Fan hoppas de kommer snart, har en svart beställdLeo skrev:Var förbi Tesla segeltorp igår. Tydligen var det nu enligt säljaren bekräftat att de svarta MY P skulle komma igång och börja skeppas från Berlin väldigt snart. Stämmer ju också med de drönarfilmer som synts att de verkat provbygga flest svarta. Så ni som beställt svart kan nog börja hoppas att de dyker upp snart![]()
Däremot hade de ingen mer information om de vita som också är sagt ska komma ungefär samtidigt och inte heller någon mer information om grå/blå/röd som ska komma längre fram i vår. De hade heller ingen officiell information om/vad det eventuellt blir för nya färger eller om man får de vanliga grå/blå/röd.
Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
Re: Ni som beställt MYP
- Frippanecci
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/http://---">http://---
Argh... jag som beställt en svart, men tvekar för att jag älskar 3an..
Undrar om jag kan lura frugan att ta Yn istället för Xen.
Undrar om jag kan lura frugan att ta Yn istället för Xen.
Bmw i5 M60
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
MS Performance (Raven) - såld
Beställd:
CyberTruck
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
MS Performance (Raven) - såld
Beställd:
CyberTruck
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
"väldigt snart"Leo skrev:Var förbi Tesla segeltorp igår. Tydligen var det nu enligt säljaren bekräftat att de svarta MY P skulle komma igång och börja skeppas från Berlin väldigt snart. Stämmer ju också med de drönarfilmer som synts att de verkat provbygga flest svarta. Så ni som beställt svart kan nog börja hoppas att de dyker upp snart![]()
Däremot hade de ingen mer information om de vita som också är sagt ska komma ungefär samtidigt och inte heller någon mer information om grå/blå/röd som ska komma längre fram i vår. De hade heller ingen officiell information om/vad det eventuellt blir för nya färger eller om man får de vanliga grå/blå/röd.
-Produktionen har väl inte ens startat och de måste ju ha massor av bilar "restnotetade"?
Det är ju märkligt att "världens modernaste billackering" bara kan åstadkomma svart lack?
Om jag var garanterad en silverfärgad MYP i maj skulle jag kunna tänka mig att ändra min beställning på en grå MYLR.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Hade jag också velat vetaSomTam skrev:Undra hur många MYP som är beställda i sverige just nu, någon som vet?
Känns som dom måste bygga många innan mars om alla ska få sina då
Model Y performance
Tror när de får igång produktionen så är det väl 1 tesla i minuten som byggs eller nåt sånt. Så lär ju gå rätt fort få ihop alla svenska ordrarna förmodar jag...lakke skrev:Hade jag också velat vetaSomTam skrev:Undra hur många MYP som är beställda i sverige just nu, någon som vet?![]()
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Vet vi om model 3 performance fälgar passar på Y performance?
3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / VW E-UP 15.2 :) SigenStor 14,8kWp 25kWh
Bra fråga, det har varit min plan. (mercury silver med M3P-sportfälgarna. Tycker dom e riktigt snygga. är inget fan av svarta fälgar)Tellus skrev:Vet vi om model 3 performance fälgar passar på Y performance?
Model 3 SR+
Model Y Performance
Model Y Performance
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
2019 var fälgbredden 8.5 tum men sedan ökade dom till 9" 2020 eller 2021.tobiaslej skrev:Bra fråga, det har varit min plan. (mercury silver med M3P-sportfälgarna. Tycker dom e riktigt snygga. är inget fan av svarta fälgar)Tellus skrev:Vet vi om model 3 performance fälgar passar på Y performance?
245/45-20 borde bli bra
Eller om man skulle testa med samma däck året om, som är standard i Canada på YP
https://www.michelin.ca/en/auto/tires/m ... l-season-4
https://teslanorth.com/2021/12/05/2022- ... son-tires/
3P 19.3 / $ Pläd 22.12 / VW E-UP 15.2 :) SigenStor 14,8kWp 25kWh
Hoppas nästan vi får dom i slutet av mars så man slipper tänka på vinterdäck denna säsong och kan köra sommardäcken direkt
Model Y performance
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Det kan nog dröja ett tag innan dom får upp hastigheten i fabriken ordentligt…SomTam skrev:Tror när de får igång produktionen så är det väl 1 tesla i minuten som byggs eller nåt sånt. Så lär ju gå rätt fort få ihop alla svenska ordrarna förmodar jag...lakke skrev:Hade jag också velat vetaSomTam skrev:Undra hur många MYP som är beställda i sverige just nu, någon som vet?![]()
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Ska bli spännande och se vilken hastighet fabriken kommer spotta ut våra MYP 
Någon som kollat med Tesla om det går att beställa dessa fälgar med dubbdäck typ Nokian Hakkapeliitta 10 EV istället?
Brukar köra dubbat, har bara haft fossilbilar innan men bor i götaland och efter läst och googlat lite om vinterdäck och elbilar så tänkte jag prova köra på dessa odubbade till MYP…eDrive skrev:Någon som kollat med Tesla om det går att beställa dessa fälgar med dubbdäck typ Nokian Hakkapeliitta 10 EV istället?
eDrive skrev:Någon som kollat med Tesla om det går att beställa dessa fälgar med dubbdäck typ Nokian Hakkapeliitta 10 EV istället?
Jag har pratat med tesla. dom sa till mig det inte gick för jag ville samma sak. Frågade då även om jag kunde beställa gemini vinterdäck istället. Det gillade dom inte för det va inte rekommenderat men det gick väl teoretiskt om man ville de
Beställa fälg och däck själv blir betydligt billigare
Model Y performance
Sjukt tråkigt att det bara finns det allra tråkigaste däcket att få till MYP. Hakka r3 är döden för allt som heter körglädje på tung elbil. Hade dom iaf erbjudit Continental eller nåt så hade jag nog köpt från Tesla, men nu får det bli lösa däck på samma fälg.
MYP-26/M3-24
Tidigare elbilar: Polestar 3-24/Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Polestar 3-24/Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Håller med om att det är ett dåligt/märkligt val av vinterdäck som Tesla gjort.HelectriC skrev:Sjukt tråkigt att det bara finns det allra tråkigaste däcket att få till MYP. Hakka r3 är döden för allt som heter körglädje på tung elbil.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Också fått höra nu att det är svart MYP som kommer hit först. Frågan är isf hur stor skillnad det kommer va mellan leverans på dom? Funderar starkt på byta till svart nu 
Model Y performance
Var hörde du det någonstans? I vilket fall är jag väldigt nöjd med mitt byte från grå till svart.lakke skrev:Också fått höra nu att det är svart MYP som kommer hit först. Frågan är isf hur stor skillnad det kommer va mellan leverans på dom? Funderar starkt på byta till svart nu
joppex skrev:Var hörde du det någonstans? I vilket fall är jag väldigt nöjd med mitt byte från grå till svart.lakke skrev:Också fått höra nu att det är svart MYP som kommer hit först. Frågan är isf hur stor skillnad det kommer va mellan leverans på dom? Funderar starkt på byta till svart nu
Va tesla Umeå som sa det
Model Y performance
Avbokade du din MY nu, och gav upp elbilar, sedan din besvikelse när du läste att räckvidden förkortas väsentligt i högre farter?Dexter86 skrev:Många som ”hör” mycket
Sällan något som stämmer

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
Dumma inlägg får dumma svarmartinot skrev:Avbokade du din MY nu, och gav upp elbilar, sedan din besvikelse när du läste att räckvidden förkortas väsentligt i högre farter?Dexter86 skrev:Många som ”hör” mycket
Sällan något som stämmer
Vad avses?Dexter86 skrev:Dumma inlägg får dumma svarmartinot skrev:Avbokade du din MY nu, och gav upp elbilar, sedan din besvikelse när du läste att räckvidden förkortas väsentligt i högre farter?Dexter86 skrev:Många som ”hör” mycket
Sällan något som stämmer
Japp det var droppen som fick bägaren att rinna över, går inte stanna en gång var 80-90min, orimligtmartinot skrev:Dexter86 skrev:
Vilket skit
Avbeställer du din MY nu?
Var det spiken i kistan för elbilar för din del?
Funkar säkert kanon innanför 30-skyltarna