Sida 1 av 1
Betalinfo.
Postat: 09 sep 2021 10:47
av tonisod
Varför vill Tesla ha uppdaterad betalinfo när jag har gratis supercharger?
Någon som vet?
Re: Betalinfo.
Postat: 09 sep 2021 10:50
av Tobbelibobbe
Trängselavgift?
Re: Betalinfo.
Postat: 09 sep 2021 10:53
av lawgiver
...och varför kommer frågan via mail istället för i Inkorgen i Appen.....märkligt.
Re: Betalinfo.
Postat: 09 sep 2021 11:03
av tonisod
Aha, trängselavgift makes sense.
Tack!
Re: Betalinfo.
Postat: 09 sep 2021 11:07
av jonasl
Alla verkar ha fått mailet, det måste ha gått ut av misstag. Jag laddade på SuC och debiterades för några dagar sen bara och då fungerade det utmärkt.
Re: Betalinfo.
Postat: 09 sep 2021 11:14
av HX100
Japp vi fick mailet också men har inte laddat på SUC. Inga problem med kort eller felmeddelanden i app eller konto
Re: Betalinfo.
Postat: 09 sep 2021 11:34
av rollo
Så här står det om kontot: "Om du har några tvivel om en begäran eller något slags kommunikation, eller till och med om du bara behöver uppdatera dina uppgifter hos Tesla ska du kontakta Tesla direkt."
Nu är ju frågan, hur kontaktar man Tesla direkt?

Re: Betalinfo.
Postat: 09 sep 2021 11:37
av AAKEE
rollo skrev:Så här står det om kontot: "Om du har några tvivel om en begäran eller något slags kommunikation, eller till och med om du bara behöver uppdatera dina uppgifter hos Tesla ska du kontakta Tesla direkt."
Nu är ju frågan, hur kontaktar man Tesla direkt?

Lyckas man kontakta Tesla direkt torde man börja misstänka något

Re: Betalinfo.
Postat: 09 sep 2021 12:51
av Coolio
Även jag har fått mailet. Gå in via webbläsaren till ditt tesla konto utan att trycka på länk i mail. Där kan du hantera eventuella frågor kring betalning.
Re: Betalinfo.
Postat: 09 sep 2021 13:31
av avtryck
Jag kontaktade dem och fick följande svar:
Thank you for contacting us,
Please note that the email that you have received is not regarding adding credit card, it is regarding adding billing information to your profile, personal billing information/business billing information.
This can be done on your profile on tesla.com. If you have already added this, you can disregard the email that was sent out.
Have a nice day,
Best Regards
Tesla Support Team
https://www.tesla.com.support/account-support
-----
Hej,
Jag har fått ett mail av er med följande innehåll: VIN: 5YJxxxxxxxxxxxx51
Ditt Tesla‑konto har ofullständig information för betalning av laddning.
Mitt kreditkort fungerar fint, siffrorna finns inlagda och det har fungerat bra såhär långt. Vad tror ni är problemet?
Med vänlig hälsning,
-Jimmy
Flera eller några av er kanske inte heller har en ifylld adress?
-Jimmy
Re: Betalinfo.
Postat: 09 sep 2021 21:46
av Coolio
Det enda jag kunde se var att nu fanns det möjlighet lägga till tvåstegsautentisering för inlogg till kontot.
I övrigt såg det ok ut och laddning har fungerat.
Re: Betalinfo.
Postat: 10 sep 2021 11:18
av Viper
Min profil är uppdaterad med korrekt hemadress etc, enda jag saknar är "Payment method", har inte lagt in något betalkort där eftersom jag inte har behövt det. Bilen har gratis supercharging.
Tesla får fortsätta tjata om det nu skulle vara betalkort, men enligt svaret ifrån Tesla ovan så handlar det ju inte om det ...
Re: Betalinfo.
Postat: 10 sep 2021 11:28
av mikebike
Viper skrev:Min profil är uppdaterad med korrekt hemadress etc, enda jag saknar är "Payment method", har inte lagt in något betalkort där eftersom jag inte har behövt det. Bilen har gratis supercharging.
Tesla får fortsätta tjata om det nu skulle vara betalkort, men enligt svaret ifrån Tesla ovan så handlar det ju inte om det ...
Du måste ha betalkort inlagt för att Tesla skall kunna ta betalt för trängselavgift om du står för länge på SuC