Film på fem sätes modellen
Postat: 03 dec 2016 17:52
Här har någon filmat femsätes varianten av Model X och i slutet av videon är flera stillbilder, vad tycker ni?
Och dragkrok...chpaulin skrev:Känns som 6-sätesversionen är ett bättre val för de allra flesta. Fördelarna här är väl att man får mer skrymslen att få ner prylar i. Känns lite som en S med högre förbrukning
Det är ju faktiskt helt otroligt att de dels har 60/40, men dessutom har fällningen åt "fel håll", dvs fordhållet. Jag menar, om man vill lägga in långa grejer vill man ju ha dem på passagerarsidan naturligtvis - inte på förarsidan.matbl skrev:Att de aldrig lär sig. Hur svårt kan det vara att gå och titta på valfri annan premiumbil. Sätet är fällbart 40/20/40 och det finns både lastnät och lastgardin (eller vad man ska kalla det).
BLÄ! Nu blev det ingen X. Får bli en BMW när nuvarande leasing på S85'an jag har går ut till sommaren.
Oj! Byte direckt tilbaka till fosilträsket för att sätet fäller sig fel...matbl skrev:Att de aldrig lär sig. Hur svårt kan det vara att gå och titta på valfri annan premiumbil. Sätet är fällbart 40/20/40 och det finns både lastnät och lastgardin (eller vad man ska kalla det).
BLÄ! Nu blev det ingen X. Får bli en BMW när nuvarande leasing på S85'an jag har går ut till sommaren.
BMW står på min lista som jag ska ringa till och kolla lite hur dom hanterar garantier/reparationer rent allmänt........matbl skrev:Att de aldrig lär sig. Hur svårt kan det vara att gå och titta på valfri annan premiumbil. Sätet är fällbart 40/20/40 och det finns både lastnät och lastgardin (eller vad man ska kalla det).
BLÄ! Nu blev det ingen X. Får bli en BMW när nuvarande leasing på S85'an jag har går ut till sommaren.
Har ju ändå kört en S85 längre än de flesta här...Kalle skrev:Oj! Byte direckt tilbaka till fosilträsket för att sätet fäller sig fel...matbl skrev:Att de aldrig lär sig. Hur svårt kan det vara att gå och titta på valfri annan premiumbil. Sätet är fällbart 40/20/40 och det finns både lastnät och lastgardin (eller vad man ska kalla det).
BLÄ! Nu blev det ingen X. Får bli en BMW när nuvarande leasing på S85'an jag har går ut till sommaren.
OM Tesla hade varit åtminstone någorlunda duktiga på att ordna till alla brister så hade det inte varit lika illa, men nu är dom tyvärr inte det, inte ens på långa vägar. Utan att låta allt för gnälligmatbl skrev:Har ju ändå kört en S85 längre än de flesta här...Kalle skrev:Oj! Byte direckt tilbaka till fosilträsket för att sätet fäller sig fel...matbl skrev:Att de aldrig lär sig. Hur svårt kan det vara att gå och titta på valfri annan premiumbil. Sätet är fällbart 40/20/40 och det finns både lastnät och lastgardin (eller vad man ska kalla det).
BLÄ! Nu blev det ingen X. Får bli en BMW när nuvarande leasing på S85'an jag har går ut till sommaren.
Och den har en fantastisk drivlina, är snygg och bra lastutrymmen. Men ärligt talat är resten riktigt jävla dåligt. Hade mina förhoppningar på MX men den är mest en S i suvformat utan att man rättat till bristerna. På en kia hade det varit en sak, men en bil som börjar på över millen. Nä, då kan jag köra plugin hybrid ett tag...
Jag har sagt det förut och säger det igen. Tesla driver ett krig på för många fronter, man skall få över bilismen till fossilfritt, man skall leda autonoma övergången, inga knappar, uppdatering over the air, FWD, Hantag som åker ut med motor etc. Varför inte bara bygga en åtråvärd bil med de funktioner som efterfrågas och göra det bättre än konkurrensen. Tycker man gör det lite för svårt för sig och man skall tacka oss sekterister för att problemen inte får större konsekvenser än de får.Bjelke skrev:OM Tesla hade varit åtminstone någorlunda duktiga på att ordna till alla brister så hade det inte varit lika illa, men nu är dom tyvärr inte det, inte ens på långa vägar. Utan att låta allt för gnälligmatbl skrev:Har ju ändå kört en S85 längre än de flesta här...Kalle skrev:Oj! Byte direckt tilbaka till fosilträsket för att sätet fäller sig fel...matbl skrev:Att de aldrig lär sig. Hur svårt kan det vara att gå och titta på valfri annan premiumbil. Sätet är fällbart 40/20/40 och det finns både lastnät och lastgardin (eller vad man ska kalla det).
BLÄ! Nu blev det ingen X. Får bli en BMW när nuvarande leasing på S85'an jag har går ut till sommaren.
Och den har en fantastisk drivlina, är snygg och bra lastutrymmen. Men ärligt talat är resten riktigt jävla dåligt. Hade mina förhoppningar på MX men den är mest en S i suvformat utan att man rättat till bristerna. På en kia hade det varit en sak, men en bil som börjar på över millen. Nä, då kan jag köra plugin hybrid ett tag...
vill jag bara ta min egen som exempel där jag har haft flera ganska allvarliga brister sedan bilen i princip var helt ny och har fortfarande efter 8200 mil och 1,5 år inte fått dom åtgärdade fullt ut, några
av dom inte ordnade alls, och då är min bil långt ifrån bland dom första som byggdes. Några av felen är dessvärre rena systemfel som dom tydligen saknar förmåga att fixa, ta tex att datorn havererar och
startas om mitt under körning, det händer fortfarande för många (typ alla?), eller kartor och navigering som är bland det sämsta jag sett både vad gäller prestanda och kvalitet och även det gäller typ alla...
Jag får en stark olustkänsla när man nu börjar få signaler på att även model X dras med barnsjukdomar som känns som dom inte kommer att lösa direkt snabbt och som drabbar ägarna på ett ganska olustigt
sätt, tänker främst på FWD som dessutom många ifrågasatte tidigt. Jag hoppas verkligen för ägarnas skull att DET iaf kan fixas snabbt och på ett hållbart sätt.
Att Tesla dessutom börjar få ett olustigt rykte när det kommer till service/reparationer är inte bra, även om dom har ett bemötande i världsklass som dom flesta iaf kan intyga...
Skulle jag stå i köptankar idag så finns det inte på kartan att jag skulle köpa en Tesla tyvärr
+1chpaulin skrev:Jag har sagt det förut och säger det igen. Tesla driver ett krig på för många fronter, man skall få över bilismen till fossilfritt, man skall leda autonoma övergången, inga knappar, uppdatering over the air, FWD, Hantag som åker ut med motor etc. Varför inte bara bygga en åtråvärd bil med de funktioner som efterfrågas och göra det bättre än konkurrensen. Tycker man gör det lite för svårt för sig och man skall tacka oss sekterister för att problemen inte får större konsekvenser än de får.
Hoppas de lärt sig sina läxor med S och X och verkligen förenklar komplexiteten på M3 då denna skara kunder inte kommer vara lika förstående när teknik de inte bett om slutar lira.