Tesla appen
Postat: 21 jan 2017 05:59
Så nu börjar det visst närma sig en uppdatering. Någon som ser fram emot detta? 
https://electrek.co/2017/01/20/tesla-ap ... tegration/

https://electrek.co/2017/01/20/tesla-ap ... tegration/
Ja, jo, fast allvarligt. Det finns massor med saker som behöver fixas och förbättras och som jag hade prioriterat före allt annat. En 5-bands equalizer är säkert najs för en del, men jag hade föredragit en fungerande navigator, eller en funktion för att tända bakljusen även dagtid, eller möjlighet att schemalägga uppvärmning, eller....Bjelke skrev:Fast 5-bands EQ var ju najs iaf, får väl vänta ett år till nästa grej som man faktiskt vill ha...
Det får man redan idag.provoman skrev:Vore smutt om man kunde få info om bilens alarm triggas
Hade för mig det men har saknat denna info i mobilen vid två senaste larmen så jag trodde dessa inte fanns längre.Martinen skrev:Det får man redan idag.provoman skrev:Vore smutt om man kunde få info om bilens alarm triggas
Min bil skickade larmnotifiering till mobilen igår när ungarna lyckades starta larmet.provoman skrev:Hade för mig det men har saknat denna info i mobilen vid två senaste larmen så jag trodde dessa inte fanns längre.Martinen skrev:Det får man redan idag.provoman skrev:Vore smutt om man kunde få info om bilens alarm triggas
Larmen aktiverades av den tidigare buggen som startade larmet då man öppnade bakluckan med fob en bit bort från bilen.
Tack för svaret, då ska jag be sc att kolla detta när jag väl får en tid för min icke öppningsbara frunk (väntat mer än en månad på reservdel)
Skickat från min iPad med Tapatalk
Eller så struntar du i att betala till VW och får funktionaliteten ändåmans71 skrev:Låter som Tesla borde släppa ett API och låta andra ta vid och bygga appar. Det hade varit innovativt!
Men man kanske ändå får vara tacksam för det Tesla faktiskt bjuder på. VW tar dryga 900 SEK / år för en app som man i prinicip bara kan använda till att slå på värmen. Jag betalar snällt, för den funktionen bara måste man ju ha.
Hur lyckas du med det? Min app vägrade idag att koppla upp sig mot bilen för jag hade inget aktivt abonnemang (säger appen, men det har jag då jag köpt 2-års abo. - men det är en annan historia).HelectriC skrev:Eller så struntar du i att betala till VW och får funktionaliteten ändåmans71 skrev:Låter som Tesla borde släppa ett API och låta andra ta vid och bygga appar. Det hade varit innovativt!
Men man kanske ändå får vara tacksam för det Tesla faktiskt bjuder på. VW tar dryga 900 SEK / år för en app som man i prinicip bara kan använda till att slå på värmen. Jag betalar snällt, för den funktionen bara måste man ju ha.jag vägrar betala för den skiten, men det funkar ändå!
Jag håller verkligen med, jag var snudd på sarkastisk när jag ger Tesla credd för EQ:n eftersom det är löjligt enkelt att göramati skrev:Ja, jo, fast allvarligt. Det finns massor med saker som behöver fixas och förbättras och som jag hade prioriterat före allt annat. En 5-bands equalizer är säkert najs för en del, men jag hade föredragit en fungerande navigator, eller en funktion för att tända bakljusen även dagtid, eller möjlighet att schemalägga uppvärmning, eller....Bjelke skrev:Fast 5-bands EQ var ju najs iaf, får väl vänta ett år till nästa grej som man faktiskt vill ha...
Ja, du förstår såklart vad jag menar. En massa grejer som folk behöver och efterfrågar och som borde vara en piece of cake att implementera. Men nej, det ska komma en GUI-overhaul och nya knappar och annat trams. Gör färdigt först säger jag. Göra snyggare kan man göra sen.
Kanske annorlunda i Norge, men jag fick mail om att förlänga när första året som ingår höll på att gå ut. Struntade i det, gjorde inget alls, men allt fortsätter funka och har läst att det verkar vara likadant för många egolfägare i Norge.mans71 skrev:Hur lyckas du med det? Min app vägrade idag att koppla upp sig mot bilen för jag hade inget aktivt abonnemang (säger appen, men det har jag då jag köpt 2-års abo. - men det är en annan historia).HelectriC skrev:Eller så struntar du i att betala till VW och får funktionaliteten ändåmans71 skrev:Låter som Tesla borde släppa ett API och låta andra ta vid och bygga appar. Det hade varit innovativt!
Men man kanske ändå får vara tacksam för det Tesla faktiskt bjuder på. VW tar dryga 900 SEK / år för en app som man i prinicip bara kan använda till att slå på värmen. Jag betalar snällt, för den funktionen bara måste man ju ha.jag vägrar betala för den skiten, men det funkar ändå!
Norrmän.........HelectriC skrev:Kanske annorlunda i Norge, men jag fick mail om att förlänga när första året som ingår höll på att gå ut. Struntade i det, gjorde inget alls, men allt fortsätter funka och har läst att det verkar vara likadant för många egolfägare i Norge.mans71 skrev:Hur lyckas du med det? Min app vägrade idag att koppla upp sig mot bilen för jag hade inget aktivt abonnemang (säger appen, men det har jag då jag köpt 2-års abo. - men det är en annan historia).HelectriC skrev:Eller så struntar du i att betala till VW och får funktionaliteten ändåmans71 skrev:Låter som Tesla borde släppa ett API och låta andra ta vid och bygga appar. Det hade varit innovativt!
Men man kanske ändå får vara tacksam för det Tesla faktiskt bjuder på. VW tar dryga 900 SEK / år för en app som man i prinicip bara kan använda till att slå på värmen. Jag betalar snällt, för den funktionen bara måste man ju ha.jag vägrar betala för den skiten, men det funkar ändå!
+1Pro-Z skrev:En funktion jag saknar t teslaappen som faktiskt finns i car-net appen komiskt nog är möjligheten ställa amperetalet.
Jorå, det förekommer. Jag hade en Volvo V50 2008 en gång. Den fick en del nya funktioner vid en uppgradering som visserligen gjordes vid en ordinarie service. Det blev bl a en klocka i instrumentbrädan (ojojoj), men det som märktes mest var att motorkaraktären hade förändrats totalt, vilket gjorde att bilen blev ca 10-15% snålare. Bara som ett exempel.Toja skrev:Visst är det några funktioner till man vill ha, men Tesla är så mycket bättre än alla andra.
Ingen annan bil jag haft har någonsin kommit med nya funktioner varken i App eller i bilen efteråt.
I stort sett alla moderna bilar får uppdateringar när dom är på service. Knappast nya funktioner särskilt ofta, men optimering av de som finns, tex motorstyrning, klimatanläggnignsstyrning etc.mati skrev:Jorå, det förekommer. Jag hade en Volvo V50 2008 en gång. Den fick en del nya funktioner vid en uppgradering som visserligen gjordes vid en ordinarie service. Det blev bl a en klocka i instrumentbrädan (ojojoj), men det som märktes mest var att motorkaraktären hade förändrats totalt, vilket gjorde att bilen blev ca 10-15% snålare. Bara som ett exempel.Toja skrev:Visst är det några funktioner till man vill ha, men Tesla är så mycket bättre än alla andra.
Ingen annan bil jag haft har någonsin kommit med nya funktioner varken i App eller i bilen efteråt.
Skillnaden är väl att dessa uppdateringar genomförs lite i smyg vid årservicen utan att kunden vet om det. Samtidigt som Tesla blåser ut uppdateringar titt som tätt, vilket oftast innebär att man inte alls får nya funktioner, däremot så får man nya buggar. Och det är faktiskt ingenting jag någonsin har upplevt men en annan bil.
Det jag däremot skulle vilja ha är en påminnelse om bilen är olåst eller någon av dörrarna är öppna.Martinen skrev:Det får man redan idag.provoman skrev:Vore smutt om man kunde få info om bilens alarm triggas