Ja, jag har fått mail från Tibber om problem med Easee. Se nedan:
Hej,
Easee arbetar hårt för att få sina molntjänster igång igen efter de gick ned den 9 december klockan 15:40. Trots parallella försök har de inte lyckats få systemet att fungera fullt ännu. Som situationen är nu måste de använda helgen för att gå djupare in i sin systemarkitektur och göra ändringar i molntjänsten så att de kan återställa systemet ordentligt.
Vad betyder detta för dig som Tibber-kund?
Detta påverkar dig som Tibber-kund på det sätt att du inte har kontakt med laddboxen från Tibber-appen under denna period. Det betyder även att varken smartladdning via vår Easee power-up eller lastbalanseringen fungerar för närvarande.
Problem med huvudsäkring under laddning
Om du har problem med att huvudsäkringen överbelastas, så rekommenderar vi att du ansluter till laddboxens lokala wifi-gränssnitt och minskar laddningseffekten. Kom ihåg att bryta strömmen / säkringen till laddningsbox i 1-2 minuter så att inställningarna kan ändras. Se Easee’s användarhandbok på sidan 26 för instruktioner. Det finns även en guide på engelska från Easee kring detta här.
Blinkande ljus på laddboxen
Om du upplever blinkande lampor på laddboxen när bilen är ansluten väntar laddaren på en nyckel för att aktiveras. Då kan valfri RFID-nyckel användas för att börja ladda, till exempel ett bankkort eller passerkort.
Låst laddkabel
Om du har låst laddkabeln permanent och behöver släppa den hittar du instruktionen på detta här.
Laddningshistorik från Easee
Laddningen lagras lokalt i laddboxen och så snart molntjänsten är uppe igen kommer Easee att kunna hämta den, skicka förbrukningen till Tibber så vi kan uppdatera din historik i Tibber-appen.
Ger inte laddboxen någon ström?
Om du inte alls kan ladda, rekommenderar vi att du använder en snabbladdare eller nödladdare tills situationen är löst.
Var kan jag få uppdateringar om situationen?
Du kan använda statussidan från Easee för uppdateringar som du hittar här. Det är möjligt att registrera sig på deras statussida så att du får aviseringar så snart det finns ny information.
Om du har frågor så tveka inte att kontakta oss via chatten i Tibber-appen eller via e-post:
hello@tibber.com
Hälsningar Daniel och Tibber-teamet