Premium Connectivity något att ha? Min går ut i mars. Vet inte riktigt vad det är som slutar att fungera?
Åsikter och tips...
Du får dela din wifi för streaming.
Live kamera fungerar inte.
Ingen sattelitvy eller trafikinfo.
Vi kör Waze varje dag in till jobbet, vi mobilen. Funkar bra.
Live kamera?
Så man kan hoppa premium connectivity
=================================
Beställt: Model Y Premium AWD LR Blå
Beställde: 18 oktober 2025
Leverans: 2 feb 2026! (Ändrad 5ggr)
Tidigare: Mercedes EQC AMG 2023
=================================
Har inte läst många inlägg om MY Juniper och vet inte mycket om vad som skrivits.
Har en liten fundering på att byta min 2023 Palladium S till en ny Juniper awd LR motsvarande.
Någon som kan ge lite input eller länka till tråd som kan passa?
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Har inte läst många inlägg om MY Juniper och vet inte mycket om vad som skrivits.
Har en liten fundering på att byta min 2023 Palladium S till en ny Juniper awd LR motsvarande.
Någon som kan ge lite input eller länka till tråd som kan passa?
Jag har båda, Palladium känns mer som en kunglig diplomatbil.
Juniper smidigare och känns lite billigare men med ungefär samma ljudnivå men fjädringen är mer sofistikerad i S.
Juniper går allmänt bättre än gamla Y
Juniper RWD LFP går sjukt snålt, fast jag har B däck.
Tycker ljudsystemet är behagligare i RWD vs AWD, mer bas fram, subbas bak saknas helt.
Jag ska hämta min i Trelleborg nu till veckan.
Ska kränga på 19” vinterdäck innan jag kör hem.
Får 4x21” sommardäcken plats i bagaget på Juniper?
Med fällt baksäte
Tackar.
Gällande premium connectivity, får man kontakt med bilen utan? Jag tänkte förvärme/kyla, laddning etc?
Ja
Toppen.
Då har jag svårt att se varför jag ska betala för premium? Min förra Tesla hade det inkluderat, så jag tänkte inte över det.
Satellitkartan är rätt så snygg, men inte betala för den.
Och får jag dessutom fortfarande tillgång till mobilnyckel och fjärrstyrning av värmen, så lägger jag pengarna på annat.
Jag ska hämta min i Trelleborg nu till veckan.
Ska kränga på 19” vinterdäck innan jag kör hem.
Får 4x21” sommardäcken plats i bagaget på Juniper?
Med fällt baksäte
Tackar.
Gällande premium connectivity, får man kontakt med bilen utan? Jag tänkte förvärme/kyla, laddning etc?
Ja
Toppen.
Då har jag svårt att se varför jag ska betala för premium? Min förra Tesla hade det inkluderat, så jag tänkte inte över det.
Och får jag dessutom fortfarande tillgång till mobilnyckel och fjärrstyrning av värmen, så lägger jag pengarna på annat.
Förr ingick Spotify Premium....men TuneIn kräver väl också PC.
Ja
Toppen.
Jag har den främst för satelitkartor och att kunna spela upp musik via Spotify.
Ja
Toppen.
Jag har den främst för satelitkartor och att kunna spela upp musik via Spotify.
Satellitkartor förstår jag, samma med fartkameror, som båda kräver premium och är rätt så bra grejer.
Men kan man inte streama Spotify från bilen med wifi från telefonen om man bara har standard?