Ränteerbjudande M3P HL
Postat: 02 okt 2024 16:27
Någon mer som lyckades ta del av räntan på 1,99% på Performance som fanns under 24 timmar på hemsidan?
Tesla är inte ett premiummärke och har inte varit det sedan man lanserade MY i vart fall. Man säljer bilar över internet och levererar dem på en leråker. Jag är dock glad över att de gör otroligt bra bilar så man slipper ha med dem att göra
Kommer också ihåg den intervjun. Minns att jag kollade upp vilka bilar han syftade på, och att jag åtm. utseendemässigt tyckte att den bil/de bilar från Bygg Dina Drömmar™ som Elon talade om då såg ut som kompletta Clown cars.
Ingen har väl en så skyddad hemmamarknad som Tesla(och några andra amerikanska bilmärken), och Tesla är som enda utländska bilmärke tillåtna att ha en egen bilfabrik i Kommunistdiktaturen Kina hur nu det gick till?SwedishAdvocate skrev: ↑02 okt 2024 23:28Kommer också ihåg den intervjun. Minns att jag kollade upp vilka bilar han syftade på, och att jag åtm. utseendemässigt tyckte att den bil/de bilar från Bygg Dina Drömmar™ som Elon talade om då såg ut som kompletta Clown cars.
Men det här var ju som sagt för ~10-12(?) år sedan, och uppenbarligen har ju åtm. någon på Bygg Dina Drömmar™ fattat hur en bil ska se ut sen dess... Sen hjälper det ju antagligen även till en aning att dessutom ha tillgång till världens största hemmamarknad för bilar. En marknad som man dessutom skyddat med väsentligt högre importtullar än vad t.ex Europa haft gentemot Kommunistdiktaturen Kina. Tullar som man haft på plats i minst i minst ~10-12 år eller hur många år det nu handlar om...
Då jag själv arbetar med ett av dessa märken: Hela synen på kunden är iaf betydligt mer premium än vad Teslas kundbemötande verkar vara...Justin Time skrev: ↑02 okt 2024 23:28Är det mer premium att köra omkring i en taxi (MB) eller en bil som varenda skägg i orten har (BMW)?
Premium är en produktegenskap, inget annat.Justin Time skrev: ↑02 okt 2024 23:28Är det mer premium att köra omkring i en taxi (MB) eller en bil som varenda skägg i orten har (BMW)?
Det är svårt att hitta.
Nej, inte nödvändigtvis. Jag tycker premium mest handlar om immateriella egenskaper.Sportbilsentusiasten skrev: ↑03 okt 2024 07:00Premium är en produktegenskap, inget annat.Justin Time skrev: ↑02 okt 2024 23:28Är det mer premium att köra omkring i en taxi (MB) eller en bil som varenda skägg i orten har (BMW)?
Porsche har satsat mycket på att vissa kunder ska känna sig väldigt speciella. Det har blivit en del av deras premium.dstr skrev: ↑03 okt 2024 07:52Det är svårt att hitta.
Jag försökte köpa en begagnad Taycan för någon vecka sedan. Jag fick bra hjälp på Porsche Danderyd och vi hittade en bil. Den stod dock på deras anläggning i Segeltorp. Jag frågade om jag kunde åka dit och titta på den, "absolut!" svarade han.
När jag om dit så sa jag att jag ville titta på WWA... men blev avbruten av en lång utläggning om hur det var säsong för 911 nu, så dom var prioriterade i hallen och att Taycanen stod i ett annat garaget där bakom och att jag kunde ju inte bara dyka upp hur som helst och förvänta mig att han skulle kunna trolla fram en bil. Jag behövde minsan ringa innan.
Det fanns ingen annan kund hos dom just då, men säkert en handfull säljare. Så dom vill jag inte störa igen.
Skulle tvärt om säga att Kina generellt har en betydligt mer skyddad marknad än den amerikanska.backe skrev: ↑03 okt 2024 05:34Ingen har väl en så skyddad hemmamarknad som Tesla(och några andra amerikanska bilmärken), och Tesla är som enda utländska bilmärke tillåtna att ha en egen bilfabrik i Kommunistdiktaturen Kina hur nu det gick till?SwedishAdvocate skrev: ↑02 okt 2024 23:28Kommer också ihåg den intervjun. Minns att jag kollade upp vilka bilar han syftade på, och att jag åtm. utseendemässigt tyckte att den bil/de bilar från Bygg Dina Drömmar™ som Elon talade om då såg ut som kompletta Clown cars.
Men det här var ju som sagt för ~10-12(?) år sedan, och uppenbarligen har ju åtm. någon på Bygg Dina Drömmar™ fattat hur en bil ska se ut sen dess... Sen hjälper det ju antagligen även till en aning att dessutom ha tillgång till världens största hemmamarknad för bilar. En marknad som man dessutom skyddat med väsentligt högre importtullar än vad t.ex Europa haft gentemot Kommunistdiktaturen Kina. Tullar som man haft på plats i minst i minst ~10-12 år eller hur många år det nu handlar om...
Har en mycket mer negativ erfarenhet av BMW och Mini ÅF gällande service och problem än vad jag någonsin haft med Tesla, men det kan säkert variera. Älskar bilarna vi har (BMW 5-serie och Mini Cooper SE), men den dåliga service och bemötande jag fått gör att jag troligen skippar att överväga en ny bil från BMW/Mini (iaf. inte från Bilia som ÅF).TobbeW skrev: ↑03 okt 2024 06:31Då jag själv arbetar med ett av dessa märken: Hela synen på kunden är iaf betydligt mer premium än vad Teslas kundbemötande verkar vara...Justin Time skrev: ↑02 okt 2024 23:28Är det mer premium att köra omkring i en taxi (MB) eller en bil som varenda skägg i orten har (BMW)?
Därmed inte sagt att det aldrig förekommer missnöjda kunder eller konflikter inom andra bilmärken.
Bilarna i sig får var och en avgöra vad som passar en själv bäst, men bilen i sig är ju bara en del av "helheten" många köper en bil om dom vet att dom får bra hjälp av verkstaden om det uppstår problem tex, bara som ett exempel![]()
Vad är tullarna för kinesiska bilar i USA och tvärtom?martinot skrev: ↑03 okt 2024 09:05Skulle tvärt om säga att Kina generellt har en betydligt mer skyddad marknad än den amerikanska.backe skrev: ↑03 okt 2024 05:34Ingen har väl en så skyddad hemmamarknad som Tesla(och några andra amerikanska bilmärken), och Tesla är som enda utländska bilmärke tillåtna att ha en egen bilfabrik i Kommunistdiktaturen Kina hur nu det gick till?SwedishAdvocate skrev: ↑02 okt 2024 23:28Kommer också ihåg den intervjun. Minns att jag kollade upp vilka bilar han syftade på, och att jag åtm. utseendemässigt tyckte att den bil/de bilar från Bygg Dina Drömmar™ som Elon talade om då såg ut som kompletta Clown cars.
Men det här var ju som sagt för ~10-12(?) år sedan, och uppenbarligen har ju åtm. någon på Bygg Dina Drömmar™ fattat hur en bil ska se ut sen dess... Sen hjälper det ju antagligen även till en aning att dessutom ha tillgång till världens största hemmamarknad för bilar. En marknad som man dessutom skyddat med väsentligt högre importtullar än vad t.ex Europa haft gentemot Kommunistdiktaturen Kina. Tullar som man haft på plats i minst i minst ~10-12 år eller hur många år det nu handlar om...
Jag tror mer på att det är för att det är en ny bil och då vill man inte rabattera så här tidigt. Har själv 5-nånting procents ränta på min M3P -24.
Jo, kan mycket väl vara så. Är någon psykologisk spärr bara nu att man (jag) inte vill beställa för dealen inte är applicerad på Performance också. Så Tesla har inte bara en kamp mot IF Metall nu utan även mig, så vi ser vem som ger med sig först.
På liknande sätt så är det så att rena kinesiska bolag har förtur till subventioner i Kina.backe skrev: ↑03 okt 2024 09:47Vad är tullarna för kinesiska bilar i USA och tvärtom?martinot skrev: ↑03 okt 2024 09:05Skulle tvärt om säga att Kina generellt har en betydligt mer skyddad marknad än den amerikanska.backe skrev: ↑03 okt 2024 05:34Ingen har väl en så skyddad hemmamarknad som Tesla(och några andra amerikanska bilmärken), och Tesla är som enda utländska bilmärke tillåtna att ha en egen bilfabrik i Kommunistdiktaturen Kina hur nu det gick till?SwedishAdvocate skrev: ↑02 okt 2024 23:28Kommer också ihåg den intervjun. Minns att jag kollade upp vilka bilar han syftade på, och att jag åtm. utseendemässigt tyckte att den bil/de bilar från Bygg Dina Drömmar™ som Elon talade om då såg ut som kompletta Clown cars.
Men det här var ju som sagt för ~10-12(?) år sedan, och uppenbarligen har ju åtm. någon på Bygg Dina Drömmar™ fattat hur en bil ska se ut sen dess... Sen hjälper det ju antagligen även till en aning att dessutom ha tillgång till världens största hemmamarknad för bilar. En marknad som man dessutom skyddat med väsentligt högre importtullar än vad t.ex Europa haft gentemot Kommunistdiktaturen Kina. Tullar som man haft på plats i minst i minst ~10-12 år eller hur många år det nu handlar om...
Inte ens amerikanska bilar med batterikomponenter från Kina får statliga subventioner i USA...