Förbrukning Model 3
Postat: 27 jul 2017 18:32
Om det stämmer kommer Model 3 vara i topp när det gäller låg förbrukning.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... st-2213098
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... st-2213098
177 låter som enbart sommarförbrukning efter 220 mil. Jag har kört 1100 mil sedan i våras och ligger på 187Wh/km. Det sjunker stadigt, men snart är det höst och då går det antagligen upp igen. Såååå mycket energihungrigare är inte P-modellerna.miksch skrev:På 57000 km snittet jeg 230Wh/km. P85D.
Nå har jeg byttet bort min p-modell til en vanlig D og har på de siste 2200 km brukt 177 Wh/km.
Som vanligt så påverkar ju högerfotens vinkel mest av alla faktorer och P-modellen kanske inspirerar till en aggressivare vinkel...mati skrev:177 låter som enbart sommarförbrukning efter 220 mil. Jag har kört 1100 mil sedan i våras och ligger på 187Wh/km. Det sjunker stadigt, men snart är det höst och då går det antagligen upp igen. Såååå mycket energihungrigare är inte P-modellerna.miksch skrev:På 57000 km snittet jeg 230Wh/km. P85D.
Nå har jeg byttet bort min p-modell til en vanlig D og har på de siste 2200 km brukt 177 Wh/km.
Sabbe skrev:Om det stämmer kommer Model 3 vara i topp när det gäller låg förbrukning.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... st-2213098
Är det verkligen en bedrift? Nog för att trean är lite större men Golfen har ju betydligt sämre cw-värde. Utan att ha läst på alls så utgick jag ifrån att trean skulle dra mindre.HerrNilsson skrev:Sabbe skrev:Om det stämmer kommer Model 3 vara i topp när det gäller låg förbrukning.
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... st-2213098
Låter jäkligt bra om det visar sig överenstämma med verkligheten också. Isf hamnar Model 3 nere i samma trakter som min eGolf.
Jag har ofta foten i aggressiv vinkel under kortare perioder på min P85, men på 3000 mil (blandad sommar och vinterkörning) så snittar jag 212 Wh/km. Och det är 90% motorväg i 110-120 km/h. Att få 230 Wh/km i snitt i Sverige tycker jag är en bedrift. Fast är man nere i Tyskland ofta och utnyttjar den fria farten så stiger förbrukningen snabbt.lator skrev:Som vanligt så påverkar ju högerfotens vinkel mest av alla faktorer och P-modellen kanske inspirerar till en aggressivare vinkel...mati skrev:177 låter som enbart sommarförbrukning efter 220 mil. Jag har kört 1100 mil sedan i våras och ligger på 187Wh/km. Det sjunker stadigt, men snart är det höst och då går det antagligen upp igen. Såååå mycket energihungrigare är inte P-modellerna.miksch skrev:På 57000 km snittet jeg 230Wh/km. P85D.
Nå har jeg byttet bort min p-modell til en vanlig D og har på de siste 2200 km brukt 177 Wh/km.
Och petar Ioniq från tronen:sunlighter skrev:Är det epa-siffror så ser det ut att vara bättre än eGolf.
M3: 0.237 kWh/mile
eGolf: 0.286 kWh/mile
https://electrek.co/2017/02/22/vw-2017- ... ating/amp/