspiratorisk så kanske Tesla vill få folk att köpa en M3 med drag innan 1 juli.Jerker skrev:Jag känner plötsligt hur begagnatpriset på model 3 med dragkrok steg kraftigt.
Ja, tur att ja la om min beställning igår så jag fick med WLTP 614km och dragkrok på en M3LR.Klintan skrev:Så en 82.1 kWh LR med dragkrok kan bli en framtida unicorn?
Knappast. Dels så finns möjligheten med dragkrok fortfarande och dels är nog inte dragkrok det mest efterfrågade valet till Model 3. Just ”limited production” är väl egentligen självklart från start. Lär inte bli några 2 miljoner i årsproduktion till en början direkt och de där 500k som pratas om för i år är möjligtvis endast årstakten sista veckan på året om inte ännu senare.LarsL skrev:Model Y skulle väl bara ha ”limited production” under 2021 i Berlin. Tänker de börja skeppa Model Y från USA nu då eller?
Precis.Lophornis skrev:Världen behöver inga mera SUV:ar.Zalman3 skrev:Det tror jag också.Daven skrev:Jag tror nog att tesla försöker fasa ut kroken på M3 för att tvinga kunder välja MY istället.
Kan tänka mig byta kod. Skall också beställa i nästa vecka.para skrev:Känns som att draget kommer fasas ut på Model3.
Jag ska beställa nästa vecka, nån som också ska beställa och vill byta referal-kod?
Håller med ett fel gör ju inte att man måste gör mer fel.. Bättre de finns alternativ med krok eller blir standard. Ja tycker de kan inte finns någon som irritera sig på att de blir standard.LarsL skrev:Spelar väl ingen roll? Dragkroken måste ju inte bli bättre bara för att den blir standard.martinot skrev:Jo, men då får de ha en bättre mer modern variant! Nuvarande känns så gammal 80-tal att jag inte orkar bry mig om den.Teslaspolen skrev:Gör dragkrok till standard istället...
para skrev:Känns som att draget kommer fasas ut på Model3.
Jag ska beställa nästa vecka, nån som också ska beställa och vill byta referal-kod?
Jag skulle nog ringa och be säljaren båda lägga in beställningen och se till så att dragkrok blir inlagd samtidigt...Fluff skrev:Men! Så irriterande att dragkrok togs bort från konfiguratorn. Jag tänkte beställa en LR snart och behöver dragkrok.
Hur fungerar det när man beställer? Får man kontakt med någon försäljare efter man har lagt en beställning på sidan och kan då diskutera eventuella "off menu" tillägg/ändringar? Eller skulle ni ringa till tesla innan ni lägger en beställning?
Jo, det var så jag menade. Hade gärna helst sett det som standard, och som du är inne på en sådan här modern variant.chaffis75 skrev:Håller med ett fel gör ju inte att man måste gör mer fel.. Bättre de finns alternativ med krok eller blir standard. Ja tycker de kan inte finns någon som irritera sig på att de blir standard.LarsL skrev:Spelar väl ingen roll? Dragkroken måste ju inte bli bättre bara för att den blir standard.martinot skrev:Jo, men då får de ha en bättre mer modern variant! Nuvarande känns så gammal 80-tal att jag inte orkar bry mig om den.Teslaspolen skrev:Gör dragkrok till standard istället...
Sedan borde de erbjuda en modern krok istället för denna 80 tals variant, dvs som på vilken Volvo eller vw som helst där man bara tycker på en knapp och drar kroken tills dess låsta läge.
Lite detta jag hoppas på. Hade ju varit den absolut bästa lösningen.Fredrik j skrev:Kan ju vara så att man tänker byta till utfällbar krok (kanske sätter man samma på S)?
Jag hade ju hoppats och trott att Model 3 i så fall får ökad dragvikt istället för de ynka 1000kg som den haft hittills. Att den istället blir av med kroken helt och hållet är ju bara hål i huvudet. Vad håller de på med? Det kan ju inte vara meningen att alla ska köpa en Model Y nu. Då kan de ju lika gärna plocka bort hela Model 3 från konfiguratorn.LarsL skrev:Kan det vara så att de gjort en en-dels-bakdel som på Model Y och då inte designat den för en dragkrok? Vet att det låter bakvänt då Model Y har krok men det är ju inte samma del i Model 3 ändå. Amerikanska konstruktörer prioriterar nog gärna bort dragkrok på en premium-sport-sedan om ingen övervakar dem.
Kan ju komma en ny bättre kroklösning för M3 och MS (den nuvarande för M3 är inte bra), eller så kommer det ingen alls. Lite oklart just nu (tyvärr).mati skrev:Jag hade ju hoppats och trott att Model 3 i så fall får ökad dragvikt istället för de ynka 1000kg som den haft hittills. Att den istället blir av med kroken helt och hållet är ju bara hål i huvudet. Vad håller de på med? Det kan ju inte vara meningen att alla ska köpa en Model Y nu. Då kan de ju lika gärna plocka bort hela Model 3 från konfiguratorn.
Och jag som alltid i hemlighet hoppades att Model S någon gång i framtiden ändå skulle få krok kanske nån gång.
Känner inte till någon tillverkare som inte har alternativen ”dragkrok” eller ”förberedelse för dragkrok” om bilen är godkänd för detta, sen brukar man i regel kunna speca enstaka tillval separat. Paket är för dom som vill köpa mycket utrustning till rabatterat pris.Jerka skrev:Tycker det är helt feltänkt att ha superfå konfigurationer. Visst, produktionen blir lite enklare, men om det sker på bekostnad av att bilen blir mindre attraktiv så kommer det att resultera i lägre försäljning.
Missförstå mig inte - jag saknar inte andra biltillverkares hopplösa konfiguratorer. "Vill du ha rattvärme? Då måste du lägga till premium plus-paketet för 43 000 kr, ta bort halvskinnklädseln du redan valt och få 10 onödiga funktioner på köpet." Men att ta bort populära tillval som folk vill ha kan inte vara rätt väg att gå. Det måste gå att få till en tillverkning med både effektivitet och flexibilitet.
Jepp det eller gå förbi ex Mall Of Scandinavia och prata med dom på Tesla där. MVHBjelke skrev:Jag skulle nog ringa och be säljaren båda lägga in beställningen och se till så att dragkrok blir inlagd samtidigt...Fluff skrev:Men! Så irriterande att dragkrok togs bort från konfiguratorn. Jag tänkte beställa en LR snart och behöver dragkrok.
Hur fungerar det när man beställer? Får man kontakt med någon försäljare efter man har lagt en beställning på sidan och kan då diskutera eventuella "off menu" tillägg/ändringar? Eller skulle ni ringa till tesla innan ni lägger en beställning?