Teslakontot
Postat: 05 aug 2021 18:41
Hej
Fick ut min M3:a i dec 2020.
Det är en tjänstebil via Volvofinans.
När jag besökte Tesla Malmö sa de ” lägg upp ett konto och beställ bilen om du vill ha den i tid och RN nr ger du Volvofinans” gjorde så och Volvo beställde en bil med felstavad mailadress och nytt RN. Det tog 6 veckor att få appen att fungera efter att jag hade fått min bil pga av den felaktiga mailadressen. Det fungerade bra även om jag inte såg min bil på Teslakontot via pc. Ända tills mitt kreditkort blev förnyat. Då sa bilen ”ingen SC” ändrade mitt korts data 2ggr, men utan framgång… sitter med en bil som inte är betald på mitt riktiga konto. Och min riktiga bil på ett konto där mailadressen är felstavad och som jag inte kommer åt eftersom min riktiga mailadress redan är använd. Supporten skickar mig support-sales/sales/support och support emea anger att maiboxen inte kollas….. vad €^*€# gör man????
Skall på road trip snart och behöver ladda.
Tips?
Fick ut min M3:a i dec 2020.
Det är en tjänstebil via Volvofinans.
När jag besökte Tesla Malmö sa de ” lägg upp ett konto och beställ bilen om du vill ha den i tid och RN nr ger du Volvofinans” gjorde så och Volvo beställde en bil med felstavad mailadress och nytt RN. Det tog 6 veckor att få appen att fungera efter att jag hade fått min bil pga av den felaktiga mailadressen. Det fungerade bra även om jag inte såg min bil på Teslakontot via pc. Ända tills mitt kreditkort blev förnyat. Då sa bilen ”ingen SC” ändrade mitt korts data 2ggr, men utan framgång… sitter med en bil som inte är betald på mitt riktiga konto. Och min riktiga bil på ett konto där mailadressen är felstavad och som jag inte kommer åt eftersom min riktiga mailadress redan är använd. Supporten skickar mig support-sales/sales/support och support emea anger att maiboxen inte kollas….. vad €^*€# gör man????
Skall på road trip snart och behöver ladda.
Tips?