Skumt beteende med wall connector
Postat: 04 jul 2021 05:38
Vaknade av att det åskade. Såg att jag hade wifi i telefonen men inget internet. Wan-lampan på fiberdosan död, så troligen något tjall som är utom min kontroll.
Kollade om något verkade ur funktion när jag kollade runt och drog loss de dyra apparaterna men allt i sin ordning. Men så såg jag ut genom fönstret att wall connectorn var helt död. Kollade i Tesla-appen (för att se hur mycket batteri jag hade) och såg att bilen laddades. Gick ut, tryckte på knappen på laddhandsken för att låsa upp och det gjorde den. Tog ur den osv. Inga konstigheter. Tryckte igen och porten öppnades, tryckte i handsken och den började ladda igen. Helt förväntad funktionalitet men dött i led-displayen.
Pluggade loss laddningen igen, och slog av säkringen till laddningen (och kände på kabeln till wall connectorn - inte varm). Tog fram multimetern och kollade så att alla faserna hade ström vilket dom hade, alla samma styrka. Slog på säkringen igen och den ger 4 gula blink. Fungerar fortfarande att ladda bilen dock. Slog av och lät den vara av nån 15-20 min. Slog på igen och den lös grönt och jag pluggade in bilen och den började med sitt gröna flow-ljus.
Var nöjd, gjorde annat å kollade efter några minuter igen ut genom fönstret då jag ser att den slocknat, men fortfarande laddar bilen. Slår jag av och på säkringen igen säger den 4 gula blink på nytt.
4 gula blink finns inte ens med i manualen. 4 röda finns där emot...?
Har ställt den på att ladda max 7A (i bilen f.ö.).
Så, någon som haft liknande och/eller har någon idé?
Obs: jag tar upp det med internet som en "det kan ha varit något med åskan nån stans i bygden, men jag verkar inte ha påverkats av strömspik eller likandne då allt verkar fungera".
Obs 2: jag har haft den på avreseladdning och har knappt kört bilen själv pga covid-hemmakontor (men sambon har lånat den till sitt jobb). Har därför inte riktigt reflekterat över lampor i wall connectorn. Kan alltså ha varit så ett tag utan min vetskap.
Kollade om något verkade ur funktion när jag kollade runt och drog loss de dyra apparaterna men allt i sin ordning. Men så såg jag ut genom fönstret att wall connectorn var helt död. Kollade i Tesla-appen (för att se hur mycket batteri jag hade) och såg att bilen laddades. Gick ut, tryckte på knappen på laddhandsken för att låsa upp och det gjorde den. Tog ur den osv. Inga konstigheter. Tryckte igen och porten öppnades, tryckte i handsken och den började ladda igen. Helt förväntad funktionalitet men dött i led-displayen.
Pluggade loss laddningen igen, och slog av säkringen till laddningen (och kände på kabeln till wall connectorn - inte varm). Tog fram multimetern och kollade så att alla faserna hade ström vilket dom hade, alla samma styrka. Slog på säkringen igen och den ger 4 gula blink. Fungerar fortfarande att ladda bilen dock. Slog av och lät den vara av nån 15-20 min. Slog på igen och den lös grönt och jag pluggade in bilen och den började med sitt gröna flow-ljus.
Var nöjd, gjorde annat å kollade efter några minuter igen ut genom fönstret då jag ser att den slocknat, men fortfarande laddar bilen. Slår jag av och på säkringen igen säger den 4 gula blink på nytt.
4 gula blink finns inte ens med i manualen. 4 röda finns där emot...?
Har ställt den på att ladda max 7A (i bilen f.ö.).
Så, någon som haft liknande och/eller har någon idé?
Obs: jag tar upp det med internet som en "det kan ha varit något med åskan nån stans i bygden, men jag verkar inte ha påverkats av strömspik eller likandne då allt verkar fungera".
Obs 2: jag har haft den på avreseladdning och har knappt kört bilen själv pga covid-hemmakontor (men sambon har lånat den till sitt jobb). Har därför inte riktigt reflekterat över lampor i wall connectorn. Kan alltså ha varit så ett tag utan min vetskap.