Sida 1 av 1
Varför gick Tesla tillbaka till Michelin igen?
Postat: 17 nov 2020 21:55
av Prins_Phillip
De hade Continental på 21´ett tag och nu är det Michelin pilot super sport
https://shop.tesla.com/product/model-s- ... 58804-00-A
jag har redan dessa på egna fälgar och de är ju inte direkt tysta däck. Om man köper 19´får man Primacy med skum i. Antar att de MPSS man får är utan det.
Sen är de ju inte snygga de nya fälgarna men det är en annan sak

Re: Varför gick Tesla tillbaka till Michelin igen?
Postat: 17 nov 2020 21:56
av Banane
Tror det är skum i 21" också.
Re: Varför gick Tesla tillbaka till Michelin igen?
Postat: 18 nov 2020 07:51
av Niklas Z
Ljudnivån är ju inte det enda tänkbara kriteriet. Michelin Pilot Super Sport är, förutom R-däck, de bästa däck jag kört med när det gäller sportig körning. Grepp, balans, kontroll är suveränt bra. Däcken tål dessutom hård körning ovanligt bra, med mindre problem med överhettning och slitage vid riktigt hård körning. Men komfort är inte deras starkaste sida.
Re: Varför gick Tesla tillbaka till Michelin igen?
Postat: 18 nov 2020 09:44
av TiborBlomhall
Banane skrev:Tror det är skum i 21" också.
Alla T0 märkta Michelin däck har ljuddämpande skum.

Läs mer:
https://teslaclubsweden.se/specialanpas ... din-tesla/
Re: Varför gick Tesla tillbaka till Michelin igen?
Postat: 18 nov 2020 16:27
av Bjelke
Re: Varför gick Tesla tillbaka till Michelin igen?
Postat: 18 nov 2020 21:03
av Prins_Phillip
Tack då lärde man det med TO. Är det bara sommardäck det gäller?
Re: Varför gick Tesla tillbaka till Michelin igen?
Postat: 18 nov 2020 21:54
av Linkz
Det börjar bli vanligare med matta i däcken nu. Jag köpte precis Good Year dubbfritt med ljuddämparmattor i. Tror inte att de var märkta T0 dock.
Re: Varför gick Tesla tillbaka till Michelin igen?
Postat: 18 nov 2020 22:29
av Prins_Phillip
Har svårt att hitta filter för det på däcksidorna. Hur redde du ut vilka som hade det?
Re: Varför gick Tesla tillbaka till Michelin igen?
Postat: 18 nov 2020 22:52
av Linkz
Prins_Phillip skrev:Har svårt att hitta filter för det på däcksidorna. Hur redde du ut vilka som hade det?
Jag pratade med min däckhandlare. Eller rättare sagt, han ringde upp mig och berättade att nya Good Year dubbfritt fanns med matta nu.
Re: Varför gick Tesla tillbaka till Michelin igen?
Postat: 18 nov 2020 22:58
av Linkz
245/45R19 102T Goodyear ULTRAGRIP ICE 2 MS XL SCT FP Friktion
Re: Varför gick Tesla tillbaka till Michelin igen?
Postat: 18 nov 2020 23:08
av Edis
Lite fel kategori, men 3:an är ju omnämnd här också, så är det fler än jag som fick Hankook Ventus S1 evo3 på sina 19":are till sin Model 3:a i våras? Jag fick bilen i februari 2020 och däcken var dessutom tillverkade V13 2019, så nästan ett år gamla.
Blev lite förvånad över det, men har inte funderat mer på det förrän jag såg denna tråden.
Re: Varför gick Tesla tillbaka till Michelin igen?
Postat: 26 nov 2020 21:39
av Prins_Phillip
Ny long range plus uthämtad och den var continental conti silent