Fri SuC tillbaka för S/X (iaf i USA)
Postat: 14 dec 2024 10:25
Jo, lite lustigt att Tesla trodde de kunde sälja en miljard CT.
Ja, fri SuC är inte värt särskilt många tusenlappar för de allra flesta. Som du säger är det mer en bra känsla än en bra investering. Lite som solceller och batterier, jämfört med att stoppa in pengarna i en globalfond.AAKEE skrev: ↑14 dec 2024 11:33Jo, lite lustigt att Tesla trodde de kunde sälja en miljard CT.
Om man mot förmodan ska fortsätta med Tesla nästa gång (gillar ju det absolut mesta med bilarna, men de stack en kniv i ryggen på mig) så hade ju fri SUC dragit en del mot en ny S senare. Jag vet att det egentligen är en piss i Missisippi för min typ av användande men feelingen att åka på resa och ladda gratis är rätt skön. Det är tom så när SuC-kostnaden är en obetydlig bråkdel av själva resan med![]()
Livet är ju inte den objektiva delen med tex faktiskt kostnad, det är ju den subjektiva världen man lever i![]()
Bilen får en kod på sig, som heter tex $SC06 (i mitt fall, fri suc i tre år.manneson skrev: ↑14 dec 2024 15:02Hur är det dom ”låser” det egentligen? Är väl till ett teslakonto?
Dvs köper man en sån här bil kan det väl vara en god idé att i förväg skapa ett ”generiskt” konto som man sen kan överlåta till nästa ägare.
Som sagt fri SUC är inte så mkt värt i pengar egentligen för de flesta, men det säljer ju helt klart.
För övrigt var väl Tesla uppe i en tillverkningskapacitet runt 100k S/X som mest. Undra hur mkt de lyckats skruva ner det till utan att göra allt för stor förlust.
För att svara på frågan. Ja, man kan skicka med kontot, men det finns inga garantier för att Tesla inte skulle ta bort det i alla fall senare.AAKEE skrev: ↑14 dec 2024 15:36Bilen får en kod på sig, som heter tex $SC06 (i mitt fall, fri suc i tre år.manneson skrev: ↑14 dec 2024 15:02Hur är det dom ”låser” det egentligen? Är väl till ett teslakonto?
Dvs köper man en sån här bil kan det väl vara en god idé att i förväg skapa ett ”generiskt” konto som man sen kan överlåta till nästa ägare.
Som sagt fri SUC är inte så mkt värt i pengar egentligen för de flesta, men det säljer ju helt klart.
För övrigt var väl Tesla uppe i en tillverkningskapacitet runt 100k S/X som mest. Undra hur mkt de lyckats skruva ner det till utan att göra allt för stor förlust.
Det är nog ordnat så att det inte går att komma runt det om man byter ägare i de fall det bara följer med första ägaren.
Just ”första ägaren” gör det generellt billigt för Tesla. Många som kör dyrare bilar kör de inte så länge snitt…
Frågan är väl hur Tesla skulle upptäcka att någon annan äger den. Tror knappast de går igenom fordonsregistret.spacecoin skrev: ↑14 dec 2024 16:33För att svara på frågan. Ja, man kan skicka med kontot, men det finns inga garantier för att Tesla inte skulle ta bort det i alla fall senare.AAKEE skrev: ↑14 dec 2024 15:36Bilen får en kod på sig, som heter tex $SC06 (i mitt fall, fri suc i tre år.manneson skrev: ↑14 dec 2024 15:02Hur är det dom ”låser” det egentligen? Är väl till ett teslakonto?
Dvs köper man en sån här bil kan det väl vara en god idé att i förväg skapa ett ”generiskt” konto som man sen kan överlåta till nästa ägare.
Som sagt fri SUC är inte så mkt värt i pengar egentligen för de flesta, men det säljer ju helt klart.
För övrigt var väl Tesla uppe i en tillverkningskapacitet runt 100k S/X som mest. Undra hur mkt de lyckats skruva ner det till utan att göra allt för stor förlust.
Det är nog ordnat så att det inte går att komma runt det om man byter ägare i de fall det bara följer med första ägaren.
Just ”första ägaren” gör det generellt billigt för Tesla. Många som kör dyrare bilar kör de inte så länge snitt…
Jag har fri SuC till jag säljer. Tror den heter SC05.
Det är bara om bilen byter konto. Behåller man samma login har dom nog inte koll.