Förbättringar för SuC v4
Postat: 14 nov 2024 21:25
Jag brukar se max charge power 280-288kW eller nåt sånt som högst, alltså den max charge öower som bilen tillåter.Gustafsson skrev: ↑14 nov 2024 23:45Electrek har också noterat detta
https://electrek.co/2024/11/14/tesla-an ... -cabinets/
Gissar att palladium kan ladda lite snabbare med dessa.
Gissar att laddkurvan på palladium är begränsad idag, av både mjukvara och tillgång till ström/spänning. Formen på laddkurvan liknar den på 100D, som har en rätt flack kurva ca 135 kW till ca 40% SOC. Men under några veckor efter en uppdatering kunde man få upp till knappt 190 kW och en brantare kurva med CCS adaptern. Bilen hade då uppenbarligen kapacitet att ta emot samma effekt som de i USA med samma batteri (via NACS kontakten) har. Problemet här är väl att adaptern är specad för max 150 kW och det blev en kortvarig glädje. Effekten ströps rätt snart igen.AAKEE skrev: ↑15 nov 2024 00:00Jag brukar se max charge power 280-288kW eller nåt sånt som högst, alltså den max charge öower som bilen tillåter.Gustafsson skrev: ↑14 nov 2024 23:45Electrek har också noterat detta
https://electrek.co/2024/11/14/tesla-an ... -cabinets/
Gissar att palladium kan ladda lite snabbare med dessa.
Hade ju kunnat få bli aningen mer ock.
Eftersom 700A har vart strömbegränsningen på SuC V3, och det tillåtits ge 250kW, så skulle 700A kunna ge 250 x 462/403 =286,6 kW.