Vem är de du säljer städtjänster till och vilken typ? Jag tycker allt man läser på nätet pekar på att ersättningen är nära noll för stödtjänser. Men ja kan få ur de summorna så är de såklart intressant.NiklasTesla skrev: ↑13 dec 2025 23:13Fel igen som så många gånger tidigare:
https://emaldo.com/sv/pages/emaldo-grid-rewards
Systemet mitt kostade 69tkr och även utan effektavgift så räknare jag mycket försiktigt med under 5 års pay off tid med med ca 17500 per år i besparingar och ersättning från stödtjänster. Fått ca 1250/månad hittills i stödtjänster och sparat ca 200sek per månad i form av inköp kring billigaste timmen per dygn.
Emaldos egen kalkyl är mer optimistisk med ca 2års pay off tid.
Som jag skrivit här i många års tid nu så kommer framtidens elsystem till mestadels bestå av förnyelsebar energi och lagring. Nu lever jag dessutom som jag lär och fått mycket bättre privatekonomi till följd av mina beslut.
Detta inläggssvar är till er som läser denna tråd men inte postar pro-kärnkraft samt med vänliga hälsningar
Kärnkraft är inte framtiden
Moderator: Redaktion
Re: Kärnkraft är inte framtiden
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Kostade, eller vad du betalade?NiklasTesla skrev: ↑13 dec 2025 23:13Fel igen som så många gånger tidigare:
https://emaldo.com/sv/pages/emaldo-grid-rewards
Systemet mitt kostade 69tkr och även utan effektavgift så räknare jag mycket försiktigt med under 5 års pay off tid med med ca 17500 per år i besparingar och ersättning från stödtjänster. Fått ca 1250/månad hittills i stödtjänster och sparat ca 200sek per månad i form av inköp kring billigaste timmen per dygn.
Emaldos egen kalkyl är mer optimistisk med ca 2års pay off tid.
Som jag skrivit här i många års tid nu så kommer framtidens elsystem till mestadels bestå av förnyelsebar energi och lagring. Nu lever jag dessutom som jag lär och fått mycket bättre privatekonomi till följd av mina beslut.
Detta inläggssvar är till er som läser denna tråd men inte postar pro-kärnkraft samt med vänliga hälsningar
Vem betalar för stödtjänster, som vi tidigare inte behövde avsätta budget för i nätet?
Vem?
Att du tror att det är en vinst för att några få kan få ekonomi i det är rätt, intressant.
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
MB CLS AMG
MB CLS AMG
Emaldo kör någon egen väg med stödtjänster, verkar betala en del ur egen ficka. Ett tag gav de 2000kr/mån ur egen ficka, numera verkar de hjälpa till och stödja avtalen med nätleverantörerna. Ett sätt för att växa?
Hade också besök av en säljare, men han visade bara avkastningsdiagram till juli 2024 och gav inte ett trovärdigt intryck.
Hade också besök av en säljare, men han visade bara avkastningsdiagram till juli 2024 och gav inte ett trovärdigt intryck.
Elbilist sedan 2014