Sida 1 av 1
Utslängd från appen
Postat: 17 jan 2017 14:49
av Ragnarferdinand
Jag kan inte längre logga in i Tesla appen. Jag har även reset password men den vägrar. Någon som upplevt liknande?
Re: Utslängd från appen
Postat: 17 jan 2017 14:58
av far1far2
Lite trög ibland , men inte utslängd! Du har förstås kollat att Du har mobildatafunktionen igång!?
Re: Utslängd från appen
Postat: 17 jan 2017 14:59
av Lembritt
Nope
Har blivit utslängd några gånger. Men då har jag bara loggat in igen.
Får du något felmeddelande? Kan du logga in på MyTesla?
Re: Utslängd från appen
Postat: 17 jan 2017 16:34
av Ragnarferdinand
Jag är hemma på wifi.
Det gick inte att logga in på My Tesla för att jag försökt för många gånger så jag fick reset. Då kom jag in på My Tesla men appen säger samma sak. Fel pwd
P85 från mars 2014
Re: Utslängd från appen
Postat: 17 jan 2017 16:35
av Ragnarferdinand
P85 från mars 2014
Re: Utslängd från appen
Postat: 17 jan 2017 17:07
av MangeT
Testa att koppla upp dig med telefonen utan att använda / ej via Wifi och se om det går bättre.
Re: Utslängd från appen
Postat: 17 jan 2017 19:42
av Lessmog
Jag råkade ut för liknande några månader sen, kändes oprovocerat. Antagligen hade jag för simpelt password, bytte till ett lite hårdare på MyTesla (tror jag) och sen dess har det funkat (peppar peppar) både i teflonappen och i VisibleTesla.
Re: Utslängd från appen
Postat: 17 jan 2017 19:56
av Schelin
Verkar ta ett tag innan nytt lösenord funkar i appen. Hur funkar det för er när ni slår på värmen? Jag får ofta trycka 2 gånger på "turn on"
Skickat från min F8131 via Tapatalk
Re: Utslängd från appen
Postat: 17 jan 2017 20:02
av Bjelke
Schelin skrev:Verkar ta ett tag innan nytt lösenord funkar i appen. Hur funkar det för er när ni slår på värmen? Jag får ofta trycka 2 gånger på "turn on"
Skickat från min F8131 via Tapatalk
Får trycka 2 ggr typ var 3-4 gång känns det som ungefär...
Re: Utslängd från appen
Postat: 17 jan 2017 21:11
av bylund
Oftast startar den värmen på första försöket, men användargränssnittet i appen uppdateras inte. Att växla flik fram och tillbaka eller att starta om appen visar att värmen faktiskt är på. Inte för att det är smidigare att göra så, min poäng är mest att värmen faktiskt oftast startar på första försöket.
Re: Utslängd från appen
Postat: 17 jan 2017 21:24
av Schelin
Ok, det måste jag kolla. Tackar
Skickat från min F8131 via Tapatalk
Re: Utslängd från appen
Postat: 18 jan 2017 10:58
av Ragnarferdinand
Ändrade pwd en gång till i MyTesla så gick det bra
P85 från mars 2014
Re: Utslängd från appen
Postat: 18 jan 2017 14:13
av Waxinator
Något fel är det... Jag hade samma fel igår och fortfarande idag: "My Tesla Could Not Be Reached at This Time - OK"
Re: Utslängd från appen
Postat: 18 jan 2017 14:18
av Bjelke
Rensa app-data så att den startar om från början kanske funkar? (dvs så att stora röda Tesla-loggan kommer upp när man startar appen)
Re: Utslängd från appen
Postat: 18 jan 2017 15:11
av Waxinator
Tack för tips ! Efter att ha kontrollerat med en annan App (Dashboard for Tesla) som funkar så angav jag lösenordet (vid kontouppgifterna efter misslyckandena) och då funkar det. Den röda T-loggan kommer alltid upp före auto-inloggning / och misslyckande. Det var bara att felmeddelandet inte tydde på kontouppgift fel.
Re: Utslängd från appen
Postat: 24 jan 2017 05:06
av jonas
Hur funkar dashboard for tesla? Kan den schemalägga förvärmning, laddning ändra laddström?