Honda Prologue electric SUV
Postat: 24 sep 2021 00:51
https://www.greencarreports.com/news/11 ... l-us-sales
Report: Honda Prologue electric SUV planned for 70,000 annual US sales.
https://www.greencarreports.com/news/11 ... l-us-sales
Report: Honda Prologue electric SUV planned for 70,000 annual US sales.
https://insideevs.com/news/614671/honda ... ctric-suv/
Honda Fully Unveils 2024 Prologue, Its First-Ever Electric SUV.
The midsize SUV adopts "Neo-Rugged" styling with clean and simple surfaces; details on the GM-sourced Ultium powertrains to come later.
Honda says the Prologue will complement its light truck lineup as it will be positioned above the CR-V and alongside the Passport, offering generous passenger and cargo space.
The electric SUV has a wheelbase of 121.8 inches (3,093 millimeters)—identical with the Cadillac Lyriq and Chevrolet Blazer EV—and is about 8 in (203 mm) longer and 5 in (127 mm)
wider than the all-new 2023 Honda CR-V.
The exact dimensions are 192 inches (4,876 millimeters) in length, 78.3 in (1,988 mm) in width and 64.7 in (1,643 mm) in height. For comparison,
the Cadillac Lyriq is slightly longer at 196.7 in (4,996 mm) and the Blazer EV is about 194-in (4,927-mm) long. The cabin is said to offer ample space for passengers and cargo,
although Honda does not provide details.
Personligen har jag extremt svårt för allt som är SUV/Crossover. Tycker kombi som formfaktor är brutalt överlägsen pga av mindre materialåtgång vid produktion, lägre energiåtgång under bilens hela livscykel samt mindre däckslitage av däck som inte är onödigt stora. Men det här håller ju varken dagens konsumenter eller bilindustri med om...tslaqqq skrev:Planerad försäljning - snacka om drömma högt. Planerad tillverkning kanske hade varit mer korrekt beskriven dröm.
Håller med. Tråkig trend bland konsumenter (och som är det som bilindustrin rättar sig efter). Även lägre energiåtgång pga. mindre turbulens när bilen ligger närmare vägen.SwedishAdvocate skrev:Personligen har jag extremt svårt för allt som är SUV/Crossover. Tycker kombi som formfaktor är brutalt överlägsen pga av mindre materialåtgång vid produktion, lägre energiåtgång under bilens hela livscykel samt mindre däckslitage av däck som inte är onödigt stora. Men det här håller ju varken dagens konsumenter eller bilindustri med om...tslaqqq skrev:Planerad försäljning - snacka om drömma högt. Planerad tillverkning kanske hade varit mer korrekt beskriven dröm.