Genombrott för grafen batterier?
Postat: 20 feb 2020 17:23
Är äntligen grafen batterier här?
Zalman, du så ofta lägger upp videor här, varför använder du aldrig yt-taggen?Zalman3 skrev:Är äntligen grafen batterier här?
Nobels fredspris i litteratur säkertJerker skrev:Haha! Enligt videon så fick upptäckarna av grafen Nobels fredspris!
I beskrivningen under korrigerar han sig.Jerker skrev:Haha! Enligt videon så fick upptäckarna av grafen Nobels fredspris!
Aha! Ja, han fick väl påpekanden.renes skrev:I beskrivningen under korrigerar han sig.Jerker skrev:Haha! Enligt videon så fick upptäckarna av grafen Nobels fredspris!
https://cleantechnica.com/2020/05/25/na ... n-battery/
Nanotech Energy Claims Its Graphene Lithium Battery Will Charge 18 Times Faster Than Conventional Li-Ion Battery
Investors have just pumped $27.5 million into Los Angeles-based Nanotech Energy. Why? Because the company claims its graphene based lithium batteries can charge 18 times faster than conventional lithium-ion batteries. One of the factors holding back the EV revolution is the perception that electric cars take forever to recharge. People refuse to buy them if they take longer to charge than it takes to fill a gas tank. Who cares about climate change? If it’s less convenient, people want nothing to do with it.
Så 18*350 kW= 6,3 MW till ett batteri på runt 90 kWh. Kommer ta mindre än en minut om laddarna nu klarar den effekten. Men som sagt, hur många artiklar har man inte sätt om framtidens revolutionerande batteri?Zalman3 skrev:https://cleantechnica.com/2020/05/25/na ... n-battery/
Nanotech Energy Claims Its Graphene Lithium Battery Will Charge 18 Times Faster Than Conventional Li-Ion Battery
Investors have just pumped $27.5 million into Los Angeles-based Nanotech Energy. Why? Because the company claims its graphene based lithium batteries can charge 18 times faster than conventional lithium-ion batteries. One of the factors holding back the EV revolution is the perception that electric cars take forever to recharge. People refuse to buy them if they take longer to charge than it takes to fill a gas tank. Who cares about climate change? If it’s less convenient, people want nothing to do with it.
Mer än 27 miljoner dollar har investerare satsat på Nanotech Energy grafen batterier.
Blir intressant att se om de kan leva upp till hypen.
Galet många nu som säger att de har bättre batterier på gång.vigge50 skrev:Så 18*350 kW= 6,3 MW till ett batteri på runt 90 kWh. Kommer ta mindre än en minut om laddarna nu klarar den effekten. Men som sagt, hur många artiklar har man inte sätt om framtidens revolutionerande batteri?Zalman3 skrev:https://cleantechnica.com/2020/05/25/na ... n-battery/
Nanotech Energy Claims Its Graphene Lithium Battery Will Charge 18 Times Faster Than Conventional Li-Ion Battery
Investors have just pumped $27.5 million into Los Angeles-based Nanotech Energy. Why? Because the company claims its graphene based lithium batteries can charge 18 times faster than conventional lithium-ion batteries. One of the factors holding back the EV revolution is the perception that electric cars take forever to recharge. People refuse to buy them if they take longer to charge than it takes to fill a gas tank. Who cares about climate change? If it’s less convenient, people want nothing to do with it.
Mer än 27 miljoner dollar har investerare satsat på Nanotech Energy grafen batterier.
Blir intressant att se om de kan leva upp till hypen.
Visst händer det saker. Syrrans Leaf från 2014 har ju 24kWh batteri, idag kan du köpa en Leaf med 62kWh batteri, som fysiskt passar i syrrans gamla bil.Jerker skrev:Ja, även om det statistiskt sett är så att de små framstegen som kommer vartefter är de som gör utvecklingen så kan man inte bortse från att det kommer att komma nåt tekniksprång ibland. Historien är ju full av sådana exempel. Så nu, när så många forskar på nya batteriteknologier, så är det väl inte otroligt att det förr eller senare kommer ett.