Sida 1 av 1
Hur räknas effekt i P85?
Postat: 08 nov 2015 21:53
av Leo
Dum fråga men när någon numera frågar mig om effekten i min bil som inte säljs längre jämfört med de Tesla som säljs idag. Vad svarar man? 94hk i regbeviset för kontinuerlig effekt, 421hk (310kW)som det skrevs tidigare i en massa försäljningsmaterial, 476hk (350kW) som (de 421hk anges) enligt "nyare" sätt att räkna vad som nu menas med det eller 430-435hk (315-320kW) som syns på effektmätaren???
Re: Hur räknas effekt i P85?
Postat: 09 nov 2015 00:04
av TiborBlomhall
Du kan ju alltid svara som Rolls Royce: "tillräcklig"
Re: Hur räknas effekt i P85?
Postat: 09 nov 2015 00:07
av e5m1r
Leo skrev:Dum fråga men när någon numera frågar mig om effekten i min bil som inte säljs längre jämfört med de Tesla som säljs idag. Vad svarar man? 94hk i regbeviset för kontinuerlig effekt, 421hk (310kW)som det skrevs tidigare i en massa försäljningsmaterial, 476hk (350kW) som (de 421hk anges) enligt "nyare" sätt att räkna vad som nu menas med det eller 430-435hk (315-320kW) som syns på effektmätaren???
Hej!
Tror att HK stämde mycket bättre innan, det är dual motor som har ställt till det i beräkningen.
Om man tittar på hur det ser ut att en vanlig 85 har 373hk med standard motor (382hk) preformance motor har högre effekt men då batteriet är samma så har jag räknat att ca 50hk mer kan du få ur preformace motor p.g.a. att batteriet kan bara leverera så mycket ström.....
Detta skulle då innebära 423hk för din gamla p85
Re: Hur räknas effekt i P85?
Postat: 09 nov 2015 10:37
av 18650
TiborBlomhall skrev:Du kan ju alltid svara som Rolls Royce: "tillräcklig"
Det är ett betydligt bättre svar. Hästkrafter säger ju ingenting, så man fotar in den helt odugliga enheten vridmoment. Då tror folk, i synnerhet raggare att de vet vad det handlar om. Men så är inte fallet.
P85D går så in i helvete med bara 400hk. So be it.