Sida 1 av 1

Försäljningsstatistik Juli EV Kina (kinesiska) + BYD Han

Postat: 02 aug 2021 21:13
av spacecoin
Li Auto: 8,589 (+11.4% MoM, +251.3% YoY); 38,743 YTD
Xpeng: 8,040 (+22%, +228%); 38,778
NIO: 7,931 (-2%, +125%); 49,887
NETA: 6,011 (+17%, +392%); 27,115
LeapMotor: 4,404 (+12%, +666%); 17,449

Bifogar även en plansch för BYD:s Model 3-utmanare "Han" (Standard Range luxury version with 506 km NEDC range. Deliveries start September, 209800 yuan, eller 280kSEK efter statsbidrag):
byd.jpeg

Re: Försäljningsstatistik Juli EV Kina (kinesiska)

Postat: 02 aug 2021 21:24
av Zalman3
spacecoin skrev:
Li Auto: 8,589 (+11.4% MoM, +251.3% YoY); 38,743 YTD
Xpeng: 8,040 (+22%, +228%); 38,778
NIO: 7,931 (-2%, +125%); 49,887
NETA: 6,011 (+17%, +392%); 27,115
LeapMotor: 4,404 (+12%, +666%); 17,449

Bifogar även en plansch för BYD:s Model 3-utmanare "Han" (Standard Range luxury version with 506 km NEDC range. Deliveries start September):
byd.jpeg
För de Europeiska biltillverkarna går det däremot inte så bra i Kina.
Kina står för ca 38% av världsmarknaden för bilar.

Re: Försäljningsstatistik Juli EV Kina (kinesiska)

Postat: 02 aug 2021 21:26
av spacecoin
Vi får väl se hur länge Tesla tuffar på. BYD Han kostar 209800 yuan och jag tror den billigaste model 3 SR är ca 10% dyrare även efter senaste prissänkningen.

Re: Försäljningsstatistik Juli EV Kina (kinesiska) + BYD Han

Postat: 02 aug 2021 21:51
av Zalman3
Xpeng P5 blir också en tuff M3 konkurrent.
Ca 30% billigare än M3.

There are six different versions of Xpeng's P5, the company's third production model, ranging from 160,000 yuan ($24,694) to 230,000 yuan.

Re: Försäljningsstatistik Juli EV Kina (kinesiska)

Postat: 02 aug 2021 22:46
av taliz
spacecoin skrev:
Vi får väl se hur länge Tesla tuffar på. BYD Han kostar 209800 yuan och jag tror den billigaste model 3 SR är ca 10% dyrare även efter senaste prissänkningen.
Kineser föredrar västerländska märken framför de inhemska.
Nog väldigt få som inte skulle betala 10% mer för en Tesla vs en BYD.