Det beror på laddbox, din tillgängliga näteffekt och bil tillsammans.
För min box Easee (som är off-line pga. serverfel just nu

så jag tar detta från minnet, och kan inte verifiera) så tror jag att lägsta möjliga effekt är 1,4 kW och max effekt 22 kW. Tesla M3, som även jag har, har dock en ombordladdare på 11 kW. Så i praktiken är för mig kombon Easee & M3 den möjliga laddeffekten mellan 1,4 kW (lägsta möjliga) och 11 kW (högsta möjliga).
För mig är 16A även begränsning gällande max strömstyrka då det är det som kablage fram till boxen, och det som säkringen avsedd för boxen är på i mitt fall. Sedan har jag normalt detta lastbalanserat mot husets huvudsäkringar som är 25A i vårt fall. Då styrs boxen normalt till att endast ställas in på den effekt som blir över när andra saker i huset drar sin effekt. Dvs; 25A - xxA (som husets andra förbrukare drar) och avrundat till lämplig nivå, men maxtak på 16A, på varje av de tre faserna. Detta blir det som bilen kan ta maximalt. Detta för att alltid skydda huvudsäkringarna in till huset från att gå. Räcker effekten inte till för något tillräckligt att bli över på någon av faserna, så laddas bilen inte alls, utan laddning pausas fram tills att ledig effekt finns igen. När ledig effekt sedan finns för att ladda min. på någon av faserna (1-3), så återupptas laddningen av bilen automatiskt.
11 kW motsvaras av 16A trefas (det som Tesla M3 klarar max med ombordladdaren).
Just din Zappi känner jag tyvärr inte till, men det borde stå att finna i manualen eller om man googlar lite tycker jag. Hoppas att detta ändå hjälpt dig något på vägen.