Sida 1 av 1

NIO invigde ny battery swap i Stockholm idag

Postat: 17 aug 2023 19:01
av spacecoin
Frihamnen:


Totalt 6 stycken i Sverige hittills?


Re: NIO invigde ny battery swap i Stockholm idag

Postat: 17 aug 2023 19:22
av taliz
Dödfött.

Re: NIO invigde ny battery swap i Stockholm idag

Postat: 17 aug 2023 19:25
av nek0
Snart har de flera battery swap stationer en registrerade bilar i Sverige

Re: NIO invigde ny battery swap i Stockholm idag

Postat: 17 aug 2023 19:57
av TiborBlomhall
Först tänkte jag på NIO gänget på SECC, de skulle velat att den stationen skulle öppnat redan för några veckor sedan. Så de slapp åka till Enköping för att byta batteri.

Men att åka fram och tillbaka E4-Frihamnen tar också sin lilla tid. Och framför allt: efter batteribytet i Mantorp är nästa byte i Stockholm för tidigt. Hoppas de fixar en i Gävle också.

Re: NIO invigde ny battery swap i Stockholm idag

Postat: 17 aug 2023 20:02
av Lurkern
Ha ha undrar hur mycket mer komplicerat det är att hålla 99.9 procent uppgifter på en sån där jämfört med en laddare.

Re: NIO invigde ny battery swap i Stockholm idag

Postat: 17 aug 2023 20:40
av spacecoin
TiborBlomhall skrev: 17 aug 2023 19:57
Först tänkte jag på NIO gänget på SECC, de skulle velat att den stationen skulle öppnat redan för några veckor sedan. Så de slapp åka till Enköping för att byta batteri.

Men att åka fram och tillbaka E4-Frihamnen tar också sin lilla tid. Och framför allt: efter batteribytet i Mantorp är nästa byte i Stockholm för tidigt. Hoppas de fixar en i Gävle också.
Arlanda stad är på g tydligen och säkert flera. Det är ju inte så man inte kan ladda en NIO på en vanlig snabbladdare.

Re: NIO invigde ny battery swap i Stockholm idag

Postat: 17 aug 2023 21:07
av R_Edvinsson
TiborBlomhall skrev: 17 aug 2023 19:57
Först tänkte jag på NIO gänget på SECC, de skulle velat att den stationen skulle öppnat redan för några veckor sedan. Så de slapp åka till Enköping för att byta batteri.

Men att åka fram och tillbaka E4-Frihamnen tar också sin lilla tid. Och framför allt: efter batteribytet i Mantorp är nästa byte i Stockholm för tidigt. Hoppas de fixar en i Gävle också.
Dessutom innanför tullarna så råkar man passera Stockholm i rusningstrafik så tar det både längre tid att ta sig ut dit och byta batteri gentemot att ladda på valfri snabbladdare läng med E4an, och man får dessutom sköna 90:- i trängselskatt.

Är den menad för citybor med nio, ja då ligger den helt fantastiskt ”idiotiskt” till för merparten av potentiella kunder.