Köpdags!

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Cifius
Inlägg: 6
Blev medlem: 29 feb 2024 22:24

Köpdags!

Inlägg av Cifius »

Hej, ska beställa min första Tesla (m3p) och tänkte bara dubbelkolla att det inte finns något jag missar om jag beställer direkt på hemsidan.

Vad jag förstår funkar t.ex inte Tesla Referral just nu? Är det något annat man kan göra för rabatter, extra grejer etc? Antar att det inte lönar sig att försöka pruta... :P
Användarvisningsbild
Oscar11
Teslaägare
Inlägg: 145
Blev medlem: 24 nov 2022 06:51
Referralkod: ts.la/oscar23897

Re: Köpdags!

Inlägg av Oscar11 »

Hej nej idag finns inget referalprogram, kanske kommer tillbaka till hösten?
Tesla MYLR -23
SwedishAdvocate
Inlägg: 5602
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Köpdags!

Inlägg av SwedishAdvocate »

Cifius skrev: 04 maj 2024 12:01
...] Antar att det inte lönar sig att försöka pruta... :P
Man kan väl alltid testa... Vem vet... ;)

Om du t.ex. bor så du skulle kunna tänka dig att hämta upp bilen på lite olika servicecenters kan du ju maila allihopa och fråga. Skulle inte förvåna mig om de är så stressade att de inte har tid att kommunicera med varandra om en en sån här grej... ;)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
SwedishAdvocate
Inlägg: 5602
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Köpdags!

Inlägg av SwedishAdvocate »

Cifius skrev: 04 maj 2024 12:01
Hej, ska beställa min första Tesla (m3p) och tänkte bara dubbelkolla att det inte finns något jag missar om jag beställer direkt på hemsidan. [...
Så vitt jag vet så finns det inga provkörningar på t.ex. Y-tube av nya M3P som byggs i Kina. Så när du får bilen så antar jag att du skulle vilja dubbelkolla så den inte har de här vibrationerna i ratten som verkar finnas på övriga Model 3 Higland. Se t.ex:

viewtopic.php?p=794264#p794264

Som jag förstått det så får man köra X antal mil och trots det lämna tillbaka bilen kostnadsfritt(?). Men det här ska du kanske dubbelkolla för säkerhets skull. Och det kanske bara gäller om man beställer via hemsidan. Det kanske inte gäller längre om du skulle lyckas pruta. Men antar att det som sagt är säkrast att dubbelkolla oavsett.

Vill du kunna eftermontera drag som man får dra lagligt med? Innan Highland så har ju inte det gått till M3P, men nu är jag inte lika säker längre – nu kanske det kommer vara möjligt om X tidsenheter. Men även det här får du dubbelkolla ifall det är viktigt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Cifius
Inlägg: 6
Blev medlem: 29 feb 2024 22:24

Re: Köpdags!

Inlägg av Cifius »

Tack för synpunkterna!
SwedishAdvocate skrev: 04 maj 2024 17:39
Vill du kunna eftermontera drag som man får dra lagligt med? Innan Highland så har ju inte det gått till M3P, men nu är jag inte lika säker längre – nu kanske det kommer vara möjligt om X tidsenheter. Men även det här får du dubbelkolla ifall det är viktigt.
Enligt Tesla-supporten så ska det gå att lägga till drag på nya Performance inom kort via en beställning i appen. Den ska då kunna dra lika mycket som LR.
Skriv svar