Sida 1 av 1

Sverige tvingas till fler laddare enligt nytt EU-direktiv

Postat: 26 dec 2015 16:49
av Herr X
Bild

Ett nytt EU-direktiv, Clean Power-direktivet, kräver att EU-länderna upprättar en nationell handlingsplan för laddare, och kräver bland annat en laddplats för var 10:e elbil.

Direktivet blev ratificerat i september 2014 och är nu i kraft.

Hur går det för Sverige med implementeringen? Vem har följt upp de elbilsfientliga svenska politikerna?

http://ec.europa.eu/transport/themes/ur ... dex_en.htm

Re: Sverige tvingas till fler laddare enligt nytt EU-direkti

Postat: 26 dec 2015 18:23
av bjelkeman
The final Directive, as adopted by the European Parliament and the Council on 29 September 2014
The Member States have two years to submit their national policy frameworks. The Commission will then assess and report on those national policy frameworks in order to ensure coherence at Union level.
Så Sverige ska lämna in policy för detta nästa höst?

Re: Sverige tvingas till fler laddare enligt nytt EU-direkti

Postat: 26 dec 2015 18:24
av Nicke Nyfiken
Herr X skrev:
Bild

Ett nytt EU-direktiv, Clean Power-direktivet, kräver att EU-länderna upprättar en nationell handlingsplan för laddare, och kräver bland annat en laddplats för var 10:e elbil.

Direktivet blev ratificerat i september i år och är nu i kraft.

Hur går det för Sverige med implementeringen? Vem har följt upp de elbilsfientliga svenska politikerna?

http://ec.europa.eu/transport/themes/ur ... dex_en.htm
Det löser de lokala politikerna med några 6A schukouttag på baksidan av kommunhuset, där de kan koppla in sina kupévärmare under de kalla dagarna.

Re: Sverige tvingas till fler laddare enligt nytt EU-direkti

Postat: 26 dec 2015 18:36
av ovelundkvist
+1 :D

Re: Sverige tvingas till fler laddare enligt nytt EU-direkti

Postat: 28 dec 2015 22:20
av malkolmen
Nicke Nyfiken skrev:
Herr X skrev:
Bild

Ett nytt EU-direktiv, Clean Power-direktivet, kräver att EU-länderna upprättar en nationell handlingsplan för laddare, och kräver bland annat en laddplats för var 10:e elbil.

Direktivet blev ratificerat i september i år och är nu i kraft.

Hur går det för Sverige med implementeringen? Vem har följt upp de elbilsfientliga svenska politikerna?

http://ec.europa.eu/transport/themes/ur ... dex_en.htm
Det löser de lokala politikerna med några 6A schukouttag på baksidan av kommunhuset, där de kan koppla in sina kupévärmare under de kalla dagarna.
Haha, tänkte just det!


Skickat från min iPhone med Tapatalk