Re: Dragkrok till Model S
Postat: 28 okt 2022 19:09
Det var ju lixom det han hade gjort….Tars skrev:Besiktiga den i Rosersberg.mans71 skrev:Men nej! Är precis på G att beställa krok också... nu vågar man ju inte.
Det var ju lixom det han hade gjort….Tars skrev:Besiktiga den i Rosersberg.mans71 skrev:Men nej! Är precis på G att beställa krok också... nu vågar man ju inte.
Walker skrev:Det var ju lixom det han hade gjort….Tars skrev:Besiktiga den i Rosersberg.mans71 skrev:Men nej! Är precis på G att beställa krok också... nu vågar man ju inte.
Jag är alltså inte jurist ifall ngn skulle tro det (advocate kan ju även betyda förespråkare...)Bjelke skrev:Det ska säkert helst vara samma person som utför besiktningen också, dom jobbar ju högst
individuellt och har kanske inte pratat om det här vid fikabordet direkt…
Går det inte att överklaga?Robin_j skrev:Gjorde en chansning och också åkte dit...
Gick sådär ärligt talat
Fel tillverkareskylt steg 2
Känns som det borde ju gå att lösa annars körförbud om 1 månad
Han sa att dom råkat göra fel tidigare och godkänt fel utformad skylt
Väntar på ny typ skylt nu bara igår gick första killen den nya versionen godkänd hos bilprovningen så kommer troligen lösa sig dettaSwedishAdvocate skrev:Går det inte att överklaga?Robin_j skrev:Gjorde en chansning och också åkte dit...
Gick sådär ärligt talat
Fel tillverkareskylt steg 2
Känns som det borde ju gå att lösa annars körförbud om 1 månad
Han sa att dom råkat göra fel tidigare och godkänt fel utformad skylt
Samt:
Eftersom den här kroken är godkänd i ett annat EU-land (dvs. Tyskland) – går det inte att överklaga till någon slags EU-domstol?
Hänger inte riktigt med men det låter som att en lösning är på g..?Robin_j skrev:Väntar på ny typ skylt nu bara igår gick första killen den nya versionen godkänd hos bilprovningen så kommer troligen lösa sig detta
Hur vet man att man har fel skylt och hur får man isåfall tag på en nyare?Robin_j skrev:Gjorde en chansning och också åkte dit...
Gick sådär ärligt talat
Fel tillverkareskylt steg 2
Känns som det borde ju gå att lösa annars körförbud om 1 månad
Han sa att dom råkat göra fel tidigare och godkänt fel utformad skylt
Då är vi två...bjornnilsson skrev:Hänger inte riktigt med men det låter som att en lösning är på g..? /...
Någon som vet om det finns någon info om den här bilen här på TCS någonstans?bylund skrev:Kanske inte en slump att det var i Rosersberg, där även den första kroken godkändes?
[Länk till det här inlägget: viewtopic.php?f=10&t=17030&start=75#p665447]
Vet du eller någon annan ifall den också blev godkänd hos Bilprovningen i Rosersberg?lawgiver skrev:Enligt tråden på Facebook i Tesla Swedish Fixers så har nu en Stefan N fått sin godkänd efter att fått ny skylt från MisterDotCom....
Japp. Rosersberg.SwedishAdvocate skrev:Vet du eller någon annan ifall den också blev godkänd hos Bilprovningen i Rosersberg?lawgiver skrev:Enligt tråden på Facebook i Tesla Swedish Fixers så har nu en Stefan N fått sin godkänd efter att fått ny skylt från MisterDotCom....
Enligt Tesla exakt 0 kg, eftersom bilen inte är typad för krok. Man måste göra en nyregistrering av bilen.Henkens skrev:Hörde med min lokala Opus station om att få krok godkänt.
Han efterfrågar då ett intyg på hur mycket tesla tillåter att släpet får väga.
Någon som har någon ide om det?
Den som har tillverkat kroken och fått den tillåten i Tyskland har genomfört tester som visar att bilen tål att dra den vikt som kroken är typad för. Det är detta som svenska besiktningsingenjörer ska förhålla sig till. Är den godkänd i ett EU-land så ska den också vara godkänd i alla EU-länder. Men det vill inte alla tjänstemän hålla med om. Önskar nån kunde göra ett rättsfall av detta och en gång för alla lära svenska myndigheter hur EU:s regelverk fungerar. De ska inte kunna plocka russinen ur kakan och välja de delar av reglementet som passar dem utan måste även följa sånt som de inte gillar.Walker skrev:Enligt Tesla exakt 0 kg, eftersom bilen inte är typad för krok. Man måste göra en nyregistrering av bilen.Henkens skrev:Hörde med min lokala Opus station om att få krok godkänt.
Han efterfrågar då ett intyg på hur mycket tesla tillåter att släpet får väga.
Någon som har någon ide om det?
Rätt var det är så kanske det dyker upp en bra deal på en bättre beg. Zoe...Jerker skrev:Den som har tillverkat kroken och fått den tillåten i Tyskland har genomfört tester som visar att bilen tål att dra den vikt som kroken är typad för. Det är detta som svenska besiktningsingenjörer ska förhålla sig till. Är den godkänd i ett EU-land så ska den också vara godkänd i alla EU-länder. Men det vill inte alla tjänstemän hålla med om. Önskar nån kunde göra ett rättsfall av detta och en gång för alla lära svenska myndigheter hur EU:s regelverk fungerar. De ska inte kunna plocka russinen ur kakan och välja de delar av reglementet som passar dem utan måste även följa sånt som de inte gillar.Walker skrev:Enligt Tesla exakt 0 kg, eftersom bilen inte är typad för krok. Man måste göra en nyregistrering av bilen.Henkens skrev:Hörde med min lokala Opus station om att få krok godkänt.
Han efterfrågar då ett intyg på hur mycket tesla tillåter att släpet får väga.
Någon som har någon ide om det?
Jag skulle kunna importera en från Tyskland som har drag monterat.SwedishAdvocate skrev:Rätt var det är så kanske det dyker upp en bra deal på en bättre beg. Zoe...Jerker skrev:Den som har tillverkat kroken och fått den tillåten i Tyskland har genomfört tester som visar att bilen tål att dra den vikt som kroken är typad för. Det är detta som svenska besiktningsingenjörer ska förhålla sig till. Är den godkänd i ett EU-land så ska den också vara godkänd i alla EU-länder. Men det vill inte alla tjänstemän hålla med om. Önskar nån kunde göra ett rättsfall av detta och en gång för alla lära svenska myndigheter hur EU:s regelverk fungerar. De ska inte kunna plocka russinen ur kakan och välja de delar av reglementet som passar dem utan måste även följa sånt som de inte gillar.Walker skrev:Enligt Tesla exakt 0 kg, eftersom bilen inte är typad för krok. Man måste göra en nyregistrering av bilen.Henkens skrev:Hörde med min lokala Opus station om att få krok godkänt.
Han efterfrågar då ett intyg på hur mycket tesla tillåter att släpet får väga.
Någon som har någon ide om det?