taliz skrev:nek0 skrev:taliz skrev:nek0 skrev:taliz skrev:På en avgasbil byter man motorolja & filter minst en gång per år. Den har man missat?
Växellådsolja kan också behövas ibland.
Och alla andra delar som byts regelbundet på avgasbilar, de kostar ju också på miljön att producera?
Diverse pumpar, filter, generatorer, tändstift, kamremmar osv.
Min Superb är 14 månader gammal har gått 1770mil och inget är byt på den . Du behöver inte överdriva i varje inlägg.
Du har alltså en nästan helt ny bil, som du aldrig tänkt serva?
Låter ju som ett bra exempel, inte.
Jag vågar nog påstå att de flesta följer service rekommendationerna, särskilt de första åren för att garanti osv skall gälla.
Här kan du tex se vad som regelbundet byts på Sveriges vanligaste bil:
http://www.volvohowto.com/servicing-vol ... 5-to-2015/
Grattis, inte ett rätt.
2år eller 3000 mil
Har service avtal och Skoda connect app som meddelar när är det dags för service
Skoda är det första märket jag hört talas om som inte kräver service minst en gång om året.
Du kan inte påstå att det är normalfallet.
Och vad tror du kommer ske när det är dags för service? Jo de kommer byta bl.a. just motorolja och filter.
Det är nämligen det absolut viktigaste att sköta på en avgasbil. Kom inte och försök påstå nått annat.
Bara för att du inte hört betyder inte att det inte finns
Vectra 2,2 bensin 2004 2 år 3000mil +kamkedja
Vectra 1,9 diesel 2008 2år 3000mil 21000 mil kamremmen
Golf 1,4 tsi 2010 2 år 3000mil 21000 mil kamkedja
Golf Sportsvan 1,2 tsi 2år 3000 mil 21000 mil kamremmen
Skoda Superb 1,9 tdi 2014 2 år 3000mil 21000 kamremmen
Skoda Superb 1,9 tdi 2018 2 år 3000mil 21000 kamremmen
Det var mina bilar som hade 2 år eller 3000 mil mellan servicen
Min nästa bil kommer inte ha varken kamkedja eller kamremmen