Det är ju lite att slå in öppna dörrar här på TCS, men det är ändå rätt intressant att se hur många som har gått på den här vätgasbluffen i så många år.
Min förklaring är som bekant att det är fossil-lobbyn som är huvudansvariga för detta fiasko, för dom är det ju 100% win-win: går det åt h-e så har man iaf försenat omställningen till riktiga elbilar, går det bra så kan man sälja fossil vätgas i närmast oändliga mängder.
/fth
Re: The Hydrogen car is officially DEAD
Postat: 20 sep 2023 21:34
av SwedishAdvocate
Den här videon är bara en dryg månad gammal. Från en kanal som så klart heter TheCarGuys.TV. Bedrägeri eller självbedrägeri?
Så om jag inte har missförstått nu så är det bolaget som för något år sedan sa att de tänkte satsa ordentligt och bygga 15 vätgasmackar i Sverige som nu lagt ner sina anläggningar i Danmark? Ska vi gissa på att de 15 mackarna i Sverige aldrig kommer komma?
Re: The Hydrogen car is officially DEAD
Postat: 21 sep 2023 08:38
av mikebike
Grejen är att många som kör ICE tror att att långa laddtider är ett stort problem och att det är superviktigt att kunna ladda/tanka fullt på 5 minuter.
Få som kör EV anser att det är ett problem.
Kan absolut se syften men det är ju enbart för tung trafik.
Re: The Hydrogen car is officially DEAD
Postat: 21 sep 2023 12:00
av vigge50
Här är en artikel angående stängningen där företaget gett lite information, tydligen så tänker de fortfarande satsa på vätgas för tung trafik i bland annat Tyskland. De stationer som stängts i Danmark och även Norge är dock endast byggda för personbilar.
Företaget har även fått bidrag från EU att bygga stationer i Sverige vilket antagligen är för att knyta ihop Oslo med kontinenten för vätgaslastbilar.