Köper Leaf eller annan elbil
Postat: 07 dec 2016 16:57
Köper Nissan Leaf eller annan elbil i 150.000kr klassen.
Skulle kosta ca 167.000kr levererad till Umeå.(Var med och bjöd, föll på mållinjen)lator skrev:https://www.kvd.se/auktion/personbil/Ni ... 9hk/741740
Detta är väl vad jag anser vara ett rimligt pris för en hyfsad bil...
Stockholms Bilmäklare, har lagt ett bud där på 152.000kr...få se om de nappar...lator skrev:Var hittar du något jämförbart till bättre priser på Blocket? Det finns en USA-import här i Östersund utan snabbladdning och snikutrustad, import från Litauen med osäker bakgrund (trots att jag känner personen som säljer den). Några bilfirmor erbjuder importbilar. Stockholms Bilmäklare har en Japan-Leaf och en Euro-Visia (utan bla klimator och backkamera) som de erbjuder för 169´ Känns måttligt intressant...Lars har sålt sin gamla...
Nej, marknaden är inte full av fynd ännu...
Är intresseradbig-olle skrev:Om jag hoppar på den 60d jag fått erbjudande om, så ska jag bli av med min leaf.
Den ligger på leasing, som går ut i september. Den kan då lösas ut, eller fortsätta leasas.
Det är alltså ca 8 månader kvar. Jag kan bjuda på 2 månader, dvs betala för 6, använd den i 8 och sedan lös ut den.
Tekna, gråmetallic, SoV, 4000 mil på 2 år. Jag har kör ca 2500 mil.
All utrustning.
4199 kr per månad ink moms.
Vet dock ej vad den kostar att lösa ut efter leasingen.
Kanske ska åka och hälsa på honom och ta med bilderna... Fanns det flera? Jag får bara "blurr" på Autobudmaster... Det står ju "primär skada: bak". Kul att se hur seriöst det är lagat.Klintan skrev:Östersundsbilen skulle jag verkligen akta mig för! Skrotad i USA och reparerad i Litauen. https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/ydx951
http://www.autobidmaster.com/carfinder- ... A_WEST_GA/
https://www.blocket.se/jamtland/Nissan_ ... 7.htm?aw=1
Räkna med att de vill ha mellan 200 och 220 för den...Zalman3 skrev:Är intresseradbig-olle skrev:Om jag hoppar på den 60d jag fått erbjudande om, så ska jag bli av med min leaf.
Den ligger på leasing, som går ut i september. Den kan då lösas ut, eller fortsätta leasas.
Det är alltså ca 8 månader kvar. Jag kan bjuda på 2 månader, dvs betala för 6, använd den i 8 och sedan lös ut den.
Tekna, gråmetallic, SoV, 4000 mil på 2 år. Jag har kör ca 2500 mil.
All utrustning.
4199 kr per månad ink moms.
Vet dock ej vad den kostar att lösa ut efter leasingen.
Inga fler bilder på YDX951 / YDX 951, jag googlade bara chassinr, på bildsök fanns en icke blurrad bild.lator skrev:Kanske ska åka och hälsa på honom och ta med bilderna... Fanns det flera? Jag får bara "blurr" på Autobudmaster... Det står ju "primär skada: bak". Kul att se hur seriöst det är lagat.
Det där såg ju enkelt ut och snabbt gick det. Färdig bil på 13 minuter...Klintan skrev:Inga fler bilder på YDX951 / YDX 951, jag googlade bara chassinr, på bildsök fanns en icke blurrad bild.lator skrev:Kanske ska åka och hälsa på honom och ta med bilderna... Fanns det flera? Jag får bara "blurr" på Autobudmaster... Det står ju "primär skada: bak". Kul att se hur seriöst det är lagat.
Så här kan det se ut vid lagning: - kanske sämre när det ej filmas. Kan tänka mig att rostskydd inte är ordentligt och att krockskyddet brister efter riktning med enkla medel.
Första versionen kan funka riktigt bra. Har kört 6000 mil nu. Min plan var att uppdatera till en med värmepump och mer godsaker. Men det funkar för bra. Har 6 mil tor jobbet, med lite extra blir det ofta 8 mil per dag. Jag väntar på en 3:a istället. Så är din dagliga körning inte för lång kan jag rekommendera en Leaf version 1.0.Zalman3 skrev:Vilket strul det var att hitta en vettig Nissan Leaf till bra pris.
Vid noggrann kontroll visar det sig att de kan vara importerade med skum historik/krockade/ej snabbladdning.
Eller så är det ej en facelift och är utan värmepump mm. Eller så är det en fd snik kommunbil som inte har mobilstyrning.
Kan tyvärr inte tänka mig en icke faceliftad Leaf, runt 2013 kom den faceliftade och hade bland annat följande finesser:Basunen skrev:Första versionen kan funka riktigt bra. Har kört 6000 mil nu. Min plan var att uppdatera till en med värmepump och mer godsaker. Men det funkar för bra. Har 6 mil tor jobbet, med lite extra blir det ofta 8 mil per dag. Jag väntar på en 3:a istället. Så är din dagliga körning inte för lång kan jag rekommendera en Leaf version 1.0.Zalman3 skrev:Vilket strul det var att hitta en vettig Nissan Leaf till bra pris.
Vid noggrann kontroll visar det sig att de kan vara importerade med skum historik/krockade/ej snabbladdning.
Eller så är det ej en facelift och är utan värmepump mm. Eller så är det en fd snik kommunbil som inte har mobilstyrning.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nu väller det ut billiga kommun bilar av 2014 årsmodell. Så till slut infinner sig en passande bil,LarsL skrev:Tror det kommer bli svårt att hitta billiga elbilar, åtminstone i Leaf klassen. För som Apkungen säger så finns det pengar att spara på en elbil om man pendlar en bit. Därför kommer en fungerande Leaf alltid vara värd 70-80kkr för under det så blir det en gratis bil. Spelar inte då så stor roll om du får en ny med 60kWh eller så, klarar man sig med en första generations bil så gör man.
Tycker inte heller man ska glömma leasingen. 3000kr/månad för en ny bil inklusive service är också billigt.
"Speciellt allvarligt är att den inte har värmepump, i Umeå vid -25 grader är det ett måste." Vid den temperaturen hjälper ju inte värmepumpen till alls!Zalman3 skrev:Kan tyvärr inte tänka mig en icke faceliftad Leaf, runt 2013 kom den faceliftade och hade bland annat följande finesser:Basunen skrev:Första versionen kan funka riktigt bra. Har kört 6000 mil nu. Min plan var att uppdatera till en med värmepump och mer godsaker. Men det funkar för bra. Har 6 mil tor jobbet, med lite extra blir det ofta 8 mil per dag. Jag väntar på en 3:a istället. Så är din dagliga körning inte för lång kan jag rekommendera en Leaf version 1.0.Zalman3 skrev:Vilket strul det var att hitta en vettig Nissan Leaf till bra pris.
Vid noggrann kontroll visar det sig att de kan vara importerade med skum historik/krockade/ej snabbladdning.
Eller så är det ej en facelift och är utan värmepump mm. Eller så är det en fd snik kommunbil som inte har mobilstyrning.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
ökning från 175km till 199km räckvidd
värmepump
3,3 eller 6,6kw laddare
inverter i motorrummet
40 liter ökad bagageutrymme(eftersom invertern är flyttad till motorrummet)
styvare fjädring
ändrat textilvalen i kupén
effektivare motor
minskat luftmotstånd
Speciellt allvarligt är att den inte har värmepump, i Umeå vid -25 grader är det ett måste.
Dessutom tar invertern onödigt stor plats i bagageutrymmet, när man fäller baksätet så är det en balk ivägen.
https://cdn.blocket.com/static/2/origin ... 540102.jpg
På faceliften ser bagaget ut så här.
https://cdn.blocket.com/static/1/origin ... 541542.jpg
Ja, Wikipedia är ju en säker källa...Zalman3 skrev:Till modellår 2013 uppdaterades den med bl.a. effektivare motor och minskat luftmotstånd vilket ökade räckvidden till 199 km enligt NEDC eller 121 km enligt EPA, värmeväxlare för uppvärmning vilket ger snabbare och mer energieffektiv uppvärmning, kraftigare laddare på 6,6 kW som laddar bilen på 4 timmar, flytt av laddaren från bagagerummet till motorrummet vilket gav 40 liter ökad bagageutrymme, styvare fjädring och ändrat textilvalen i kupén[3]. Nästa större uppdatering var till modellår 2016 då den kan fås med antingen det gamla batteriet på 24 kWh eller ett nytt på 30kWh vilket ger en räckvidd på 250 km enligt NEDC[4] resp. 172 km enligt den mer korrekta EPA.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nissan_Leaf