13 elbilar under 3.000kr i månaden
Postat: 05 okt 2021 01:25
Edit…Zalman3 skrev:
Snittet i Sverige 2020 var 1100 mil.R_Edvinsson skrev:70-110:-/mil i leasing + drivmedel.Zalman3 skrev:
Visst är det smidigt med egen bil men för dessa kunder blir det ju nästan ohållbart att ta bilen till affären och handla.
Hur kommer du fram till dom siffrorna?R_Edvinsson skrev:70-110:-/mil i leasing + drivmedel.
Visst är det smidigt med egen bil men för dessa kunder blir det ju nästan ohållbart att ta bilen till affären och handla.
R_Edvinsson skrev:70-110:-/mil i leasing + drivmedel.Zalman3 skrev:
Visst är det smidigt med egen bil men för dessa kunder blir det ju nästan ohållbart att ta bilen till affären och handla.
Min ekvation fastnade inte riktigt så det delades aldrig på 3år.fth skrev:Hur kommer du fram till dom siffrorna?R_Edvinsson skrev:70-110:-/mil i leasing + drivmedel.
Visst är det smidigt med egen bil men för dessa kunder blir det ju nästan ohållbart att ta bilen till affären och handla.
Jag får det till 24-36:-/mil i leasing![]()
/fth
Är det något du tvivlar över eller vill du ha källa bara för att?Teslaspolen skrev:Källa på skärmdumpen?
Det är väl bättre att TS lägger till källan i början för inte att skapa onödiga missförstånd.Eldsig skrev:Är det något du tvivlar över eller vill du ha källa bara för att?Teslaspolen skrev:Källa på skärmdumpen?
Högst dagsfärska priser när det gäller leasing, så priserna kan ju faktiskt vara både högre eller lägre än dagen efter tabellen sattes samman...
Jag misstänker dock att Zalman fått den från Teknikens Värld.
https://teknikensvarld.se/nyheter/konsu ... per-manad/
Google is you friend.
//D
Jag tror inte Zalman skulle hitta på priser helt ur det blå, men jag läser gärna i vilket sammanhang som listan tagits fram. Alltid bra att se vart information kommer ifrån och om det kan finnas någon risk att den är vinklad eller har något syfte utöver det uppenbara.Credde skrev:Det är väl bättre att TS lägger till källan i början för inte att skapa onödiga missförstånd.Eldsig skrev:Är det något du tvivlar över eller vill du ha källa bara för att?Teslaspolen skrev:Källa på skärmdumpen?
Högst dagsfärska priser när det gäller leasing, så priserna kan ju faktiskt vara både högre eller lägre än dagen efter tabellen sattes samman...
Jag misstänker dock att Zalman fått den från Teknikens Värld.
https://teknikensvarld.se/nyheter/konsu ... per-manad/
Google is you friend.
//D
Helt omöjligt är det inte. Han kan räkna med nån kinesisk subvention som försvann förra året eller nåt också.Teslaspolen skrev:Jag tror inte Zalman skulle hitta på priser helt ur det blå...
Fast synar vi example is MG ZS EV så var det kampanjpris till 31 Augusti 2021 (eller så långt lagret räcker) Samt att det tillkommer lite avgifter på det. Så det verkar ju onekligen vara så att priserna inte stämmer längre. Att kampanjer på blocket ligger kvar är inget ovanligt för att locka in kunden för köp och sen få kunden att beställa bil som blir 1000 dyrare än vad kunden tänkt.MWall skrev:Helt omöjligt är det inte. Han kan räkna med nån kinesisk subvention som försvann förra året eller nåt också.Teslaspolen skrev:Jag tror inte Zalman skulle hitta på priser helt ur det blå...![]()
Dock finns de där priserna på blocket.se för de som är intresserade nog att titta efter.
Fast jag får samma pris fortfarande på MG:s hemsida. Har de förlängt kampanjen?Esterox skrev:Fast synar vi example is MG ZS EV så var det kampanjpris till 31 Augusti 2021 (eller så långt lagret räcker) Samt att det tillkommer lite avgifter på det. Så det verkar ju onekligen vara så att priserna inte stämmer längre. Att kampanjer på blocket ligger kvar är inget ovanligt för att locka in kunden för köp och sen få kunden att beställa bil som blir 1000 dyrare än vad kunden tänkt.MWall skrev:Helt omöjligt är det inte. Han kan räkna med nån kinesisk subvention som försvann förra året eller nåt också.Teslaspolen skrev:Jag tror inte Zalman skulle hitta på priser helt ur det blå...![]()
Dock finns de där priserna på blocket.se för de som är intresserade nog att titta efter.
Svårt att förlänga något när man sålt slut på allt för 2021 och inväntar 2022 och anger att denna modell kommer bli dyrare.flipmac skrev:Fast jag får samma pris fortfarande på MG:s hemsida. Har de förlängt kampanjen?Esterox skrev:Fast synar vi example is MG ZS EV så var det kampanjpris till 31 Augusti 2021 (eller så långt lagret räcker) Samt att det tillkommer lite avgifter på det. Så det verkar ju onekligen vara så att priserna inte stämmer längre. Att kampanjer på blocket ligger kvar är inget ovanligt för att locka in kunden för köp och sen få kunden att beställa bil som blir 1000 dyrare än vad kunden tänkt.MWall skrev:Helt omöjligt är det inte. Han kan räkna med nån kinesisk subvention som försvann förra året eller nåt också.Teslaspolen skrev:Jag tror inte Zalman skulle hitta på priser helt ur det blå...![]()
Dock finns de där priserna på blocket.se för de som är intresserade nog att titta efter.
Flera av avtalen är på 1 år. T.ex BMW i3S i listan.RagWal skrev:Med räkneyxa: Ett leasingavtal som kostar 3000SEK/mån i 36 mån på en bil som kostar 450kSEK ger utan krusiduller ett restvärde på 76%.
Är det rimlig business? Tycker det verkar rätt desperata kalkyler.
En leasingbil kommer inte alls orimligt stå på 100% laddning år ut och år in. Jag skulle inte vilja köpa en sån.
RagWal skrev:Med räkneyxa: Ett leasingavtal som kostar 3000SEK/mån i 36 mån på en bil som kostar 450kSEK ger utan krusiduller ett restvärde på 76%.
Är det rimlig business? Tycker det verkar rätt desperata kalkyler.
En leasingbil kommer inte alls orimligt stå på 100% laddning år ut och år in. Jag skulle inte vilja köpa en sån.
"Klyscha" och "Folk" vet jag inte, men jag har ett exempel från den verkliga verkligheten. Utanför gemene mans kunskapsområde och alldeles säkert inget unikt. Kan tänka mig att det inte tas som "onormalt slitage" vid återlämnandet om den stått på 100% laddning ca 99% av leasingtiden.MWall skrev:RagWal skrev:Med räkneyxa: Ett leasingavtal som kostar 3000SEK/mån i 36 mån på en bil som kostar 450kSEK ger utan krusiduller ett restvärde på 76%.
Är det rimlig business? Tycker det verkar rätt desperata kalkyler.
En leasingbil kommer inte alls orimligt stå på 100% laddning år ut och år in. Jag skulle inte vilja köpa en sån.
Och så det här gamla slitna klyschan om att folk inte sköter om saker som de hyr. Är folk verkligen sådana?
Nej, det undrar jag också, jag hör också ofta skräckhistorier om hur leasingföretag granskar lacken med lupp för att hitta tillräckligt många stenskott för att kunna skinna kunderna när dom lämnar tillbaka bilarna, men det kanske också bara är klyschor?MWall skrev:Och så det här gamla slitna klyschan om att folk inte sköter om saker som de hyr. Är folk verkligen sådana?
RagWal skrev:"Klyscha" och "Folk" vet jag inte, men jag har ett exempel från den verkliga verkligheten. Utanför gemene mans kunskapsområde och alldeles säkert inget unikt. Kan tänka mig att det inte tas som "onormalt slitage" vid återlämnandet om den stått på 100% laddning ca 99% av leasingtiden.MWall skrev:RagWal skrev:Med räkneyxa: Ett leasingavtal som kostar 3000SEK/mån i 36 mån på en bil som kostar 450kSEK ger utan krusiduller ett restvärde på 76%.
Är det rimlig business? Tycker det verkar rätt desperata kalkyler.
En leasingbil kommer inte alls orimligt stå på 100% laddning år ut och år in. Jag skulle inte vilja köpa en sån.
Och så det här gamla slitna klyschan om att folk inte sköter om saker som de hyr. Är folk verkligen sådana?
fth skrev:Nej, det undrar jag också, jag hör också ofta skräckhistorier om hur leasingföretag granskar lacken med lupp för att hitta tillräckligt många stenskott för att kunna skinna kunderna när dom lämnar tillbaka bilarna, men det kanske också bara är klyschor?MWall skrev:Och så det här gamla slitna klyschan om att folk inte sköter om saker som de hyr. Är folk verkligen sådana?
Annars borde just batteri-degradering vara en av de viktigaste faktorerna för leasing-företagen att kontrollera, under förutsättning att det är något som kunden kan påverka, t.ex. genom att inte utnyttja "ändlägen" 0% och 100% på batteriet.
/fth