Re: Xpeng G6
Postat: 09 maj 2024 20:38
3995kr för RWD insteg 4995kr för AWD Xpeng G6 då hade dom fått känna på rusning till handlarna.
3995kr för RWD insteg 4995kr för AWD Xpeng G6 då hade dom fått känna på rusning till handlarna.
Collin87 skrev: ↑09 maj 2024 20:44
Jo, men det är ju inte dagens sanning.Verdi_ skrev: ↑09 maj 2024 20:50Collin87 skrev: ↑09 maj 2024 20:44
Folk tänker på vad det kostade för 2-3 år sen. Då räknades 70 tusen för bonusen av, det blir i princip 2 tusen i månaden, och så var räntorna mycket lägre också. Säkert ytterligare en tusenlapp. Så tre tusen mindre i månaden hade det nog varit då. På bekostnad, delvis, av skattebetalarna.
Förstår inte vad ni menar. Det som jämfördes med var ju nuvarande priser på PS2.Collin87 skrev: ↑09 maj 2024 21:01Jo, men det är ju inte dagens sanning.Verdi_ skrev: ↑09 maj 2024 20:50Collin87 skrev: ↑09 maj 2024 20:44
Folk tänker på vad det kostade för 2-3 år sen. Då räknades 70 tusen för bonusen av, det blir i princip 2 tusen i månaden, och så var räntorna mycket lägre också. Säkert ytterligare en tusenlapp. Så tre tusen mindre i månaden hade det nog varit då. På bekostnad, delvis, av skattebetalarna.
Det går inte att räkna med så låga priser längre.
Hur kan man fortfarande sitta å tänka att priserna skulle vara samma som då?
Det är det jag inte förstår.
Det var ju inte igår bonusarna försvann eller räntorna gick upp...
Xpeng kan ju även fundera på om man har råd att sänka bilen så pass mycket i pris och även privatleasing priserna så man blöder rejält på varje såld bil här.Collin87 skrev: ↑09 maj 2024 20:44
Stämmer dåligt om man inte ska jämföra bilar med helt olika utrustningsnivå, utrustar du den billigaste Polestar RWD till en jämförbar nivå som en G6 RWD så kostar den 6591kr/mån.Legato skrev: ↑09 maj 2024 21:33Förstår inte vad ni menar. Det som jämfördes med var ju nuvarande priser på PS2.Collin87 skrev: ↑09 maj 2024 21:01Jo, men det är ju inte dagens sanning.Verdi_ skrev: ↑09 maj 2024 20:50
Folk tänker på vad det kostade för 2-3 år sen. Då räknades 70 tusen för bonusen av, det blir i princip 2 tusen i månaden, och så var räntorna mycket lägre också. Säkert ytterligare en tusenlapp. Så tre tusen mindre i månaden hade det nog varit då. På bekostnad, delvis, av skattebetalarna.
Det går inte att räkna med så låga priser längre.
Hur kan man fortfarande sitta å tänka att priserna skulle vara samma som då?
Det är det jag inte förstår.
Det var ju inte igår bonusarna försvann eller räntorna gick upp...
Kan du försöka definiera vad volymer är, du säger det om och om men det blir så otydligt vad du menar.hksnismo skrev: ↑09 maj 2024 21:50Xpeng kan ju även fundera på om man har råd att sänka bilen så pass mycket i pris och även privatleasing priserna så man blöder rejält på varje såld bil här.Collin87 skrev: ↑09 maj 2024 20:44
Med tanke på priset är galet mycket billigare på bilen i Kina än Sverige, visst sedan ska alla tillägg på när bilen sedan ska komma hit.
Men skulle dom tagit ett beslut att vi kommer gå galet back på varje såld bil här i Sverige och Europa pga av att vi kommer sätta helt galna priser på den här och i Europa, men vi har råd med det pga av försäljningen i Kina av våra bilar.
Då skulle Xpeng sälja volymer här, nu kommer dom få kämpa rejält för att få i väg bilar.
Det var inte jag som gjorde jämförelsen och jag har inte heller påstått att den var relevant. Däremot tycker jag det var en väldigt konstig diskussion om "gamla" priser och bonusar när priset som sagt var dagsaktuellt...backe skrev: ↑09 maj 2024 22:25Stämmer dåligt om man inte ska jämföra bilar med helt olika utrustningsnivå, utrustar du den billigaste Polestar RWD till en jämförbar nivå som en G6 RWD så kostar den 6591kr/mån.Legato skrev: ↑09 maj 2024 21:33Förstår inte vad ni menar. Det som jämfördes med var ju nuvarande priser på PS2.Collin87 skrev: ↑09 maj 2024 21:01Jo, men det är ju inte dagens sanning.Verdi_ skrev: ↑09 maj 2024 20:50
Folk tänker på vad det kostade för 2-3 år sen. Då räknades 70 tusen för bonusen av, det blir i princip 2 tusen i månaden, och så var räntorna mycket lägre också. Säkert ytterligare en tusenlapp. Så tre tusen mindre i månaden hade det nog varit då. På bekostnad, delvis, av skattebetalarna.
Det går inte att räkna med så låga priser längre.
Hur kan man fortfarande sitta å tänka att priserna skulle vara samma som då?
Det är det jag inte förstår.
Det var ju inte igår bonusarna försvann eller räntorna gick upp...
Men vill man ha en så billig som möjligt så kan man hitta en P2 billigare dock.
Ok, missuppfattade ditt inlägg.Legato skrev: ↑09 maj 2024 23:04Det var inte jag som gjorde jämförelsen och jag har inte heller påstått att den var relevant. Däremot tycker jag det var en väldigt konstig diskussion om "gamla" priser och bonusar när priset som sagt var dagsaktuellt...backe skrev: ↑09 maj 2024 22:25Stämmer dåligt om man inte ska jämföra bilar med helt olika utrustningsnivå, utrustar du den billigaste Polestar RWD till en jämförbar nivå som en G6 RWD så kostar den 6591kr/mån.Legato skrev: ↑09 maj 2024 21:33Förstår inte vad ni menar. Det som jämfördes med var ju nuvarande priser på PS2.Collin87 skrev: ↑09 maj 2024 21:01Jo, men det är ju inte dagens sanning.Verdi_ skrev: ↑09 maj 2024 20:50
Folk tänker på vad det kostade för 2-3 år sen. Då räknades 70 tusen för bonusen av, det blir i princip 2 tusen i månaden, och så var räntorna mycket lägre också. Säkert ytterligare en tusenlapp. Så tre tusen mindre i månaden hade det nog varit då. På bekostnad, delvis, av skattebetalarna.
Det går inte att räkna med så låga priser längre.
Hur kan man fortfarande sitta å tänka att priserna skulle vara samma som då?
Det är det jag inte förstår.
Det var ju inte igår bonusarna försvann eller räntorna gick upp...
Men vill man ha en så billig som möjligt så kan man hitta en P2 billigare dock.
Om man tycker alternativen är jämförbara eller ej beror nog även på om man tycker kostnaden är överordnad utrustningen eller ej. Vi bryr oss olika om HUD och annat.backe skrev: ↑09 maj 2024 22:25Stämmer dåligt om man inte ska jämföra bilar med helt olika utrustningsnivå, utrustar du den billigaste Polestar RWD till en jämförbar nivå som en G6 RWD så kostar den 6591kr/mån.Legato skrev: ↑09 maj 2024 21:33Förstår inte vad ni menar. Det som jämfördes med var ju nuvarande priser på PS2.Collin87 skrev: ↑09 maj 2024 21:01Jo, men det är ju inte dagens sanning.Verdi_ skrev: ↑09 maj 2024 20:50
Folk tänker på vad det kostade för 2-3 år sen. Då räknades 70 tusen för bonusen av, det blir i princip 2 tusen i månaden, och så var räntorna mycket lägre också. Säkert ytterligare en tusenlapp. Så tre tusen mindre i månaden hade det nog varit då. På bekostnad, delvis, av skattebetalarna.
Det går inte att räkna med så låga priser längre.
Hur kan man fortfarande sitta å tänka att priserna skulle vara samma som då?
Det är det jag inte förstår.
Det var ju inte igår bonusarna försvann eller räntorna gick upp...
Men vill man ha en så billig som möjligt så kan man hitta en P2 billigare dock.
backe skrev: ↑09 maj 2024 22:27Kan du försöka definiera vad volymer är, du säger det om och om men det blir så otydligt vad du menar.hksnismo skrev: ↑09 maj 2024 21:50Xpeng kan ju även fundera på om man har råd att sänka bilen så pass mycket i pris och även privatleasing priserna så man blöder rejält på varje såld bil här.Collin87 skrev: ↑09 maj 2024 20:44
Med tanke på priset är galet mycket billigare på bilen i Kina än Sverige, visst sedan ska alla tillägg på när bilen sedan ska komma hit.
Men skulle dom tagit ett beslut att vi kommer gå galet back på varje såld bil här i Sverige och Europa pga av att vi kommer sätta helt galna priser på den här och i Europa, men vi har råd med det pga av försäljningen i Kina av våra bilar.
Då skulle Xpeng sälja volymer här, nu kommer dom få kämpa rejält för att få i väg bilar.
Förstår inte riktigt varför du dömer ut en bilmodell och dess framtid i Sverige innan det gjorts en endaste leverans eller test av den? Självklart kommer man inte dominera Tesla och VW från dag ett, det är inte så det fungerar.hksnismo skrev: ↑10 maj 2024 08:44backe skrev: ↑09 maj 2024 22:27Kan du försöka definiera vad volymer är, du säger det om och om men det blir så otydligt vad du menar.hksnismo skrev: ↑09 maj 2024 21:50Xpeng kan ju även fundera på om man har råd att sänka bilen så pass mycket i pris och även privatleasing priserna så man blöder rejält på varje såld bil här.
Med tanke på priset är galet mycket billigare på bilen i Kina än Sverige, visst sedan ska alla tillägg på när bilen sedan ska komma hit.
Men skulle dom tagit ett beslut att vi kommer gå galet back på varje såld bil här i Sverige och Europa pga av att vi kommer sätta helt galna priser på den här och i Europa, men vi har råd med det pga av försäljningen i Kina av våra bilar.
Då skulle Xpeng sälja volymer här, nu kommer dom få kämpa rejält för att få i väg bilar.
Volymer är bland annat att man försöker ta sig an både VW försäljning av elbilar samt Teslas.
Dom vill ju bli en stor spelare på marknaden här, men det känns inte som dom haft riktigt koll på marknaden här i Sverige innan dom drog igång sin lansering av sina modeller i Sverige.
backe skrev: ↑10 maj 2024 09:37Förstår inte riktigt varför du dömer ut en bilmodell och dess framtid i Sverige innan det gjorts en endaste leverans eller test av den? Självklart kommer man inte dominera Tesla och VW från dag ett, det är inte så det fungerar.hksnismo skrev: ↑10 maj 2024 08:44backe skrev: ↑09 maj 2024 22:27Kan du försöka definiera vad volymer är, du säger det om och om men det blir så otydligt vad du menar.hksnismo skrev: ↑09 maj 2024 21:50Xpeng kan ju även fundera på om man har råd att sänka bilen så pass mycket i pris och även privatleasing priserna så man blöder rejält på varje såld bil här.
Med tanke på priset är galet mycket billigare på bilen i Kina än Sverige, visst sedan ska alla tillägg på när bilen sedan ska komma hit.
Men skulle dom tagit ett beslut att vi kommer gå galet back på varje såld bil här i Sverige och Europa pga av att vi kommer sätta helt galna priser på den här och i Europa, men vi har råd med det pga av försäljningen i Kina av våra bilar.
Då skulle Xpeng sälja volymer här, nu kommer dom få kämpa rejält för att få i väg bilar.
Volymer är bland annat att man försöker ta sig an både VW försäljning av elbilar samt Teslas.
Dom vill ju bli en stor spelare på marknaden här, men det känns inte som dom haft riktigt koll på marknaden här i Sverige innan dom drog igång sin lansering av sina modeller i Sverige.
Är G6 bra och servicenätet runt den fungerar så kommer försäljning öka över tid.
G9 säljer åtminstone mer än båda Teslas premiummodeller tillsammans, i april, 8 X+S, 56 G9. YTD, 61 X+S, 363 G9. Nu kommer alltså Xpeng med en bil som ska försöka konkurrera med MY.hksnismo skrev: ↑10 maj 2024 09:59backe skrev: ↑10 maj 2024 09:37Förstår inte riktigt varför du dömer ut en bilmodell och dess framtid i Sverige innan det gjorts en endaste leverans eller test av den? Självklart kommer man inte dominera Tesla och VW från dag ett, det är inte så det fungerar.hksnismo skrev: ↑10 maj 2024 08:44backe skrev: ↑09 maj 2024 22:27Kan du försöka definiera vad volymer är, du säger det om och om men det blir så otydligt vad du menar.hksnismo skrev: ↑09 maj 2024 21:50
Xpeng kan ju även fundera på om man har råd att sänka bilen så pass mycket i pris och även privatleasing priserna så man blöder rejält på varje såld bil här.
Med tanke på priset är galet mycket billigare på bilen i Kina än Sverige, visst sedan ska alla tillägg på när bilen sedan ska komma hit.
Men skulle dom tagit ett beslut att vi kommer gå galet back på varje såld bil här i Sverige och Europa pga av att vi kommer sätta helt galna priser på den här och i Europa, men vi har råd med det pga av försäljningen i Kina av våra bilar.
Då skulle Xpeng sälja volymer här, nu kommer dom få kämpa rejält för att få i väg bilar.
Volymer är bland annat att man försöker ta sig an både VW försäljning av elbilar samt Teslas.
Dom vill ju bli en stor spelare på marknaden här, men det känns inte som dom haft riktigt koll på marknaden här i Sverige innan dom drog igång sin lansering av sina modeller i Sverige.
Är G6 bra och servicenätet runt den fungerar så kommer försäljning öka över tid.
Xpeng G6 är inte direkt första modellen Xpeng lanserat i Sverige.
Då man studerar deras intåg och övriga modeller så får man rätt fort en uppfattning om hur det kommer gå med deras nuvarande priser på Xpeng G6.
MG kommer inte sälja några volymer.hksnismo skrev: ↑11 maj 2024 15:59Xpeng får snart tampas med MG:s nya modeller också om alla köpare.
IM LS6 från MG (SAIC) slog ett 25 år gammalt rekord i älgtestet.
https://carnewschina.com/2024/05/11/im- ... ed-record/
Xpeng har defenitivt råd att gå ännu mer back än Polestar gör på varje bil.
Vad är det som går trögt? Leveranserna börjar i juli/augusti som jag förstår det.