Auto motor & sport nr 18: i8, 911 och model S
Postat: 01 sep 2014 09:40
Köpte tidningen och läste testet. Teslan krossar de andra i antal stjärnor men reagerar på ett par av betygen som jag tycker är fel:
* 3 i ljudnivå? Borde vara minst 4!
* driftsäkerhet och garantier: 2??? 8 års garanti och obegränsade mil på drivenhet och batteri och fyra år på resten!!! Inget behov av service och garantin gäller oavsett!!! Och när de spekulerar i andrahandsvärde funderade de på hur iskalla alla hybrider, bensinbilar i klassen kommer vara nu med Tesla???
betyget borde vara en 4a. En stjärna saknas pgr av lite första generationsfel men inget allvarligt. En två i betyg är ju helt fel!!!
* säkerhet: 2a??? Helt sjukt! Visar vilken noll koll de har på bilen. Den är ju supersäker. Bilen man vill sitta i vid en krock! Oansvarigt att lura konsumenter med detta betyg! Nej ingen Euro NCAP etc men fattar de hur krocksäker bilen är? Revolution!
Sammanfattning: 5 stjärnor till totalt skulle den haft! Iofs är 10 stjärnor mer än 911 ganska bra men fel är det!
* 3 i ljudnivå? Borde vara minst 4!
* driftsäkerhet och garantier: 2??? 8 års garanti och obegränsade mil på drivenhet och batteri och fyra år på resten!!! Inget behov av service och garantin gäller oavsett!!! Och när de spekulerar i andrahandsvärde funderade de på hur iskalla alla hybrider, bensinbilar i klassen kommer vara nu med Tesla???

* säkerhet: 2a??? Helt sjukt! Visar vilken noll koll de har på bilen. Den är ju supersäker. Bilen man vill sitta i vid en krock! Oansvarigt att lura konsumenter med detta betyg! Nej ingen Euro NCAP etc men fattar de hur krocksäker bilen är? Revolution!
Sammanfattning: 5 stjärnor till totalt skulle den haft! Iofs är 10 stjärnor mer än 911 ganska bra men fel är det!
