Problem med Premium Connectivity
Postat: 07 feb 2023 08:43
Tjena!
Köpte lätt beg. MYP i Januari. Den hade premium connectivity från förra ägare aktivt. När det upphörde fick jag email och jag anmälde direkt abo på egen krita. Så i appen står att jag har prem conn för rätt Tesla. Men, när jag kom till bilen startade den om interface och menar sedan dess att jag inte har prem conn
. Jag har sedan försökt boota om, ladda ner mjukvarauppdatering men inget verkar funka för att få igång tjänsten jag betalar för. Bilen säger att koppla till wifi - jag har gjort mot egen hotspot. Men finns inga uppgraderingar att köpa etc. Jag har skickat in serviceärende men som ny Tesla-ägare har jag hittills inte mycket erfarenhet av deras svarstid.
Någon som har en idé hur jag får igång mitt premium-abo i bilen?
Inte första mjukvarubuggen jag fått uppleva med Tesla trots att man är färsk ägare. Saknar verkligen CarPlay och de appar det stödjer.
Tack!
Köpte lätt beg. MYP i Januari. Den hade premium connectivity från förra ägare aktivt. När det upphörde fick jag email och jag anmälde direkt abo på egen krita. Så i appen står att jag har prem conn för rätt Tesla. Men, när jag kom till bilen startade den om interface och menar sedan dess att jag inte har prem conn

Någon som har en idé hur jag får igång mitt premium-abo i bilen?
Inte första mjukvarubuggen jag fått uppleva med Tesla trots att man är färsk ägare. Saknar verkligen CarPlay och de appar det stödjer.
Tack!