Låter konstigt enligt många här så blir de aldrig kö..
På tiden när man handlade över disk på systemet så var det en del som alltid köade en timme varje gång, för att de timeade tidpunkten på året eller veckan det var en timmes kö.
På tiden när man handlade över disk på systemet så var det en del som alltid köade en timme varje gång, för att de timeade tidpunkten på året eller veckan det var en timmes kö.
Ett annat knep var ju att inte åla dit just då
Tyvärr är vi med barn hyfsat knutna till när det är lov från skolan. Få ledigt utanför loven är omöjligt numera.
Det var fullt i Gävle och Bredden (som vanligt) när vi åkte hem i fredags, som inte var en resdag.
Jag körde Paris-Gävle som vanligt 20-21/12, och som vanligt ingen kö, eller ens trängsel öht.
Som allra mest tror jag det var kanske 50% beläggning på någon station, ingenstans fick jag ens 80%-varningen.
Köerna verkar iaf för mig vara ett svenskt fenomen, och även här nästan bara i samband med storhelgerna (förutom Bredden och Gävle förstås, men det är ju sen gammalt).
Jag körde Paris-Gävle som vanligt 20-21/12, och som vanligt ingen kö, eller ens trängsel öht.
Som allra mest tror jag det var kanske 50% beläggning på någon station, ingenstans fick jag ens 80%-varningen.
Köerna verkar iaf för mig vara ett svenskt fenomen, och även här nästan bara i samband med storhelgerna (förutom Bredden och Gävle förstås, men det är ju sen gammalt).
/fth
De är nog ingen i våra laddköer i Sverige som är hjälpta av att de finns plats på en laddstation i Tyskland.
Du följer ju bara stora motorvägar, kör inte genom små byar som knappt har trafik övriga dagar.
Jag tror absolut denna typ av kö är vanligare i Sverige speciellt när de stugbytar dagar på vintern. Skulle säga vi har ganska koncentrerad befolkning i vissa områden i förhållande till hur man vill åka just på vintern.
Tyvärr är vi med barn hyfsat knutna till när det är lov från skolan. Få ledigt utanför loven är omöjligt numera.
Absolut, det råder det ingen tvekan om.
Dessutom envisas alla med att ha jul, nyår och påsk etc precis samtidigt
Kö både Söderhamn och Gävle idag. Gävle hade 15 min+ kö. Sjukt irriterande att inte Tesla kan öppna laddarna som är klara i Gävle på södergående (västra) sidan.
Ska inte prata om facket men det står då både Skoda, Volvo, Audi med flera på Teslas laddare. Så att blockera inkoppling påverkar ju även den generella elektrifieringen.
Idag hade jag hellre kört fossilt. Tycker det år nog drygt att behöva ladda men att dessutom stå i kö och då inte kunna påbörja sin måltid / toalettbesök osv är segt.
Model 3 Highland 2024
Audi RS3 2026
BMW M2 CS 2026
15 minuter kö i Gävle nu. Samtidigt 8 lediga laddare på Eviny och alla lediga på Allego. Så om man inte prompt VILL stå i kö för några sparade kronor går det att köra av vid Gävle Södra och passa på att gå på Systembolaget inför nyår …
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
15 minuter kö i Gävle nu. Samtidigt 8 lediga laddare på Eviny och alla lediga på Allego. Så om man inte prompt VILL stå i kö för några sparade kronor går det att köra av vid Gävle Södra och passa på att gå på Systembolaget inför nyår …
Tack.
Jag ska själv köra till fjällen nästa vecka, tror de är många som kan vara på hemresa när vi åker upp. Första gången med elbil till fjällen så lite nervös för just köer.. men jag betalat lätt extra för att slippa kö och kaos så jag har helt klart ställt mig på en an de andra.