Sida 1 av 1
Service i appen (bms_a174)
Postat: 10 apr 2023 13:11
av Theodad
Hur fungerar det här med serviceärenden som man lägger i appen? Jag har fått problem när jag ska ladda med min laddbox och bilen tar inte laddning. (Den startar laddning men jag får sen felmess om att det är för hög spänning…jag har inte testat att ladda på annan laddare….)
Jag har lagt ett ärende i appen och undrar hur det fungerar i praktiken…. Nu har jag inte panik-panik - för jag har nog med laddning för att ta mig dit jag måste i närtid - men när kan jag förvänta mig respons på mitt serviceärende?
Re: Service i appen (bms_a174)
Postat: 10 apr 2023 13:13
av Honkan
Brukar ske samma dag om det är en vardag , men annars kan man ju ringa ditt närmaste service center
Re: Service i appen (bms_a174)
Postat: 10 apr 2023 15:23
av kenjon
Jag skulle börjat med att testa en annan laddare....
Re: Service i appen (bms_a174)
Postat: 10 apr 2023 21:00
av Theodad
Jag har nu laddat på SuC - utan problem… tyder på laddboxen med andra ord….
Men konstigt att den plötsligt släpper ifrån sig ”för hög spänning”…. - en Garo btw….
Edit: rättade till suc efter påpekande…..

Re: Service i appen (bms_a174)
Postat: 10 apr 2023 21:06
av mikebike
Theodad skrev: ↑10 apr 2023 21:00
Jag har nu laddat på SC - utan problem… tyder på laddboxen med andra ord….
Men konstigt att den plötsligt släpper ifrån sig ”för hög spänning”…. - en Garo btw….
Service Center?
Om du menar SuC så innebär det direkt laddning av batteriet, ombordladdarna används inte, de används bara vid laddning från laddbox/laddstolpe.
Du skall alltså leta upp en laddstolpe, inte en laddare.
Re: Service i appen (bms_a174)
Postat: 10 apr 2023 21:26
av Theodad
Ah, ok… så det kan fortfarande vara fel på bilen… det var ju ”skönt” på sätt och vis….
Är det vilken laddbox som helst jag kan testa på då? Även de andra ”betalboxarna” som finns på stan? ….
(Shit vilken rookie jag är på detta….

)
Re: Service i appen (bms_a174)
Postat: 11 apr 2023 06:06
av mikebike
Theodad skrev: ↑10 apr 2023 21:26
Ah, ok… så det kan fortfarande vara fel på bilen… det var ju ”skönt” på sätt och vis….
Är det vilken laddbox som helst jag kan testa på då? Även de andra ”betalboxarna” som finns på stan? ….
(Shit vilken rookie jag är på detta….

)
Ja, en vanlig publik 11 kW laddstolpe. Har du fast kabel på din laddbox?
Re: Service i appen (bms_a174)
Postat: 11 apr 2023 06:48
av Theodad
Ja, fast kabel…
….tyvärr (felsökningsmässigt) är boxen i sommarstugan 16 mil bort….
Re: Service i appen (bms_a174)
Postat: 11 apr 2023 07:27
av mikebike
Bra, då är det inte fel på din Typ 2 kabel i alla fall (den lär du få använda när du laddar från en publik laddbox.)
Re: Service i appen (bms_a174)
Postat: 11 apr 2023 08:03
av MatsH
Just Garo är väl ökänd i Tesla-kretsar..
bms_a174 - problem med för hög spänning från laddboxen....
Postat: 11 apr 2023 09:05
av Theodad
Jag har läst en del om det där med Garo och det verkar som att några haft rejäla problem med dom... Men det konstiga är att min har funkat utmätkt i två år.. och även natten innan "the big breakdown" också...
... sen om man ska tro på Garos försvar så verkar det vara rätt uppblåst i forum också... Det är några Teslor som gått sönder - men enligt Garo själva så har det utretts rätt långt om varför...
Re: Service i appen (bms_a174)
Postat: 17 apr 2023 04:46
av heylua
Enligt samma åsikt är det många som klagar på kvaliteten på Garo men jag använder det och det är verkligen normalt och ganska stabilt
drift boss