Model S till salu på KVD
Postat: 22 okt 2015 23:44
Vad jag vet den första som har hittat vägen till KVD. Blir intressant att se var den hamnar, både prismässigt och geografiskt...
verkar som servicehistorik och instruktionsbok ær samma grej i deras værld. Instruktionsboken har ju alla Tesla med sig på skærmen, servicehistoriken får man från Tesla. Tråkigt om nån potentiell køpare inte vet detta och tror att någon førsøker dølja nåt eller inte utført service.TiborBlomhall skrev:Den är visst automatväxlad och saknar instruktionsbok
https://www.kvd.se/auktion/personbil/Te ... 7hk/665997
ræcker nog inte att bara byta løsenord. Inne i MyTesla, står ju all information om dig, din adress etc. Den ska inte stå dær nær den nye ægaren loggar in.Bod skrev:Kanske galet ute, men behöver Tesla göra något. My Tesla är ju knutet till bilen mer än ägaren. När ägarbytet sker, ger säljaren lösenordet till den Nye ägaren, vilken ladder ner applikationerna, loggar in och byter lösenord. När man kontaktar support är det vin-numret som efterfrågas inte ägarens uppgifter.
Sedan kan det ju vara bra att anmäla ägarbytet till Tesla av andra skäl.
vilket nya teknikpaket? det har væl ændrats ganska många gånger den senaste tiden. Om du tænker på autopilot, så har den det, men antar att du menar nåt annat? Om du tænker på elektrisk baklucka, så ser det ut som den har det, men det hade væl alla 2014?Datordoktorn skrev:Har den där bilen det nya teknikpaketet som jag så hett eftertraktar? Lyckas inte riktigt tolka ut det på bilderna.
så længe du kan se radarn nere i kofångaren så har den all HW till autopilot.Datordoktorn skrev:Jag tänkte enbart på de sensorer som behövs för autopiloten. Finns det flera varianter av det också så man riskerar att köpa en av de första och få någon slags begränsad ap?
Elbakluckan flyttades ju över till interiörpaketet, obegripligt nog, men det var ju betydligt senare.
Kontot är ju mitt konto, registrerat på min e-mail. Det ska jag inte ge bort till någon annan - jag kanske redan köpt en ny Tesla som är knuten till det kontot, eller har massa kredit från referrals liggande på kontot. När man säljer en Tesla privat så kontaktar man helt enkelt Tesla när man sålt den, så för de över bilen till den nya ägarens MyTesla-konto. Jag undrade bara lite kort om KVD visste detta och kan hantera scenariot. Annars får de väl kontakta den förre ägaren och se till så det blir gjort.Bod skrev:Kanske galet ute, men behöver Tesla göra något. My Tesla är ju knutet till bilen mer än ägaren. När ägarbytet sker, ger säljaren lösenordet till den Nye ägaren, vilken ladder ner applikationerna, loggar in och byter lösenord. När man kontaktar support är det vin-numret som efterfrågas inte ägarens uppgifter.
Sedan kan det ju vara bra att anmäla ägarbytet till Tesla av andra skäl.
Om det stämmer "adaptiv farthållare" som det står, så har den autopilothårdvara (och även aktiverat).Datordoktorn skrev:Har den där bilen det nya teknikpaketet som jag så hett eftertraktar? Lyckas inte riktigt tolka ut det på bilderna.
Servicehistorik och instruktionsbok är pappersböcker i deras värld.HelectriC skrev:verkar som servicehistorik och instruktionsbok ær samma grej i deras værld. Instruktionsboken har ju alla Tesla med sig på skærmen, servicehistoriken får man från Tesla. Tråkigt om nån potentiell køpare inte vet detta och tror att någon førsøker dølja nåt eller inte utført service.TiborBlomhall skrev:Den är visst automatväxlad och saknar instruktionsbok
https://www.kvd.se/auktion/personbil/Te ... 7hk/665997
Tittar man på första bilden de har på den så har bilen både radarn under stötfångaren och kameran vid backspegeln, så ja, den har behövlig hårdvara för autopilot på plats.Datordoktorn skrev:Har den där bilen det nya teknikpaketet som jag så hett eftertraktar? Lyckas inte riktigt tolka ut det på bilderna.
Fast det måste de stött på tidigare. Många andra har gått över till elektronisk servicebok. Min A6:a från 2013 hade det. Den sålde jag faktiskt på KVD, men jag minns inte vad det stod om serviceboken i annonsen.TiborBlomhall skrev:Servicehistorik och instruktionsbok är pappersböcker i deras värld.HelectriC skrev:verkar som servicehistorik och instruktionsbok ær samma grej i deras værld. Instruktionsboken har ju alla Tesla med sig på skærmen, servicehistoriken får man från Tesla. Tråkigt om nån potentiell køpare inte vet detta och tror att någon førsøker dølja nåt eller inte utført service.TiborBlomhall skrev:Den är visst automatväxlad och saknar instruktionsbok
https://www.kvd.se/auktion/personbil/Te ... 7hk/665997
Att en tillverkare skulle ha elektroniska sådana är inte i deras värld - ännu
Hade exakt samma reflektion! Givetvis är bilen ett bruksföremål men min Tesla som är drygt ett och ett halvt år ser betydligt bättre ut och då står den mer aller mindre alltid utomhus, körs väldigt mycket på motorväg och i stadstrafik.Strandnet skrev:Ursäkta men hur kör folk? Hur kan den vara så repig och kantstött?
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Oj oj oj... det där är ingenting. Ni skulle sett frugans Audi A6 när den var ett år gammal. Ingen vacker synDan skrev:Hade exakt samma reflektion! Givetvis är bilen ett bruksföremål men min Tesla som är drygt ett och ett halvt år ser betydligt bättre ut och då står den mer aller mindre alltid utomhus, körs väldigt mycket på motorväg och i stadstrafik.Strandnet skrev:Ursäkta men hur kör folk? Hur kan den vara så repig och kantstött?
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Det står även att den har adaptiv farthållare så man kan vara säker på att det nödvändiga finns.TiborBlomhall skrev:Tittar man på första bilden de har på den så har bilen både radarn under stötfångaren och kameran vid backspegeln, så ja, den har behövlig hårdvara för autopilot på plats.Datordoktorn skrev:Har den där bilen det nya teknikpaketet som jag så hett eftertraktar? Lyckas inte riktigt tolka ut det på bilderna.
Dessutom står det att den är tillverkad 201410 - hårdvaran infördes i September det året.
Ja men köper man en bil som kostar som en stor villa i Dalarna så skulle iaf jag ta det försiktigt och ta ut svängarna, parkera på en parkering som inte man riskerar att få upp bildörren.Dan skrev:Hade exakt samma reflektion! Givetvis är bilen ett bruksföremål men min Tesla som är drygt ett och ett halvt år ser betydligt bättre ut och då står den mer aller mindre alltid utomhus, körs väldigt mycket på motorväg och i stadstrafik.Strandnet skrev:Ursäkta men hur kör folk? Hur kan den vara så repig och kantstött?
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk