Laga stenskott i glastak
Postat: 05 jul 2022 09:37
Någon som vet var man kan få lagat ett stenskott i glastaket? Besökte CarGlass men de vägrade laga det med motiveringen att det kan spricka under lagningen och då kan de inte byta tak.
Vad jag kan läsa mig till så vill dom inte göra det då dom inte kan byta glastaket om det spricker. Det är väl en ganska bra motivering kan jag tycka? Själv skulle jag bli ganska less om någon spräcker hela taket och sen inte kan byta det.Mr_Ewing skrev:Konstigt - jag har lagat flera vindrutor och de säger till innan att om det spricker vid lagning så är det på egen risk.
Vad skulle skillnaden vara på ett tak?
Det är väl bara att prova - spricker det så spricker det annars är det en WIN.
Trist inställning och det lär ju finnas en hel del affärer att göra med tanke på antalet glastak på Teslor som åker runt på vägarna.xrayspex skrev:Jag fick lite känslan av att de inte ville ha med Tesla att göra överhuvudtaget.
Spännande, så de är oroliga att en elbil ska börja brinna i en verkstad med eventuell lättantändlig luft/gas. Men en fossilbil som slår gnistor och bokstavligt talat exploderar flera gånger per minut är ingen faraMr_Ewing skrev:Trist inställning och det lär ju finnas en hel del affärer att göra med tanke på antalet glastak på Teslor som åker runt på vägarna.xrayspex skrev:Jag fick lite känslan av att de inte ville ha med Tesla att göra överhuvudtaget.
Och jag tycker ändå att man kan låta kunden avgöra om de vill ta risken eller inte - oavsett om de kan byta taket eller inte.
Helt orelaterat - men jag skulle lämna in min i3 på samma ställe som jag lämnat in mina tidigare bilar för att åtgärda lite små lackskador
De ville inte ta sig an i3:an med motiveringen att det kunde börja brinna i lackverkstan... Facepalm - dumstrut - Gonatt.
Och har en tank med 70 liter bensin.ErikHallq skrev:Spännande, så de är oroliga att en elbil ska börja brinna i en verkstad med eventuell lättantändlig luft/gas. Men en fossilbil som slår gnistor och bokstavligt talat exploderar flera gånger per minut är ingen faraMr_Ewing skrev:Trist inställning och det lär ju finnas en hel del affärer att göra med tanke på antalet glastak på Teslor som åker runt på vägarna.xrayspex skrev:Jag fick lite känslan av att de inte ville ha med Tesla att göra överhuvudtaget.
Och jag tycker ändå att man kan låta kunden avgöra om de vill ta risken eller inte - oavsett om de kan byta taket eller inte.
Helt orelaterat - men jag skulle lämna in min i3 på samma ställe som jag lämnat in mina tidigare bilar för att åtgärda lite små lackskador
De ville inte ta sig an i3:an med motiveringen att det kunde börja brinna i lackverkstan... Facepalm - dumstrut - Gonatt.
Får man lov och fråga vad glasbytet kostar på Werksta? Själv fick jag betala 13328 hos Tesla i MalmöErikHallq skrev:Jag fick det lagat på ryds i hägersten, precis som andra sa, på egen risk. Dessutom gäller ingen glasförsäkring, så blev 900kr istället för gratis. Men billigare än vagnskadegaranti.
Blev halvbra gjort. Blev en vit prick där de borrade tyvärr.
Fick stenskott ca 6 månader senare där taket sprack på en gång, så nu ska glaset bytas, dock av Werksta i Danderyd
Vet inte ännu, jag hoppas på merTesla_Lund skrev:Får man lov och fråga vad glasbytet kostar på Werksta? Själv fick jag betala 13328 hos Tesla i MalmöErikHallq skrev:Jag fick det lagat på ryds i hägersten, precis som andra sa, på egen risk. Dessutom gäller ingen glasförsäkring, så blev 900kr istället för gratis. Men billigare än vagnskadegaranti.
Blev halvbra gjort. Blev en vit prick där de borrade tyvärr.
Fick stenskott ca 6 månader senare där taket sprack på en gång, så nu ska glaset bytas, dock av Werksta i Danderyd