Sida 1 av 1

Laddproblem

Postat: 04 jul 2024 16:30
av Luma
Laddar på Supercharger men får bara 0-2 kW. Någon som vet vad felet är?

Re: Laddproblem

Postat: 04 jul 2024 16:44
av Daven
Testa att byta stolpe.

Re: Laddproblem

Postat: 04 jul 2024 20:09
av Luma
Tack för tipset, det fungerade

Re: Laddproblem

Postat: 05 jul 2024 14:42
av Nicke Nyfiken
Hur rapporterar man på enklaste sätt till Tesla att en laddstolpe på SuC är trasig eller ger låg effekt?

Re: Laddproblem

Postat: 05 jul 2024 15:17
av mikebike
Nicke Nyfiken skrev: 05 jul 2024 14:42
Hur rapporterar man på enklaste sätt till Tesla att en laddstolpe på SuC är trasig eller ger låg effekt?
Jag har för mig att det finns ett telefonnummer på laddaren?

Re: Laddproblem

Postat: 05 jul 2024 16:13
av T4s
Nicke Nyfiken skrev: 05 jul 2024 14:42
Hur rapporterar man på enklaste sätt till Tesla att en laddstolpe på SuC är trasig eller ger låg effekt?
Går att ge feedback efter laddningssession i appen.

Re: Laddproblem

Postat: 05 jul 2024 17:32
av Nicke Nyfiken
T4s skrev: 05 jul 2024 16:13
Nicke Nyfiken skrev: 05 jul 2024 14:42
Hur rapporterar man på enklaste sätt till Tesla att en laddstolpe på SuC är trasig eller ger låg effekt?
Går att ge feedback efter laddningssession i appen.
Jo det är så jag gjort hittills men aldrig fått någon återkoppling.

Hur troligt är det egentligen att en "kundundersökning" hamnar direkt hos serviceavdelningen för SuC? Man vill ju att de blir medvetna om problemet direkt.

Re: Laddproblem

Postat: 09 jul 2024 20:47
av Bjelke
Nicke Nyfiken skrev: 05 jul 2024 17:32
T4s skrev: 05 jul 2024 16:13
Nicke Nyfiken skrev: 05 jul 2024 14:42
Hur rapporterar man på enklaste sätt till Tesla att en laddstolpe på SuC är trasig eller ger låg effekt?
Går att ge feedback efter laddningssession i appen.
Jo det är så jag gjort hittills men aldrig fått någon återkoppling.

Hur troligt är det egentligen att en "kundundersökning" hamnar direkt hos serviceavdelningen för SuC? Man vill ju att de blir medvetna om problemet direkt.
Känns som ”oerhört icke troligt” tyvärr…

Re: Laddproblem

Postat: 09 jul 2024 21:03
av Nicke Nyfiken
Bjelke skrev: 09 jul 2024 20:47
Nicke Nyfiken skrev: 05 jul 2024 17:32
T4s skrev: 05 jul 2024 16:13
Nicke Nyfiken skrev: 05 jul 2024 14:42
Hur rapporterar man på enklaste sätt till Tesla att en laddstolpe på SuC är trasig eller ger låg effekt?
Går att ge feedback efter laddningssession i appen.
Jo det är så jag gjort hittills men aldrig fått någon återkoppling.

Hur troligt är det egentligen att en "kundundersökning" hamnar direkt hos serviceavdelningen för SuC? Man vill ju att de blir medvetna om problemet direkt.
Känns som ”oerhört icke troligt” tyvärr…
Precis, därav min fråga.

Kanske är det som mikebike skriver, att det finns ett telefonnummer på laddstolpen, men jag har aldrig lagt märke till det. Och antar att man i så fall hamnar på något callcenter i Holland där alla pratar utrikiska och ingen har en aning om var Orsa ligger.

Hade varit bra om man kunnat skicka meddelande direkt till SuC-maintenance i Tesla-appen.