Sida 1 av 1
Hur nollställa felmeddelande?
Postat: 22 feb 2024 19:00
av NiclasH
Har haft detta felmeddelande sen jag köpte bilen förra veckan där det varnar för "tire pressure monitoring system fault". Däck trycken är normala men märkte att vänstra fram inte har uppdaterat sitt däcktryck sedan Juli 2023. Så sensorn där är troligen trasig? Finns det något sätt att ta bort felmeddelandet? Provade "strata om" bilen genom att hålla in knapparna på ratten men hjälpte inte. Och om sensorn är trasig, kan de fixa det på en vanlig däckverkstad eller måste man beställa Teslas egna service tro?
Re: Hur nollställa felmeddelande?
Postat: 22 feb 2024 19:03
av mikebike
En vanlig däckverkstad kan fixa det, men de har säkert ingen sensor hemma, så det kanske är lika bra att beställa en sensor från Tesla.
Re: Hur nollställa felmeddelande?
Postat: 22 feb 2024 19:19
av SIR N
Garanti kvar på bilen? Originalhjul från Tesla? Gör då ett serviceärende i Tesla-appen. Sensorn borde väl också täckas av garantin i så fall.
Re: Hur nollställa felmeddelande?
Postat: 23 feb 2024 13:05
av Krokigtesla
Skulle också lägga ett serviceärende. Har inte letat runt så mycket kring sensorerna själv men du kan alltid gå in och läsa vidare om ditt felmeddelande från service meny (I software menyn, klicka och håll fingret tryck på "MODEL 3" i ganska många sekunder, sen är access koden "service".) TPMS sensorerna finns till salu på diverse svenska sidor.
Re: Hur nollställa felmeddelande?
Postat: 23 feb 2024 13:09
av Arctic Drifter
SIR N skrev: ↑22 feb 2024 19:19
Garanti kvar på bilen? Originalhjul från Tesla? Gör då ett serviceärende i Tesla-appen. Sensorn borde väl också täckas av garantin i så fall.
Jag har fått en TPMS-sensor utbytt på originalhjulen, gick på garantin så kostnadsfritt för min del.