Långsam laddning Model S V3-laddare
Postat: 02 okt 2021 14:26
Har ägt en Model S 85 2014 sedan fram till för 2 år(efter 9000 mil) sedan då jag bytte den till en Model X. Min gamla S har jag varit belåten med mest pga en enastående hantering av de fel som uppstod från Teslas sida. Bilen lämnades alltid tillbaka nytvättad ut- och invändigt och en ersättningsbil fanns alltid till hands - alltid en annan Tesla. Det var då jag fick prova en X för första gången. Jag tror att min S har haft alla standardfel utan läckage från takluckan.
Har sålt bilen vidare i familjen. Under någon uppdatering har laddningshastigheten sjunkit vilket inte är tråkigt på långresa. Bilen har gått alldeles perfekt under de sista två åren och långsam laddning märktes inte förrän i våras när det var dags för en långresa. Jo laddluckan är lite trög men det går alltid att öppna inifrån. Och sedan V3 laddarna som inte fungerar på dessa tidiga S. Men det kan Tesla uppenbart bygga om. Att kunna ha tilltång till Teslas V3-laddare kommer att bli viktigare med åldrande bil. Var ute och provade bilen för ett par dagar sedan och den tyst och vibrationsfri. Men batteriet är original och tillgänglig energi är ca 70 kWh efter 13000 mil. Så bilen har åldrats med värdighet. Den har blivit bättre med åldern med laddhastigheten som undantag.
Läste någon gång i somras att Teslaägare i Norge med tidiga MS stämt Tesla i Norge. Och Tesla blev dömda att kompensera ägarna med över 100000 kr därför att bilen inte var lika "användbar" pga plötsligt uppkommen långsam laddning. Har det hänt något i Sverige avseende kompensation till ägarna? Inte sett något. Det har varit väldigt tyst från Norge också tycker jag.
Har någon av er låtit bygga om en Tesla Model S för att bilen ska kunna ladda på V3-supercharger? Hur har det fungerat? Fick en adapter (Typ2 till CCS) levererad till min X och den är rätt trög att koppla loss. Erfarenheter?
Har sålt bilen vidare i familjen. Under någon uppdatering har laddningshastigheten sjunkit vilket inte är tråkigt på långresa. Bilen har gått alldeles perfekt under de sista två åren och långsam laddning märktes inte förrän i våras när det var dags för en långresa. Jo laddluckan är lite trög men det går alltid att öppna inifrån. Och sedan V3 laddarna som inte fungerar på dessa tidiga S. Men det kan Tesla uppenbart bygga om. Att kunna ha tilltång till Teslas V3-laddare kommer att bli viktigare med åldrande bil. Var ute och provade bilen för ett par dagar sedan och den tyst och vibrationsfri. Men batteriet är original och tillgänglig energi är ca 70 kWh efter 13000 mil. Så bilen har åldrats med värdighet. Den har blivit bättre med åldern med laddhastigheten som undantag.
Läste någon gång i somras att Teslaägare i Norge med tidiga MS stämt Tesla i Norge. Och Tesla blev dömda att kompensera ägarna med över 100000 kr därför att bilen inte var lika "användbar" pga plötsligt uppkommen långsam laddning. Har det hänt något i Sverige avseende kompensation till ägarna? Inte sett något. Det har varit väldigt tyst från Norge också tycker jag.
Har någon av er låtit bygga om en Tesla Model S för att bilen ska kunna ladda på V3-supercharger? Hur har det fungerat? Fick en adapter (Typ2 till CCS) levererad till min X och den är rätt trög att koppla loss. Erfarenheter?