Sida 1 av 1

Servicebokning i Appen

Postat: 27 jan 2021 15:20
av Hertsh
Har försökt boka en service i appen sedan drygt ett dygn tillbaka. Min fru har också testat, med samma fel.

Appen snurrar bara och efter det kommer ett felmeddelande som säger "Mobil Service är för närvarande inte tillgängligt." och sen finns inget annat att göra än att stänga fönstret.

Andra som upplevt detta? Kan man boka service på annat sätt (går uppenbarligen inte via mitt konto på hemsidan för det har jag kollat upp).


Skickat från min iPad med Tapatalk

Re: Servicebokning i Appen

Postat: 27 jan 2021 17:11
av Svenssons
Hertsh skrev:
Har försökt boka en service i appen sedan drygt ett dygn tillbaka. Min fru har också testat, med samma fel.

Appen snurrar bara och efter det kommer ett felmeddelande som säger "Mobil Service är för närvarande inte tillgängligt." och sen finns inget annat att göra än att stänga fönstret.

Andra som upplevt detta? Kan man boka service på annat sätt (går uppenbarligen inte via mitt konto på hemsidan för det har jag kollat upp).


Skickat från min iPad med Tapatalk
Vid vilket läge är det som detta meddelande kommer upp?

När man går in på Service så letar appen först efter befintliga bokningar. Därefter får man ange kategori för fel (detta avgör lite om det mobil service är möjlig eller ej misstänker jag). Därefter kan man ange kommentarer och bifoga filer. Sedan väljer man adress vilken bestämmer vilka Service Center som kan vara aktuella. Lista på Service Center kommer upp och man får efter det välja tid.

Testade detta precis nu utan problem.

Re: Servicebokning i Appen

Postat: 27 jan 2021 17:42
av Hertsh
Tack. Direkt efter click på service börjar det snurra och sen kommer felmeddelandet.

Något som är fel för mig i Teslas system då efter någon tidigare bokning eller så.

Om de bara hade ett telefonnummer så man kunde berätta för dem att man inte kan boka en service...

Re: Servicebokning i Appen

Postat: 27 jan 2021 17:45
av Svenssons
Hertsh skrev:
Om de bara hade ett telefonnummer så man kunde berätta för dem att man inte kan boka en service...
Det finns ju telefonnummer så du kan också ringa om du vill det:

https://www.tesla.com/sv_SE/findus/list/services/Sweden

+46 (0)77-588 80 36

Re: Servicebokning i Appen

Postat: 27 jan 2021 19:05
av Hertsh
Svenssons skrev:
Hertsh skrev:
Om de bara hade ett telefonnummer så man kunde berätta för dem att man inte kan boka en service...
Det finns ju telefonnummer så du kan också ringa om du vill det:

https://www.tesla.com/sv_SE/findus/list/services/Sweden

+46 (0)77-588 80 36
Ja numret finns, men försök komma fram till en verkstad. Jag har ringt och klickat mig fram till både Segeltorp o Upplands Väsby. När man gjort sista knappvalet, lägger datorn på luren. Bild

Jaja, jag har fått svar på min fråga. Detta är inte ett generellt problem utan någon gammal bokning som spökar för mig. Jag får väl helt enkelt köra till ett SC och prata med en kundmottagare om mina felkoder / problem.

Re: Servicebokning i Appen

Postat: 27 jan 2021 20:41
av leiflodde
Bokade service av bromsarna igår, först lite "snurrande" i appen men senare funkade det med bekräftelse mail och fick tid nästa vecka i Malmö :)

Re: Servicebokning i Appen

Postat: 27 jan 2021 21:06
av OlleBack
Hertsh skrev:
Svenssons skrev:
Hertsh skrev:
Om de bara hade ett telefonnummer så man kunde berätta för dem att man inte kan boka en service...
Det finns ju telefonnummer så du kan också ringa om du vill det:

https://www.tesla.com/sv_SE/findus/list/services/Sweden

+46 (0)77-588 80 36
Ja numret finns, men försök komma fram till en verkstad. Jag har ringt och klickat mig fram till både Segeltorp o Upplands Väsby. När man gjort sista knappvalet, lägger datorn på luren. Bild

Jaja, jag har fått svar på min fråga. Detta är inte ett generellt problem utan någon gammal bokning som spökar för mig. Jag får väl helt enkelt köra till ett SC och prata med en kundmottagare om mina felkoder / problem.
Testat ominstallerat appen eller rensat datan? Ifall problemet ligger i "state" på klienten. Iofs kanske mindre troligt mtp att din frus app har samma problem.

Re: Servicebokning i Appen

Postat: 27 jan 2021 22:20
av Hertsh
OlleBack skrev:
Hertsh skrev:
Svenssons skrev:
Hertsh skrev:
Om de bara hade ett telefonnummer så man kunde berätta för dem att man inte kan boka en service...
Det finns ju telefonnummer så du kan också ringa om du vill det:

https://www.tesla.com/sv_SE/findus/list/services/Sweden

+46 (0)77-588 80 36
Ja numret finns, men försök komma fram till en verkstad. Jag har ringt och klickat mig fram till både Segeltorp o Upplands Väsby. När man gjort sista knappvalet, lägger datorn på luren. Bild

Jaja, jag har fått svar på min fråga. Detta är inte ett generellt problem utan någon gammal bokning som spökar för mig. Jag får väl helt enkelt köra till ett SC och prata med en kundmottagare om mina felkoder / problem.
Testat ominstallerat appen eller rensat datan? Ifall problemet ligger i "state" på klienten. Iofs kanske mindre troligt mtp att din frus app har samma problem.
Ja, har installerat om appen. Men eftersom det är samma fel på två olika telefoner men på samma konto så måste felet ligga hos Tesla.

Re: Servicebokning i Appen

Postat: 01 feb 2021 22:53
av Hertsh
Ser på Facebook i "Tesla ägare / entusiaster"-gruppen att det är fler med detta fel.