Aktien TSLA
Moderator: Redaktion
Re: Aktien TSLA
Släpp tråden och meningslösa killgissningar så känns det sannolikt bättre.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
-
- Inlägg: 84
- Blev medlem: 19 dec 2023 19:43
Re: Aktien TSLA
Nja, nu beror ju Fords ”dåliga” D/E främst på att deras interna bank Ford Credit finansierar bilköp för dealers och slutkunder, detta genererar massor av skuld på balansräkningen. Om de istället använt externa banker för denna finansiering så hade D/E varit mycket bättre. Men nu tjänar ju Ford Credit pengar åt Ford så de väljer att ha det internt.fth skrev: ↑03 maj 2024 17:57Jag tror du har missförstått Teslas ekonomi, särskilt i förhållande till dom företag du nämner, t.ex. Ford.Xanthopteryx skrev: ↑03 maj 2024 12:15Eller inte..
Vad skall man spara ner på?
Halvera batterikapaciteten?
Spakställen är redan borta, parkeringssensorer är borta, radar är borta, kvalitén är på nära lägstanivå, ...
Två stolar ingår och tillbehör: Köp till stolar för baksätet?
Plåtfälgar med däck tillverkade av Kinesium - Tillval: Däck som faktiskt har grepp och inte får dig att krascha i första kurvan på fuktig asfal?
Ersätta glasen i dörrarna med polykarbonatskivor?
En öppningsbar dörr - Tillval om du vill ha fler dörrar som går att öppna?
Inget fönster går att veva ner - tillval om du vill kunna veva ner fönster?
Ta bort dörrhandtagen helt - endast app eller skärmen i mitten för att få upp dörren?
Ta bort knapparna till fönsterhissar - endast app eller skärmen i mitten?
Sätta en 12-tumsskärm i stället? Eler bara en analog hastighetsvisare och all annan info i en app?
Ta bort huvuddator och alla kameror? Men vill någon köpa den ilen då ens?
Göra som BMW - körriktningsvisare är tillval?
...?
De har inget annat än det de har, en Modell m och en modell Y (S och X kan vi räkna bort då det är så försvinnande få som tillverkas, och Cybertruck är ju mest en prototyp...). Alla tillverkningslinor är anpassade efter 3 och Y. Du kan inte modda för mycket där. Att modifiera kostar tid, och framförallt pengar. Pengar finns inte längre.
Att ta fram en ny lina kostar ännu mer och ännu mer pengar, och ja, pengar finns inte. Och inte tid heller rent krasst.
Elons sedvanliga skitsnack skulle jag våga påstå. Tesla är på väg utför och frågan är närmast:
Vem kommer köpa företaget?
Ford?
Geely?
BYD?
...?
Per 2023-12-31 har Ford en debt to equity ratio på 2.33, dvs skulderna är 2.33 ggr större än tillgångarna, totala tillgångar är $42.8 miljarder.
Per 2023-12-31 har Tesla en debt to equity ratio på 0.05, skulderna är <5% av tillgångarna, totala tillgångar är $63.4 miljarder.
Ford har ingen som helst möjlighet att köpa Tesla, det omvända är dock fullt möjligt (jag har dock mycket svårt att tro att det finns något hos Ford som Tesla skulle vilja äga).
/fth
Detta har absolut noll med Fords förmåga att köpa Tesla att göra så ditt argument är helt felaktigt.
Däremot är slutsatsen korrekt att Ford rimligen inte kan köpa Tesla i alla fall vid nuvarande värdering.
Re: Aktien TSLA
AB Volvo har nästan allt dom prånglar ut, lastbilar, maskiner osv som skuld på balansen första 5åren då de finansieras av Volvo FINANCIAL Services. VFS drar in massor av pengar på att man leasear ut allt man producerar, på cirka 5år är det betalt och då säljer man det kvarvarande och får in ännu mer. Avskrivningen sker normalt på 5år.
Nu var det ett tag jag kollade men jag tror inte Volvo har enorma skulder till några andra bolag eller finansiella institutioner. VFS har skuld till Lastvagnar, CE, Penta osv.
Nu var det ett tag jag kollade men jag tror inte Volvo har enorma skulder till några andra bolag eller finansiella institutioner. VFS har skuld till Lastvagnar, CE, Penta osv.
P85D svart/svart med gratis SuC
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7218
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Aktien TSLA
Nja, nu är väl detaljerna i Fords balansräkning rätt OT, men att dom har en problematisk situation är helt klart, majoriteten av Ford Credits skulder är unsecured, så även om man väljer att bortse från asset backed debt så är D/E extremt dåligt.gjohansson skrev: ↑03 maj 2024 22:19Nja, nu beror ju Fords ”dåliga” D/E främst på att deras interna bank Ford Credit finansierar bilköp för dealers och slutkunder, detta genererar massor av skuld på balansräkningen. Om de istället använt externa banker för denna finansiering så hade D/E varit mycket bättre. Men nu tjänar ju Ford Credit pengar åt Ford så de väljer att ha det internt.fth skrev: ↑03 maj 2024 17:57Jag tror du har missförstått Teslas ekonomi, särskilt i förhållande till dom företag du nämner, t.ex. Ford.Xanthopteryx skrev: ↑03 maj 2024 12:15Eller inte..
Vad skall man spara ner på?
Halvera batterikapaciteten?
Spakställen är redan borta, parkeringssensorer är borta, radar är borta, kvalitén är på nära lägstanivå, ...
Två stolar ingår och tillbehör: Köp till stolar för baksätet?
Plåtfälgar med däck tillverkade av Kinesium - Tillval: Däck som faktiskt har grepp och inte får dig att krascha i första kurvan på fuktig asfal?
Ersätta glasen i dörrarna med polykarbonatskivor?
En öppningsbar dörr - Tillval om du vill ha fler dörrar som går att öppna?
Inget fönster går att veva ner - tillval om du vill kunna veva ner fönster?
Ta bort dörrhandtagen helt - endast app eller skärmen i mitten för att få upp dörren?
Ta bort knapparna till fönsterhissar - endast app eller skärmen i mitten?
Sätta en 12-tumsskärm i stället? Eler bara en analog hastighetsvisare och all annan info i en app?
Ta bort huvuddator och alla kameror? Men vill någon köpa den ilen då ens?
Göra som BMW - körriktningsvisare är tillval?
...?
De har inget annat än det de har, en Modell m och en modell Y (S och X kan vi räkna bort då det är så försvinnande få som tillverkas, och Cybertruck är ju mest en prototyp...). Alla tillverkningslinor är anpassade efter 3 och Y. Du kan inte modda för mycket där. Att modifiera kostar tid, och framförallt pengar. Pengar finns inte längre.
Att ta fram en ny lina kostar ännu mer och ännu mer pengar, och ja, pengar finns inte. Och inte tid heller rent krasst.
Elons sedvanliga skitsnack skulle jag våga påstå. Tesla är på väg utför och frågan är närmast:
Vem kommer köpa företaget?
Ford?
Geely?
BYD?
...?
Per 2023-12-31 har Ford en debt to equity ratio på 2.33, dvs skulderna är 2.33 ggr större än tillgångarna, totala tillgångar är $42.8 miljarder.
Per 2023-12-31 har Tesla en debt to equity ratio på 0.05, skulderna är <5% av tillgångarna, totala tillgångar är $63.4 miljarder.
Ford har ingen som helst möjlighet att köpa Tesla, det omvända är dock fullt möjligt (jag har dock mycket svårt att tro att det finns något hos Ford som Tesla skulle vilja äga).
/fth
Detta har absolut noll med Fords förmåga att köpa Tesla att göra så ditt argument är helt felaktigt.
Däremot är slutsatsen korrekt att Ford rimligen inte kan köpa Tesla i alla fall vid nuvarande värdering.
Och, som sagt, D/E är bara ett av flera KPI:er man kan använda för att visa att Ford inte har någon möjlighet att köpa Tesla, idag eller inom överskådlig tid.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
-
- Inlägg: 84
- Blev medlem: 19 dec 2023 19:43
Re: Aktien TSLA
Vad gäller att du tycker att detaljerna i Fords balansräkning är OT så var det ju du som använde D/E som argument inte jag.fth skrev: ↑03 maj 2024 22:41Nja, nu är väl detaljerna i Fords balansräkning rätt OT, men att dom har en problematisk situation är helt klart, majoriteten av Ford Credits skulder är unsecured, så även om man väljer att bortse från asset backed debt så är D/E extremt dåligt.gjohansson skrev: ↑03 maj 2024 22:19Nja, nu beror ju Fords ”dåliga” D/E främst på att deras interna bank Ford Credit finansierar bilköp för dealers och slutkunder, detta genererar massor av skuld på balansräkningen. Om de istället använt externa banker för denna finansiering så hade D/E varit mycket bättre. Men nu tjänar ju Ford Credit pengar åt Ford så de väljer att ha det internt.fth skrev: ↑03 maj 2024 17:57Jag tror du har missförstått Teslas ekonomi, särskilt i förhållande till dom företag du nämner, t.ex. Ford.Xanthopteryx skrev: ↑03 maj 2024 12:15Eller inte..
Vad skall man spara ner på?
Halvera batterikapaciteten?
Spakställen är redan borta, parkeringssensorer är borta, radar är borta, kvalitén är på nära lägstanivå, ...
Två stolar ingår och tillbehör: Köp till stolar för baksätet?
Plåtfälgar med däck tillverkade av Kinesium - Tillval: Däck som faktiskt har grepp och inte får dig att krascha i första kurvan på fuktig asfal?
Ersätta glasen i dörrarna med polykarbonatskivor?
En öppningsbar dörr - Tillval om du vill ha fler dörrar som går att öppna?
Inget fönster går att veva ner - tillval om du vill kunna veva ner fönster?
Ta bort dörrhandtagen helt - endast app eller skärmen i mitten för att få upp dörren?
Ta bort knapparna till fönsterhissar - endast app eller skärmen i mitten?
Sätta en 12-tumsskärm i stället? Eler bara en analog hastighetsvisare och all annan info i en app?
Ta bort huvuddator och alla kameror? Men vill någon köpa den ilen då ens?
Göra som BMW - körriktningsvisare är tillval?
...?
De har inget annat än det de har, en Modell m och en modell Y (S och X kan vi räkna bort då det är så försvinnande få som tillverkas, och Cybertruck är ju mest en prototyp...). Alla tillverkningslinor är anpassade efter 3 och Y. Du kan inte modda för mycket där. Att modifiera kostar tid, och framförallt pengar. Pengar finns inte längre.
Att ta fram en ny lina kostar ännu mer och ännu mer pengar, och ja, pengar finns inte. Och inte tid heller rent krasst.
Elons sedvanliga skitsnack skulle jag våga påstå. Tesla är på väg utför och frågan är närmast:
Vem kommer köpa företaget?
Ford?
Geely?
BYD?
...?
Per 2023-12-31 har Ford en debt to equity ratio på 2.33, dvs skulderna är 2.33 ggr större än tillgångarna, totala tillgångar är $42.8 miljarder.
Per 2023-12-31 har Tesla en debt to equity ratio på 0.05, skulderna är <5% av tillgångarna, totala tillgångar är $63.4 miljarder.
Ford har ingen som helst möjlighet att köpa Tesla, det omvända är dock fullt möjligt (jag har dock mycket svårt att tro att det finns något hos Ford som Tesla skulle vilja äga).
/fth
Detta har absolut noll med Fords förmåga att köpa Tesla att göra så ditt argument är helt felaktigt.
Däremot är slutsatsen korrekt att Ford rimligen inte kan köpa Tesla i alla fall vid nuvarande värdering.
Och, som sagt, D/E är bara ett av flera KPI:er man kan använda för att visa att Ford inte har någon möjlighet att köpa Tesla, idag eller inom överskådlig tid.
/fth
Fakta är fortfarande att Fords ”dåliga” D/E beror på att de finansierar sina kunders köp av sina produkter in- house i sin interna bank Ford Credit. Ford Credit står för typ 85- 90% av Fordkoncernens skulder. Detta är inget problem så länge inte en stor del av bilkunderna slutar att betala sina lån / leasingavtal, då är det heller inget problem att Ford Credits lån till stor del är ”unsecured”.
Detta har heller ingen direkt koppling till Fords förvärvskapacitet.
Återigen det är helt orimligt att tänka sig att Ford skulle kunna köpa Tesla, men D/E är fel argument.
- MumintrollTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 18
- Blev medlem: 18 dec 2023 20:37
Re: Aktien TSLA
Det beror på om du vill ge Elon motsvarande 10000 personers lön (100k USD/år) i 40 å(!) eller inte
Re: Aktien TSLA
Är du registrerad som aktieägare hos Tesla?
Jag har skickat in manuell registrering (enda sättet utanför USA som jag fattat det) det genom att skicka in någon kontoöversikts-PDF man kunde ladda hem från Avanza. Stod att det skulle ta typ vecka/veckor och har inte fått någon bekräftelse på det så vet inte om jag är registrerad än... Dock fick jag mail idag med uppmaning om att rösta.
Däremot innehöll inte mailet den typen detaljer/länk/info som det står att man ska få enligt denna sida:
https://ir.tesla.com/shareholders/vote# ... er-brokers (längst ner)
Senast redigerad av flamman, redigerad totalt 2 gång.
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7218
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Aktien TSLA
Jag tror iofs att frågan gäller hur man går tillväga för att rösta, inte om man väljer att rösta för eller emot någon specifik fråga.
Svaret är då att det för dom flesta aktieägare utanför USA tyvärr är omöjligt, jag har iaf inte hittat något sätt under dom år jag har ägt TSLA.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Re: Aktien TSLA
Musk Has Made Tesla a Meme Stock
Although Tesla appears to be wildly overvalued compared to rival automakers, its shareholders are betting that they can sell their holdings to a greater fool in the near future, and Elon Musk is eagerly indulging their speculative exuberance. None of it bodes well for company’s workers, suppliers, and other customers.
https://www.project-syndicate.org/comme ... ng-2024-05
Although Tesla appears to be wildly overvalued compared to rival automakers, its shareholders are betting that they can sell their holdings to a greater fool in the near future, and Elon Musk is eagerly indulging their speculative exuberance. None of it bodes well for company’s workers, suppliers, and other customers.
https://www.project-syndicate.org/comme ... ng-2024-05
Senast redigerad av spacecoin, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Aktien TSLA
Elon säger ju att det rör de senaste månadernas tillverkning i Texas, så du kan väl göra en uppskattning åt oss? Jag gissar de tre senaste månaderna.
Re: Aktien TSLA
https://www.dagensps.se/bors-finans/tes ... kligheten/Teslas aktiekurs "fristående från verkligheten"
Bloomberg skriver om Teslas vinstmultipel, där priset på aktien jämförs med vinsten per aktie. Priset på Teslas aktie är 63 gånger de förväntade framtida vinsterna, vilket ekonomisajten jämför med de bolag som gått starkast under AI-boomen det senaste året, Microsoft och Nvidia. Samma jämförelsetal för dessa jättebolag är 30 respektive 33
“Musk har alltid velat att Tesla ska ses som mer än en elbilstillverkare, men det fungerar när det finns tillväxt i kärnverksamheten”, säger David Mazza, vd på Roundhill Investments till Bloomberg.
“När din kärnverksamhet minskar, är den berättelsen mycket svårare, vilket är anledningen till att jag tror att multipeln just nu är fristående från verkligheten, och aktien är inte billig trots att den har fallit mycket i år.”
Re: Aktien TSLA
Troy Teslikes prognos(ligger ofta ganska nära) för 2024 är 1,7 miljoner sålda bilar i ett positivt scenario, så för 3 miljoner nästa år så får man växa runt 75-80%. Tuff utmaning.Sabbe skrev: ↑02 maj 2024 18:26Nästa år är tanken att växa med 50% jämfört med i år. Så runt 3 miljoner fordon under 2025spacecoin skrev: ↑02 maj 2024 15:25För att komma upp i Morgan Stanley's Bear case och 5M bilar per år får Musk ta och lägga i en växel. Det krävs 19% tillväxt i genomsnitt per år. Det är svårt för en tillverkande verksamhet.
Screenshot 2024-05-02 at 15.25.07.png
Mitt huvudsakliga problem med Tesla är AI-hajpen och värderingen den för med sig. Sedan tycker jag Elon borde gå vidare och styrelsen måste bytas ut.
Re: Aktien TSLA
Gäller ju även för Europa, finns många bilar i samma klass som Model Y. Vad försöker du säga? Y säljs i stor del av världen och i många länder har man inte lanserat den än.
-
- Inlägg: 194
- Blev medlem: 12 dec 2023 06:00
Re: Aktien TSLA
Värderingen nu är ju åt helsike felaktig sett till vad företaget egentigen presterar och innehåller.gjohansson skrev: ↑03 maj 2024 22:19Nja, nu beror ju Fords ”dåliga” D/E främst på att deras interna bank Ford Credit finansierar bilköp för dealers och slutkunder, detta genererar massor av skuld på balansräkningen. Om de istället använt externa banker för denna finansiering så hade D/E varit mycket bättre. Men nu tjänar ju Ford Credit pengar åt Ford så de väljer att ha det internt.fth skrev: ↑03 maj 2024 17:57Jag tror du har missförstått Teslas ekonomi, särskilt i förhållande till dom företag du nämner, t.ex. Ford.Xanthopteryx skrev: ↑03 maj 2024 12:15Eller inte..
Vad skall man spara ner på?
Halvera batterikapaciteten?
Spakställen är redan borta, parkeringssensorer är borta, radar är borta, kvalitén är på nära lägstanivå, ...
Två stolar ingår och tillbehör: Köp till stolar för baksätet?
Plåtfälgar med däck tillverkade av Kinesium - Tillval: Däck som faktiskt har grepp och inte får dig att krascha i första kurvan på fuktig asfal?
Ersätta glasen i dörrarna med polykarbonatskivor?
En öppningsbar dörr - Tillval om du vill ha fler dörrar som går att öppna?
Inget fönster går att veva ner - tillval om du vill kunna veva ner fönster?
Ta bort dörrhandtagen helt - endast app eller skärmen i mitten för att få upp dörren?
Ta bort knapparna till fönsterhissar - endast app eller skärmen i mitten?
Sätta en 12-tumsskärm i stället? Eler bara en analog hastighetsvisare och all annan info i en app?
Ta bort huvuddator och alla kameror? Men vill någon köpa den ilen då ens?
Göra som BMW - körriktningsvisare är tillval?
...?
De har inget annat än det de har, en Modell m och en modell Y (S och X kan vi räkna bort då det är så försvinnande få som tillverkas, och Cybertruck är ju mest en prototyp...). Alla tillverkningslinor är anpassade efter 3 och Y. Du kan inte modda för mycket där. Att modifiera kostar tid, och framförallt pengar. Pengar finns inte längre.
Att ta fram en ny lina kostar ännu mer och ännu mer pengar, och ja, pengar finns inte. Och inte tid heller rent krasst.
Elons sedvanliga skitsnack skulle jag våga påstå. Tesla är på väg utför och frågan är närmast:
Vem kommer köpa företaget?
Ford?
Geely?
BYD?
...?
Per 2023-12-31 har Ford en debt to equity ratio på 2.33, dvs skulderna är 2.33 ggr större än tillgångarna, totala tillgångar är $42.8 miljarder.
Per 2023-12-31 har Tesla en debt to equity ratio på 0.05, skulderna är <5% av tillgångarna, totala tillgångar är $63.4 miljarder.
Ford har ingen som helst möjlighet att köpa Tesla, det omvända är dock fullt möjligt (jag har dock mycket svårt att tro att det finns något hos Ford som Tesla skulle vilja äga).
/fth
Detta har absolut noll med Fords förmåga att köpa Tesla att göra så ditt argument är helt felaktigt.
Däremot är slutsatsen korrekt att Ford rimligen inte kan köpa Tesla i alla fall vid nuvarande värdering.
En bubbla av stora mått och den lär brisera i någon form. Frågan är bara när? Blir det senast i höst eller nästa eller nästnästa år?
Och blir det ett stort popp eller pyspunka, eller en kombination likt vi sett hittills.
När finanserna är så pass dåliga att det är aktuellt att avyttra till någon annan, då är värderingen redan där automagiskt nere i bottenskiktet.
Re: Aktien TSLA
Kina och USA är Teslas och världens största bilmarknader. Att Teslas CEO borde sprida sin tid mellan dessa marknader låter rimligt för mig.
Att det saknas konkurrens i MY-segmentet stämmer för alla marknader utom Kina. Det finns inte många "billiga" SUV:ar. De flesta är premium på ett annat sätt än vad MY är.
Re: Aktien TSLA
Tror ni att det är möjligt att få en robot att plocka upp en cylinder från en fast position och med en 90-årings hastighet stoppa den i ett ledigt hål i en låda?
Svaret är ja, och det kunde man göra för 50 år sedan, fast snabbare.
Svaret är ja, och det kunde man göra för 50 år sedan, fast snabbare.
Re: Aktien TSLA
Förklara för mig exakt vad som är imponerande med den där demon om du tänker bort att den är humanoid och bara bedömer kapabiliteten. Hade den varit utförd av en robotarm istället så skulle folk garva och säga "lol det där hade vi på 80-talet".
En industrirobot fyller hela lådan på 1 sekund.
En industrirobot fyller hela lådan på 1 sekund.
Re: Aktien TSLA
En humanoid kommer kunna utföra 100-tals olika uppgifter i samma takt eller snabbare än en människa. Industrirobotar gör en sak väldigt bra men den kan inte ersätta en människa som kan utföra miljontals olika saker.spacecoin skrev: ↑05 maj 2024 13:56Förklara för mig exakt vad som är imponerande med den där demon om du tänker bort att den är humanoid och bara bedömer kapabiliteten. Hade den varit utförd av en robotarm istället så skulle folk garva och säga "lol det där hade vi på 80-talet".
En industrirobot fyller hela lådan på 1 sekund.
Man ska komma ihåg att Tesla startade utvecklingen av Optimus för cirka 2 år sedan, tänk vad den kommer att kunna klara av om 5-10 år.
Senast redigerad av Sabbe, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Aktien TSLA
Hårdvaran har en teoretisk möjlighet att klara det du säger. Där är det en helt del problem att lösa, men i teorin så finns det inga större hinder.Sabbe skrev: ↑05 maj 2024 15:02En humanoid kommer kunna utföra 100-tals olika uppgifter i samma takt eller snabbare än en människa. Industrirobotar gör en sak väldigt bra men den kan inte ersätta en människa som kan utföra miljontals olika saker.spacecoin skrev: ↑05 maj 2024 13:56Förklara för mig exakt vad som är imponerande med den där demon om du tänker bort att den är humanoid och bara bedömer kapabiliteten. Hade den varit utförd av en robotarm istället så skulle folk garva och säga "lol det där hade vi på 80-talet".
En industrirobot fyller hela lådan på 1 sekund.
Man ska komma ihåg att Tesla startade utvecklingen av Optimus för cirka 2 år sedan, tänk vad den kommer att kunna klara av om 5-10 år.
När det gäller mjukvaran, så har "modern" deep learning utvecklats i 15 år och de är fortfarande ingen som kan få en agent, fysisk eller i mjukvara, att göra det du önskar/hoppas och det finns i nuläget ingen som vet hur man skulle kunna göra det. De flesta är överens om att det är minst ett årtionde bort. Reasoning and hierarchical planning behövs.
Du upplever inte det som lite av en blocker? Se det näst sista bokmärket om humanoida robotar i denna intervju med Yann Lecun. Han säger inte något kontroversiellt här.
Re: Aktien TSLA
Om man tänker sig att man inom ett fåtal år har robotar som kan utföra enklare uppgifter bättre än en människa och med kortare lärokurva, varför lägger man så mycket energi på FSD?
Är det inte bara att sätta en sån där robot bakom ratten på vilken bil som helst för att få den självkörande.
Är det inte bara att sätta en sån där robot bakom ratten på vilken bil som helst för att få den självkörande.