Väntrum model Y Juniper
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum model Y Juniper
Om man inte beställt något specifikt, levereras de på sommar eller vinterdäck nu?
Alltid sommardäck så länge inte vinterdäck beställts.
Om vinterdäck beställts av Tesla levereras bilen på vinterdäck när det är säsong för vinterdäck.
Om vinterdäck beställts av Tesla levereras bilen på vinterdäck när det är säsong för vinterdäck.
MangeT
2025 Model Y Uniper
2022 Model 3 LR - Såld!
2016 Model S60D - Såld!
2025 Model Y Uniper
2022 Model 3 LR - Såld!
2016 Model S60D - Såld!
Var precis i kontakt med Tesla eftersom mitt uppskattade leveransdatum närmar sig och jag inte har hört något alls. Fick information att det verkar vara något "stökigt" med mitt leveransfönster men att de skulle kontakta IT ang det. Bilen beräknas produceras i början av nästa år och de bekräftade att både inbyteserbjudandet och ränteerbjudandet ska gälla ändå. Behöver bara förnya "offerten" på inbyteserbjudandet när den löper ut.Tekau skrev: ↑17 nov 2025 11:09Slår mig ner i väntrummet med er andra.
Beställde en MY Long Range AWD, Marine Blue, den 15 oktober. Svart sätesklädsel.
Har inte hört ett knyst ännu. Uppskattad leveranstid 20 nov-20 dec. Har ännu inte ändrats sedan jag fick det initialt.
Inget VIN eller Regnr ännu.
Fick kriga lite för att få inbyteserbjudande. Riktigt skambud på en "rimligt sunkig" extrabil.
Som flera andra har varit inne på kommer jag inte välja Tesla om man inte får 0 % räntebonusen. Så vi hoppas på leverans innan årsskiftet alternativt att de gör undantag/förlänger ytterligare.
Allt gott!
Trist att behöva vänta men skönt att man får erbjudandena iaf.
Du har också beställt en marinblå med svart klädsel? MY Premium AWD Long Range?Tekau skrev: ↑19 nov 2025 14:23Var precis i kontakt med Tesla eftersom mitt uppskattade leveransdatum närmar sig och jag inte har hört något alls. Fick information att det verkar vara något "stökigt" med mitt leveransfönster men att de skulle kontakta IT ang det. Bilen beräknas produceras i början av nästa år och de bekräftade att både inbyteserbjudandet och ränteerbjudandet ska gälla ändå. Behöver bara förnya "offerten" på inbyteserbjudandet när den löper ut.Tekau skrev: ↑17 nov 2025 11:09Slår mig ner i väntrummet med er andra.
Beställde en MY Long Range AWD, Marine Blue, den 15 oktober. Svart sätesklädsel.
Har inte hört ett knyst ännu. Uppskattad leveranstid 20 nov-20 dec. Har ännu inte ändrats sedan jag fick det initialt.
Fick kriga lite för att få inbyteserbjudande. Riktigt skambud på en "rimligt sunkig" extrabil.
Som flera andra har varit inne på kommer jag inte välja Tesla om man inte får 0 % räntebonusen. Så vi hoppas på leverans innan årsskiftet alternativt att de gör undantag/förlänger ytterligare.
Allt gott!
Vi beställde en sån 18okt.
Leverans 21 nov-21 dec. Inte hört nåt nytt, suck.
Kan dessa blå ha blivit försenade?
Jag beställde MY AWD LR den 20 september, Blå från början, fick byta färg till grå och sedan marin blå 10 oktober, est leverans tid 27 nov - 3 dec, ingen reg nr eller VIN
Sent from my iPhone using Tapatalk
Beställde en MY AWD LR (svart/svart) 13/9, vin 5/11 och regnr 19/11.
Beräknad leverans, 22-26/11
Beräknad leverans, 22-26/11
-
Grytet
- Referralkod: ts.la/fredrik982143
Jag sitter i exakt samma sitts. Beställt en grå så jag tror det beror på andra sakerDrutten71 skrev: ↑19 nov 2025 14:46Du har också beställt en marinblå med svart klädsel? MY Premium AWD Long Range?Tekau skrev: ↑19 nov 2025 14:23Var precis i kontakt med Tesla eftersom mitt uppskattade leveransdatum närmar sig och jag inte har hört något alls. Fick information att det verkar vara något "stökigt" med mitt leveransfönster men att de skulle kontakta IT ang det. Bilen beräknas produceras i början av nästa år och de bekräftade att både inbyteserbjudandet och ränteerbjudandet ska gälla ändå. Behöver bara förnya "offerten" på inbyteserbjudandet när den löper ut.Tekau skrev: ↑17 nov 2025 11:09Slår mig ner i väntrummet med er andra.
Allt gott!
Precis en sån jag beställde. Vet inte om det har att göra med färgen men något verkar det vara. Har googlat mycket för att försöka få fram "riktiga" bilder på marinblå men verkar inte finnas på internet så de verkar inte ha lämnat fabriken ännu. De verkar i alla fall inte ha levererats till kund eftersom det då borde finnas någon bild på den.Drutten71 skrev: ↑19 nov 2025 14:46Du har också beställt en marinblå med svart klädsel? MY Premium AWD Long Range?Tekau skrev: ↑19 nov 2025 14:23Var precis i kontakt med Tesla eftersom mitt uppskattade leveransdatum närmar sig och jag inte har hört något alls. Fick information att det verkar vara något "stökigt" med mitt leveransfönster men att de skulle kontakta IT ang det. Bilen beräknas produceras i början av nästa år och de bekräftade att både inbyteserbjudandet och ränteerbjudandet ska gälla ändå. Behöver bara förnya "offerten" på inbyteserbjudandet när den löper ut.Tekau skrev: ↑17 nov 2025 11:09Slår mig ner i väntrummet med er andra.
Allt gott!
Jag frågade ChatGPT om det fins någon bevis att de började leverera MY AWD med marin blå färg, här är svaret
• Ja — Tesla har lanserat färgen “Marine Blue” för Model Y och den finns nu i den europeiska konfiguratorn som en exklusiv färg från Giga-Berlin (tillgänglig för Premium/Long-Range och Performance / AWD-varianter). 
• Nej (ännu ingen säker, offentlig bekräftelse) — jag hittar ingen tydlig, verifierad dokumentation (nyhetsartikel med bild på kundleverans, registreringsdata eller pålitlig ägarpost med leveransbevis) som entydigt visar att en AWD Model Y i Marine Blue faktiskt har levererats till kund och registrerats i Tyskland/EU. Det finns däremot beställningar, sightings och diskussioner i forum/sociala medier.
• Ja — Tesla har lanserat färgen “Marine Blue” för Model Y och den finns nu i den europeiska konfiguratorn som en exklusiv färg från Giga-Berlin (tillgänglig för Premium/Long-Range och Performance / AWD-varianter). 
• Nej (ännu ingen säker, offentlig bekräftelse) — jag hittar ingen tydlig, verifierad dokumentation (nyhetsartikel med bild på kundleverans, registreringsdata eller pålitlig ägarpost med leveransbevis) som entydigt visar att en AWD Model Y i Marine Blue faktiskt har levererats till kund och registrerats i Tyskland/EU. Det finns däremot beställningar, sightings och diskussioner i forum/sociala medier.
Hej, tänkte bara dela med mig av min leveranshistorik.
2025-09-15: Beställde MY LR AWD mörkgrå. Estimerad leverans i september.
2025-10-01: Nytt estimat ≈ oktober.
2025-10-15: Nytt estimat 2025-10-30 - 2025-11-22.
2025-11-02: Nytt estimat 2025-11-16 - 2025-11-28.
2025-11-14: VIN, reg nr, slutfaltura. Nytt estimat 2025-11-14 - 2025-11-18.
2025-11-14: Pratade med fysisk person på Tesla. De trodde på leverans 2025-11-20 - 2025-11-21
2025-11-15: Nytt estimat 2025-11-15 - 2025-11-19.
2025-11-16: Nytt estimat 2025-11-16 - 2025-11-20.
2025-11-17: Bokat leverans.
2025-11-19: Bilen levererad!
2025-09-15: Beställde MY LR AWD mörkgrå. Estimerad leverans i september.
2025-10-01: Nytt estimat ≈ oktober.
2025-10-15: Nytt estimat 2025-10-30 - 2025-11-22.
2025-11-02: Nytt estimat 2025-11-16 - 2025-11-28.
2025-11-14: VIN, reg nr, slutfaltura. Nytt estimat 2025-11-14 - 2025-11-18.
2025-11-14: Pratade med fysisk person på Tesla. De trodde på leverans 2025-11-20 - 2025-11-21
2025-11-15: Nytt estimat 2025-11-15 - 2025-11-19.
2025-11-16: Nytt estimat 2025-11-16 - 2025-11-20.
2025-11-17: Bokat leverans.
2025-11-19: Bilen levererad!
Drutten71 skrev: ↑19 nov 2025 14:46Du har också beställt en marinblå med svart klädsel? MY Premium AWD Long Range?Tekau skrev: ↑19 nov 2025 14:23Var precis i kontakt med Tesla eftersom mitt uppskattade leveransdatum närmar sig och jag inte har hört något alls. Fick information att det verkar vara något "stökigt" med mitt leveransfönster men att de skulle kontakta IT ang det. Bilen beräknas produceras i början av nästa år och de bekräftade att både inbyteserbjudandet och ränteerbjudandet ska gälla ändå. Behöver bara förnya "offerten" på inbyteserbjudandet när den löper ut.Tekau skrev: ↑17 nov 2025 11:09Slår mig ner i väntrummet med er andra.
Allt gott!
Tror inte val av färg har någon betydelse. Jag beställde nästan samtidigt som dig en Quicksilver med svart inredning och har fortfarande uppskattad leverans 25 nov-25 dec. Tror dom uppdaterar min status relativt snart kanske på Fredag och att båda datumen flyttas en månad fram snarare än att det blir typ 15 dec - 25 dec.
Skulle enbart första datumet flyttas fram så vet man att bilen är på g, flyttas båda datumen ca en månad så är det för att dom inte har någon aning om när den kan levereras utan man bara flyttar fram tillsvidare.
Tråkigt att vänta, men får man behålla kampanjerbjudande så får man se fram emot att få en riktig 2026a årsmodell.