Sida 1 av 1
Trögt att connecta med Tesla-appen
Postat: 26 maj 2020 09:27
av Autobahn
Hej,
jag upplever det trögt att koppla upp mig på Tesla-appen, främst för att se laddningsstatus.
Det är inget fel på min iPhone 10, fullt wifi hemma men det tar endera väldigt lång tid innan bilen aktiveras i appen (indikerar "väcker") eller som i morse - ingenting händer och appen meddelar "Bilanslutningsfel".
Någon som har/haft samma problematik? Har provat att ominstallera appen men inget resultat.
Re: Trögt att connecta med Tesla-appen
Postat: 26 maj 2020 10:50
av AlexanderModelS
Har du dåligt wifi/dålig mobil uppkoppling på bilen? Det brukar bli så för mig när jag står lite för långt i från min lägenhet och därmed har wifi, men dåligt sådant.
Re: Trögt att connecta med Tesla-appen
Postat: 26 maj 2020 11:24
av KingRikard
Samma problem här, riktigt usel WiFi-antenn i bilen. Och Telias djuptäckning är också kass där vi bor, så ofta händer det att bilen inte får kontakt med något av alternativen. Backar jag in i car porten funkar det lite bättre. Värst är dock att 3G-modemet verkar kunna hänga sig ibland och inte hitta nätet igen efter några försök. Det spelar ingen roll i det läget om jag kör och parkerar jämt masten, ingen signal ändå. Det enda som hjälper då är att boota om.
Re: Trögt att connecta med Tesla-appen
Postat: 26 maj 2020 11:47
av JOhlsson
Min gör likadant sedan någon programuppdatering tillbaka. Min vaknar ytterst sällan via appen.
Tur att jag har en FOB för den funkar alltid som tänkt och sen när bilen är vaken ansluterar appen direkt.
Re: Trögt att connecta med Tesla-appen
Postat: 26 maj 2020 14:14
av KingRikard
Vid ett par tillfällen har det funkat att boota om själva appen i iPhone.

Re: Trögt att connecta med Tesla-appen
Postat: 26 maj 2020 14:45
av ChristerSjo
Finns ett antal trådar kring detta redan och det är många som har problem inklusive mig själv. Uppstod för ett antal uppdateringar sedan, vilken har jag inte koll på.
Re: Trögt att connecta med Tesla-appen
Postat: 26 maj 2020 17:12
av jonas
Irriterande är det iallafall. Tesla påstår att man jobbar på det, men all tid går väl åt att utveckla ett nytt spel som saknar nytta.
Skickat från min EVR-TL00 via Tapatalk
Re: Trögt att connecta med Tesla-appen
Postat: 26 maj 2020 17:43
av ChristerSjo
Jo det är extremt irriterande.
Re: Trögt att connecta med Tesla-appen
Postat: 26 maj 2020 23:07
av SALVETA
Har också problem att väcka bilen på morgonen för att sätta på AC men då bluetooth når kan jag låsa upp bilen och sedan vaknar den så man når den som vanligt.
Re: Trögt att connecta med Tesla-appen
Postat: 18 jun 2020 18:21
av chevnanne
Tesla appen uppdaterades igår och sen går det inte att koppla upp sig mot bilen.
Ansluter och rundeln snurrar på hela tiden. Ibland står det uppkopplingsfel.

Idag 20200619 fungerar det igen efter 2-3 dagars strul. Kanonbra.

Re: Trögt att connecta med Tesla-appen
Postat: 11 aug 2020 19:38
av HEAVY_BOSTON_AC
AlexanderModelS skrev:Har du dåligt wifi/dålig mobil uppkoppling på bilen? Det brukar bli så för mig när jag står lite för långt i från min lägenhet och därmed har wifi, men dåligt sådant.
Har Teslas automatiskt Wi-fi i sig , eller måste de få det externt??
Re: Trögt att connecta med Tesla-appen
Postat: 11 aug 2020 19:42
av Svenssons
HEAVY_BOSTON_AC skrev:AlexanderModelS skrev:Har du dåligt wifi/dålig mobil uppkoppling på bilen? Det brukar bli så för mig när jag står lite för långt i från min lägenhet och därmed har wifi, men dåligt sådant.
Har Teslas automatiskt Wi-fi i sig , eller måste de få det externt??
Bilen kan koppla upp sig mot WiFi och har eget LTE-modem men du kan inte skapa en WiFi-hotspot från bilens LTE-modem som andra enheter kan koppla upp sig mot i dagsläget. Kan komma som uppdatering i och med nya Premium Connectivity.
https://www.tesla.com/sv_SE/support/con ... edirect=no
Står bilen så att den precis når hemma-WiFi som man anget så kan det vara problem med uppkopplingen mot bilen eftersom den prioriterar dålig WiFi över LTE.
Re: Trögt att connecta med Tesla-appen
Postat: 11 aug 2020 19:48
av HEAVY_BOSTON_AC
Svenssons skrev:HEAVY_BOSTON_AC skrev:AlexanderModelS skrev:Har du dåligt wifi/dålig mobil uppkoppling på bilen? Det brukar bli så för mig när jag står lite för långt i från min lägenhet och därmed har wifi, men dåligt sådant.
Har Teslas automatiskt Wi-fi i sig , eller måste de få det externt??
Bilen kan koppla upp sig mot WiFi och har eget LTE-modem men du kan inte skapa en WiFi-hotspot från bilens LTE-modem som andra enheter kan koppla upp sig mot i dagsläget. Kan komma som uppdatering i och med nya Premium Connectivity.
https://www.tesla.com/sv_SE/support/con ... edirect=no
Står bilen så att den precis når hemma-WiFi som man anget så kan det vara problem med uppkopplingen mot bilen eftersom den prioriterar dålig WiFi över LTE.
Coolt, måste anteckna ner det. Självklart står inget pris där, och utan en bil levererad kan man inte se ngt på Tesla-kontot, vad går Premium på i månaden ?????
Re: Trögt att connecta med Tesla-appen
Postat: 11 aug 2020 20:12
av Svenssons
HEAVY_BOSTON_AC skrev:
Coolt, måste anteckna ner det. Självklart står inget pris där, och utan en bil levererad kan man inte se ngt på Tesla-kontot, vad går Premium på i månaden ?????
Du får öppna ögonen...
Premium Connectivity finns tillgängligt som ett abonnemang för 99,00 kr/månad och kan köpas när som helst genom ditt Tesla-konto. Beställningar av Model S, Model X, Model Y och Model 3 med Premiuminteriör omfattar en provperiod med Premium Connectivity i ett år från leverans.
Re: Trögt att connecta med Tesla-appen
Postat: 11 aug 2020 20:20
av HEAVY_BOSTON_AC
Svenssons skrev:HEAVY_BOSTON_AC skrev:
Coolt, måste anteckna ner det. Självklart står inget pris där, och utan en bil levererad kan man inte se ngt på Tesla-kontot, vad går Premium på i månaden ?????
Du får öppna ögonen...
Premium Connectivity finns tillgängligt som ett abonnemang för 99,00 kr/månad och kan köpas när som helst genom ditt Tesla-konto. Beställningar av Model S, Model X, Model Y och Model 3 med Premiuminteriör omfattar en provperiod med Premium Connectivity i ett år från leverans.
Sorry läste kanske lite fort
Soft med bara 99kr i månaden, svinbilligt ju.
Och ännu bättre att man kan prova på det i 1 år, innan man väljer att köpa!
Re: Trögt att connecta med Tesla-appen
Postat: 12 aug 2020 10:02
av Frettoo
För mig vaknar bilen alltid väldigt fort efter jag stoppat i en SD hårddisk och aktiverat sentry mode.
Gissar att bilen, utan sentry mode, går i viloäge och är svårväckt.
Med sentry mode är bilen ständigt vaken och svarar på appen med en gång.