VW ID.7

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14570
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW ID.7

Inlägg av taliz »

Sportbilsentusiasten skrev: 29 mar 2024 17:20
Earplugged skrev: 25 mar 2024 20:21
SwedishAdvocate skrev: 25 mar 2024 19:32
Nya Passat lanserades i princip samtidigt som ID.7 Tourer. Tycker Passaten har snyggare instrumentering än ID.7. Ratten har dessutom riktiga knappar.

Vad är poängen med att ha olika interiörer i Passat och ID.7? Det hade väl blivit betydligt billigare för VW om de istället använt samma interiör – eller?

Och så undrar folk varför elbilar inte säljer... Jag tror ju inte direkt det hjälper när det är B-laget som har fått ta hand om elversionens formgivning...

Bild
Bild
Ja Passaten känns klart mycket snyggare och mer premium både på in och utsidan, märkligt tänkt.
Ja det tycker jag med.
Gillade heller inte hur ID.7 var att köra.
Samma problem med nya Tiguan vs ID4. Bättre bil för 200k lägre pris.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
caan
elbilist
Inlägg: 2
Blev medlem: 24 jan 2020 06:09

Re: VW ID.7

Inlägg av caan »

Jag behöver hjälp att välja, pengarna räcker inte till allt :) Ska jag välja exteriörpaket med DCC och akustik-rutor (hur stor skillnad gör de rutorna) eller interiörpaket med HarmanKardon stereo, ventilerade säten och värme/sidoairbag i baksätet (två barn åker där)?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14570
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW ID.7

Inlägg av taliz »

caan skrev: 28 apr 2024 17:46
Jag behöver hjälp att välja, pengarna räcker inte till allt :) Ska jag välja exteriörpaket med DCC och akustik-rutor (hur stor skillnad gör de rutorna) eller interiörpaket med HarmanKardon stereo, ventilerade säten och värme/sidoairbag i baksätet (två barn åker där)?
Hur mkt har du prutat?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
caan
elbilist
Inlägg: 2
Blev medlem: 24 jan 2020 06:09

Re: VW ID.7

Inlägg av caan »

taliz skrev: 28 apr 2024 17:52


Hur mkt har du prutat?
Det verkar ju vara helt omöjligt att pruta numera… annars borde det ju gått att få med ett av paketen på köpet.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5569
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: VW ID.7

Inlägg av SwedishAdvocate »

caan skrev: 28 apr 2024 17:46
Jag behöver hjälp att välja, pengarna räcker inte till allt :) Ska jag välja exteriörpaket med DCC och akustik-rutor (hur stor skillnad gör de rutorna) eller interiörpaket med HarmanKardon stereo, ventilerade säten och värme/sidoairbag i baksätet (två barn åker där)?
Går väl att bygga ett rätt bra 'case' för sidoairbagsen bak tänker jag.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Sportbilsentusiasten
Inlägg: 363
Blev medlem: 31 okt 2023 06:41

Re: VW ID.7

Inlägg av Sportbilsentusiasten »

caan skrev: 28 apr 2024 17:46
Jag behöver hjälp att välja, pengarna räcker inte till allt :) Ska jag välja exteriörpaket med DCC och akustik-rutor (hur stor skillnad gör de rutorna) eller interiörpaket med HarmanKardon stereo, ventilerade säten och värme/sidoairbag i baksätet (två barn åker där)?
Baserat på de jämförelser jag gjorde då jag köpte min E-klass för 4år sedan; akustik-rutor och största stereon.
Men jag har inte jämfört på VW, bara på E-klass.
Ljud är viktigt för mig, så testa själv så du vet vad du prioriterar
Bilnjutare som planera köpa elbil 2024
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14570
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW ID.7

Inlägg av taliz »

caan skrev: 28 apr 2024 18:01
taliz skrev: 28 apr 2024 17:52


Hur mkt har du prutat?
Det verkar ju vara helt omöjligt att pruta numera… annars borde det ju gått att få med ett av paketen på köpet.
Bara maila något dussin handlare och se vem som ger bäst bud.
Från sida 17 i denna tråd(detta är alltså "edition" som har en del paket):
Bild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Skriv svar