Iofs har jag en success rate på 50% på icke Tesla SuC så jag kan sympatisera.Love_O skrev: ↑25 apr 2024 10:40Ja vi har ju helt klart olika upplevelser. Kört elbil i 6 år nu och i början var jag ambitiös och tyckte att svänga av för en laddare och stå där 30 minuter inte är ett problem men börjar helt klart ledsna på det och komma till trasiga laddare, laddare med kö, destinationsladdare som inte levererar eller att behöva betala abonnemang alternativt väldigt dyrt elpris. 2-3kr/kwh som det var förr var mer rimligt.Niklas Z skrev: ↑25 apr 2024 10:31Jag bor i Uppsala, så det är ofta jag åkt förbi Norrköping, ibland på väg till Öland eller Blekinge, ibland på väg vidare söderut på E4. Det finns ju hur många laddare som helst i det området.Love_O skrev: ↑25 apr 2024 10:14Bara för att en bil gör 30-40 mil motorväg betyder det långt ifrån att man kan stanna vid just 30-40 mil. Som jag nämnt tidigare. Åk från strax norr om uppsala till Norrköping ToR. Antingen stannar du och toppar i Södertälje eller letar laddare i Norrköping, eller ta lunch i Nyköping där det knappt finns laddare som är snabbare än 50kw.
Och Uppsala Norrköping t o r klarar min bil utan laddning i sommarväder. Den klarar det även i sämre väder, men är det riktigt uselt kanske jag stannar någonstans och laddar 5 min. För det ett sådant stopp finns massor av alternativ.
Nu har vi två bilar så jag väljer gärna fossil om det blir allt för bökigt.
Varför tecknar du inte abonnemang hos Tesla? Det funkar och är sällan kö.
Vad gäller priserna så är det väl så det blir. Antingen laddar du mycket och då lönar sig abonnemanget på 115:-/mån eller vad det nu är (utan bindningstid) eller så gör det inte det. Men laddar du så lite att det inte lönar sig med abonnemang så är det ju inga pengar att bråka om ändå i det stora hela.
Rimligt pris är att betala vad det kostar och så att de som driver snabbladdningsstationer faktiskt går med vinst. Annars kommer ingen vilja ha med sådana att göra...